ICDP tarafından yayınlanan Top 50’nin 2024 baskısı, Avrupa otomotiv dağıtımındaki konsolidasyonun hızlandığını doğruluyor. Her zamankinden daha güçlü, daha iyi yapılandırılmış ve uluslararası gruplar tarafından desteklenen sektör liderleri, belirsiz bir bağlamda nüfuz kazanıyor. Bu hızla, ilk 50 operatör 2030 yılına kadar Avrupa pazarının dörtte birini temsil edebilir.
Avrupa’nın en büyük 50 grubunun ortalama cirosu, %6,2 artışla 48.000’den fazla yeni aracın satışı sayesinde 3,4 milyar avroya veya yıllık bazda +%4,1’e ulaştı (kaynak ICDP) ©AdobeStock
Kovid sonrası kıtlıklarla bağlantılı kaos yıllarının ardından 2024, Avrupa otomotiv dağıtımında bir tür normalliğe dönüş oldu. “Tedarik yeniden sağlandı, iş faaliyetleri daha öngörülebilir hale gelirken, marjlar nispeten yüksek kaldı“, ICDP’nin genel müdürü Steve Young, Avrupa’nın en büyük 50 distribütörünün sıralamasına ilişkin yıllık basın toplantısında önsözde belirtti.
“Ancak bu süre kırılgan çünkü özellikle gümrük tarifelerinin Çin araçları üzerindeki etkileri ve elektrifikasyona doğru zorunlu yürüyüşle bağlantılı ticari gerilimler gibi yeni belirsizliklerin tehdidi zaten mevcut.“, diye ekledi.
Daha fazla çalkantı yaşanmadan önce istikrarlı bir piyasa
ICDP tarafından sağlanan rakamlar, 2024 yılında otomobil dağıtımının, büyük oyuncuların büyümesi ve İlk 50’nin tamamının gücündeki artış sayesinde düzenli bir gelişme yaşadığını gösteriyor. Grupların ortalama cirosu, %6,2 artışla 48.000’den fazla yeni aracın satışının etkisiyle 3,4 milyar avroya veya bir yılda +%4,1’e ulaştı.
Bu kuruluşların ortalama büyüklüğü de arttı: Ortalama 20 markayı temsil eden 163 franchise satış noktası. Bu sıralamaya giriş eşiği şu anda %8 artışla neredeyse 1,5 milyar Euro’dur. “Çinli markaların eklenmesi portföylerdeki bu enflasyonu kısmen açıklıyordiye açıklıyor Steve Young. Ancak daha da çarpıcı olanı, satış noktalarının sayısının temsil edilen marka sayısından daha hızlı artmasıdır. Büyük grupların varlığı yoğunlaşıyor: daha fazla tesis, daha fazla bölge, üreticiler üzerinde daha fazla nüfuz.”
Fransız gruplar Avrupa’nın en iyi 50 listesinin %21’ini kapsıyor
Bu Top 50’nin edisyonunda 17 farklı ülkeden gruplar yer alıyor. Fransa, Almanya ve Birleşik Krallık’ın önünde (üyelerin %21’i) ilk sırada yer alıyor. Kuzey Amerikalı oyuncular İngiliz satın almaları sayesinde varlıklarını güçlendirirken, İskandinav grupları önemli nüfuzunu koruyor. Ancak harita küreselleşiyor: İsviçre, İtalya, ABD, İsveç ve şimdi Dubai de en dinamik alıcılar arasında yer alıyor.
İlk 50’nin (AB+EFTA+İngiltere) kümülatif pazar payı artmaya devam ediyor: Bu tür anketlerin başladığı tarih olan 2013’teki %10’a kıyasla 2024’te %15,4. “2030 tahminimiz, geçen yılki %18,6’dan şu anda %19,9’a yükseldi, ancak önümüzde altı yıl varken gerçeklik %25’e daha yakın olabilir.“, Steve Young’ı belirtiyor.
(Neredeyse) gelişmeyen ilk 10
Ayrıntılı olarak, İlk 10’da değişmeyen dokuz grup yer alırken, İlk 50’de Fransızlar da dahil olmak üzere dört yeni katılımcı yer alıyor Araba Severlerve genellikle büyük satın almalarla bağlantılı olan beşten fazla yerden yalnızca on iki hareket.
