Avrupa’nın en büyük 50 distribütörü yeni bir dönüm noktasına ulaştı ve halihazırda pazarın %25’ini hedefliyor

®
Çok Okunanlar

Yeni Renault Clio Continental EcoContact 7 ile Yola Çıkıyor…

Yüksek enerji verimliliği ve düşük yuvarlanma gürültüsüyle EcoContact 7, AB lastik etiketinde en üst seviyede derecelendirildi. Silent Pattern ve...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Shell Türkiye 16. Yol Emniyeti Konferansı…

Shell Türkiye, 16 yıldır aralıksız düzenlediği Yol Emniyeti Konferansı’nı bu yıl “Yol Emniyetinde Dijital Dönüşüm ve Artan Riskler” odağında...

Pirelli CyberTyre Teknolojisi Üç Yeni Ödül…

Lastik sensörlerinden veri toplayabilen, bu verileri özel algoritmalarla işleyebilen ve araç elektroniğiyle gerçek zamanlı olarak iletişim kurabilen, dünyanın ilk...

2026’da 250’nin üzerinde cihaza ulaşmayı hedefleyen marka

sepascharge, 2030 yılında Türkiye’nin ilk 5 şarj ağı arasına girmeyi hedefliyor... Sepaş Akıllı Çözümler A.Ş.'nin elektrikli araç şarj istasyonu markası...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden Phantom’un yüzüncü yılını dünya...
ICDP tarafından yayınlanan Top 50’nin 2024 baskısı, Avrupa otomotiv dağıtımındaki konsolidasyonun hızlandığını doğruluyor. Her zamankinden daha güçlü, daha iyi yapılandırılmış ve uluslararası gruplar tarafından desteklenen sektör liderleri, belirsiz bir bağlamda nüfuz kazanıyor. Bu hızla, ilk 50 operatör 2030 yılına kadar Avrupa pazarının dörtte birini temsil edebilir.
Avrupa’nın en büyük 50 grubunun ortalama cirosu, %6,2 artışla 48.000’den fazla yeni aracın satışı sayesinde 3,4 milyar avroya veya yıllık bazda +%4,1’e ulaştı (kaynak ICDP) ©AdobeStock

Kovid sonrası kıtlıklarla bağlantılı kaos yıllarının ardından 2024, Avrupa otomotiv dağıtımında bir tür normalliğe dönüş oldu. “Tedarik yeniden sağlandı, iş faaliyetleri daha öngörülebilir hale gelirken, marjlar nispeten yüksek kaldı, ICDP’nin genel müdürü Steve Young, Avrupa’nın en büyük 50 distribütörünün sıralamasına ilişkin yıllık basın toplantısında önsözde belirtti.

Ancak bu süre kırılgan çünkü özellikle gümrük tarifelerinin Çin araçları üzerindeki etkileri ve elektrifikasyona doğru zorunlu yürüyüşle bağlantılı ticari gerilimler gibi yeni belirsizliklerin tehdidi zaten mevcut., diye ekledi.

Daha fazla çalkantı yaşanmadan önce istikrarlı bir piyasa

ICDP tarafından sağlanan rakamlar, 2024 yılında otomobil dağıtımının, büyük oyuncuların büyümesi ve İlk 50’nin tamamının gücündeki artış sayesinde düzenli bir gelişme yaşadığını gösteriyor. Grupların ortalama cirosu, %6,2 artışla 48.000’den fazla yeni aracın satışının etkisiyle 3,4 milyar avroya veya bir yılda +%4,1’e ulaştı.

Bu kuruluşların ortalama büyüklüğü de arttı: Ortalama 20 markayı temsil eden 163 franchise satış noktası. Bu sıralamaya giriş eşiği şu anda %8 artışla neredeyse 1,5 milyar Euro’dur. “Çinli markaların eklenmesi portföylerdeki bu enflasyonu kısmen açıklıyordiye açıklıyor Steve Young. Ancak daha da çarpıcı olanı, satış noktalarının sayısının temsil edilen marka sayısından daha hızlı artmasıdır. Büyük grupların varlığı yoğunlaşıyor: daha fazla tesis, daha fazla bölge, üreticiler üzerinde daha fazla nüfuz.

Fransız gruplar Avrupa’nın en iyi 50 listesinin %21’ini kapsıyor

Bu Top 50’nin edisyonunda 17 farklı ülkeden gruplar yer alıyor. Fransa, Almanya ve Birleşik Krallık’ın önünde (üyelerin %21’i) ilk sırada yer alıyor. Kuzey Amerikalı oyuncular İngiliz satın almaları sayesinde varlıklarını güçlendirirken, İskandinav grupları önemli nüfuzunu koruyor. Ancak harita küreselleşiyor: İsviçre, İtalya, ABD, İsveç ve şimdi Dubai de en dinamik alıcılar arasında yer alıyor.

İlk 50’nin (AB+EFTA+İngiltere) kümülatif pazar payı artmaya devam ediyor: Bu tür anketlerin başladığı tarih olan 2013’teki %10’a kıyasla 2024’te %15,4. “2030 tahminimiz, geçen yılki %18,6’dan şu anda %19,9’a yükseldi, ancak önümüzde altı yıl varken gerçeklik %25’e daha yakın olabilir.“, Steve Young’ı belirtiyor.

(Neredeyse) gelişmeyen ilk 10

Ayrıntılı olarak, İlk 10’da değişmeyen dokuz grup yer alırken, İlk 50’de Fransızlar da dahil olmak üzere dört yeni katılımcı yer alıyor Araba Severlerve genellikle büyük satın almalarla bağlantılı olan beşten fazla yerden yalnızca on iki hareket.