Önemli gelişmeler arasında, Amerika’nın dördüncü sıraya yerleşmesine dikkat edin. Lithia ve Araba Yolu (Amerika Birleşik Devletleri) İngilizleri satın aldıktan sonra Pendragon (eski-12e) Ve Bahçe (eski-26e), yeni bir Avrupa ağır sıklet yaratıyor.
İngilizler onuncu sırada bakanlar şimdi işaretin altında görünüyor Küresel Otomobil HoldingKanada’nın yeni yan kuruluşu Alfa OtomatikDanimarkalı distribütör Stellantis’i de satın aldı KW Bruun. Onun adına, InchcapeUzun süredir ilk 10’da yer alan şirket, İngiltere’deki perakende faaliyetinin tamamının şirkete satılmasının ardından sıralamanın tamamen dışında kaldı. Grup 1 Otomotiv (AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ). Inchcape dağıtımda önemli bir küresel oyuncu olmayı sürdürüyor ancak Avrupa’dan kalan gelirleri artık İlk 50’ye girmek için yeterli değil.
Emil Frey tartışmasız 1 numara olmaya devam ediyor
Bu bağlamda ilk 3 değişmedi: İsviçre Emil Frey (ciro: 18 milyar euro) podyumun ilk basamağında yer alıyor. Sonra geliyor, ama çok daha ileride, Amerikalılar (10 milyar euro) ve İsveçliler Hedin (8 milyar euro). Bu üç grup sıralamanın geri kalanının oldukça ilerisinde yer alıyor.
ICDP, 2024 yılında 1.039’u imtiyaz olmak üzere 49 büyük satın alma tespit etti. “2022’nin başlangıcı ile Eylül 2025 arasında, Avrupa’daki tüm franchise puanlarının yaklaşık %9’unun mülkiyeti değişti”Steve Young’ın altını çiziyor. Ancak bu satın almalar çoğunlukla yerel pazarlarda kalıyor. “Operasyonların çoğunluğu yurtiçinde kalıyor: 2024 işlemlerinin yalnızca %8’i yabancı bir alıcıyı içeriyor ancak bu satın almalar ortalama olarak çok daha önemli (Ulusal operasyonlarda 4 satış noktasına karşılık 14 satış noktası devredildi)“, Steve Young’ın altını çiziyor.
Fransız distribütörler çok iyi durumda
Bu ortamda Fransız ve Alman grupların ilk 50’deki payı ikişer puan artıyor. “Üstelik 2024’te en çok satın alan Fransız oyuncular oldu“, diye atlıyor Steve Young. Tersine, İngiliz gruplarının payı dört puan düşerek %14’e düştü; bu da Kuzey Amerika gruplarının satın alınması ve Inchcape gibi oyuncuların çekilmesiyle cezalandırıldı. Ancak operasyonel açıdan bakıldığında okumalar farklı: İlk 10’un yarısı esas olarak Birleşik Krallık’taki faaliyetlere dayanıyor, özellikle de Sytner ve Lithia aracılığıyla Penske ile.
Avrupa’nın beş büyük pazarına yakından baktığınızda zıt bir tablo ortaya çıkıyor. Almanya’da konsantrasyon artık istikrara kavuşmuş görünüyor. Hollanda’da birkaç yıllık artışın ardından hafif bir düşüş yaşanıyor. Ancak diğer yerlerde ulusal düzeyler Avrupa ortalamasının üzerinde kalıyor. Bu dinamik basit bir okumayı akla getiriyor: Pan-Avrupa yükselişi, konsolidasyonun büyük pazarları hızla yakaladığı “küçük pazarlar” tarafından yönlendiriliyor.
ICDP firması tarafından derlenen en iyi 50 Avrupalı distribütörün sıralamasını aşağıdaki bağlantıya tıklayarak bulabilirsiniz: En iyi 50 distribütör 2025
Tüm özelliklerden yararlanabilmek için JavaScript ve çerez yönetimini etkinleştirmelisiniz.
Automobile Magazine-Fransa
Automobile Magazine-France






