Önemli gelişmeler arasında, Amerika’nın dördüncü sıraya yerleşmesine dikkat edin. Lithia ve Araba Yolu (Amerika Birleşik Devletleri) İngilizleri satın aldıktan sonra Pendragon (eski-12e) Ve Bahçe (eski-26e), yeni bir Avrupa ağır sıklet yaratıyor.

İngilizler onuncu sırada bakanlar şimdi işaretin altında görünüyor Küresel Otomobil HoldingKanada’nın yeni yan kuruluşu Alfa OtomatikDanimarkalı distribütör Stellantis’i de satın aldı KW Bruun. Onun adına, InchcapeUzun süredir ilk 10’da yer alan şirket, İngiltere’deki perakende faaliyetinin tamamının şirkete satılmasının ardından sıralamanın tamamen dışında kaldı. Grup 1 Otomotiv (AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ). Inchcape dağıtımda önemli bir küresel oyuncu olmayı sürdürüyor ancak Avrupa’dan kalan gelirleri artık İlk 50’ye girmek için yeterli değil.

Emil Frey tartışmasız 1 numara olmaya devam ediyor

Bu bağlamda ilk 3 değişmedi: İsviçre Emil Frey (ciro: 18 milyar euro) podyumun ilk basamağında yer alıyor. Sonra geliyor, ama çok daha ileride, Amerikalılar (10 milyar euro) ve İsveçliler Hedin (8 milyar euro). Bu üç grup sıralamanın geri kalanının oldukça ilerisinde yer alıyor.

ICDP, 2024 yılında 1.039’u imtiyaz olmak üzere 49 büyük satın alma tespit etti. “2022’nin başlangıcı ile Eylül 2025 arasında, Avrupa’daki tüm franchise puanlarının yaklaşık %9’unun mülkiyeti değişti”Steve Young’ın altını çiziyor. Ancak bu satın almalar çoğunlukla yerel pazarlarda kalıyor. “Operasyonların çoğunluğu yurtiçinde kalıyor: 2024 işlemlerinin yalnızca %8’i yabancı bir alıcıyı içeriyor ancak bu satın almalar ortalama olarak çok daha önemli (Ulusal operasyonlarda 4 satış noktasına karşılık 14 satış noktası devredildi)“, Steve Young’ın altını çiziyor.

Fransız distribütörler çok iyi durumda

Bu ortamda Fransız ve Alman grupların ilk 50’deki payı ikişer puan artıyor. “Üstelik 2024’te en çok satın alan Fransız oyuncular oldu“, diye atlıyor Steve Young. Tersine, İngiliz gruplarının payı dört puan düşerek %14’e düştü; bu da Kuzey Amerika gruplarının satın alınması ve Inchcape gibi oyuncuların çekilmesiyle cezalandırıldı. Ancak operasyonel açıdan bakıldığında okumalar farklı: İlk 10’un yarısı esas olarak Birleşik Krallık’taki faaliyetlere dayanıyor, özellikle de Sytner ve Lithia aracılığıyla Penske ile.

Avrupa’nın beş büyük pazarına yakından baktığınızda zıt bir tablo ortaya çıkıyor. Almanya’da konsantrasyon artık istikrara kavuşmuş görünüyor. Hollanda’da birkaç yıllık artışın ardından hafif bir düşüş yaşanıyor. Ancak diğer yerlerde ulusal düzeyler Avrupa ortalamasının üzerinde kalıyor. Bu dinamik basit bir okumayı akla getiriyor: Pan-Avrupa yükselişi, konsolidasyonun büyük pazarları hızla yakaladığı “küçük pazarlar” tarafından yönlendiriliyor.

ICDP firması tarafından derlenen en iyi 50 Avrupalı ​​distribütörün sıralamasını aşağıdaki bağlantıya tıklayarak bulabilirsiniz: En iyi 50 distribütör 2025

Tüm özelliklerden yararlanabilmek için JavaScript ve çerez yönetimini etkinleştirmelisiniz.

Automobile Magazine-Fransa

Automobile Magazine-France

Diğer Haberler

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş biriminde yeni bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda otomotiv sektöründe...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel Otomobil Fuarı’nda en güncel ürün gamını otomobil tutkunları ile...

Continental WinterContact Serisinden Çetin Kış Şartlarında

Kış şartları yalnızca yol tutuşunu azaltmakla kalmıyor, yolculuğu da sürprizlere daha açık hâle getiriyor. Bir anda kapanan yollar, saatlerce süren bekleyişler, aniden düşen görüş...

Zes, Alkaş ile 5 yıllık stratejik ortaklığa imza attı…

Türkiye’nin en yaygın ve entegre şarj altyapısını kuran Zes, alışveriş merkezlerindeki gücünü artıracak önemli bir iş birliğine imza attı. AVM konsept yönetimi ve kiralama...

Lucitur Allison’ın yeni 9 vites tam otomatik şanzıman

Madrid merkezli ve 2026’da 40. yılını kutlamaya hazırlanan Autocares Lucitur, Allison’ın yeni 9 vitesli tam otomatik şanzımanıyla donatılan Otokar Navigo midibüs ile filosunu genişletti....

Baja Sezon Finali Düzce’de…

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası 5. ve son ayağı olan Baja Prusias, kısa adı DOSOD olan Düzce Otomobil ve Offroad Motor Spor Kulübü tarafından...

JAECOO, 2025’te Birleşik Krallık’ın en çok Google’da aranan Çin otomobili

Birleşik Krallık'ta lansmanından bu yana 12 aydan kısa bir süre sonra, Google'a göre JAECOO en çok aranan Çin otomobil markası seçildi..."JAECOO arabaları" terimiyle üçüncü...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...