First Balaton Park polemen: Moreira for Moto2 and Quiles for Moto3

®
Çok Okunanlar

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

· Diogo Moreira (Kalex) is the first poleman in history for the Moto2 category at Balaton Park, the circuit that hosts the first ever Grand Prix of Hungary. The Brazilian, who was also the fastest rider in Friday afternoon’s Practice, took pole with a time of 1’40.380, setting also the intermediate class all-time lap record. Tomorrow he will start front row, alongside Italtrans Racing Team rider, Zonta VD Goorbergh, second, and Manuel Gonzalez, third. All riders used soft SC1 compound tyres at the front and the soft E0125 development at the rear.

· After being the fastest in both Practice and FP2, Máximo Quiles (KTM) took pole for the Moto3 race with 1’46.060 set on the fifth out of seven total laps completed. In FP2, the Spanish rider also set the all-time lap record for the Moto3 category in 1’45.812. In both cases, Quiles used medium SC2 compound tyres at the front and soft SC1 at the rear. Valentin Perrone and Ángel Piqueras, also on KTM, complete the front row.

· Cool temperatures. Despite the summer period, in the first two days air temperatures were rather mild, between 17 and 26°C. Similarly, asphalt temperatures never exceeded 40°C in the afternoon sessions, and Moto3 FP1 was the coldest with 24°C on the track.

Pirelli soft tyres best suited to the new Hungarian circuit

“Balaton Park is hosting the World Championship for the very first time, so teams and riders have no references from the past. As Pirelli, we collected interesting data from the World Superbike round, which raced here a month ago, and we based ourselves on it to choose the best allocation for this GP. In terms of asphalt and layout, we were able to determine that the circuit is not especially demanding on the tyres, and we were thus able to take advantage of the extra grip offered by the softer solutions. That’s why in Moto2, in addition to the standard SC0, there is also the soft E0125 development at the rear, which has already been successfully employed in several GPs this year, and has also been the race reference for Superbike riders. Both yesterday and today, in the first Moto3 morning sessions, there was a lot of sand on the track, coming from the surrounding areas and carried by the wind, which negatively affected wear but, as the trajectory cleared in the afternoon sessions, the wear returned to standard levels. In Moto2 the E0125 continues to be favoured over the SC0 for the greater grip it offers and, after a quick comparison in yesterday’s FP1, this was the only option used in the following sessions in combination with the soft SC1 front, and these will certainly also be the choices for tomorrow’s race. Even in Moto3, the soft SC1 rear is favoured over the medium SC2, while at the front, the soft SC1 continues to be preferred by Honda riders and the medium SC2 by KTM riders, especially because of the chassis characteristics of each bike”.


Diğer Haberler

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı....

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Govt releases terms of reference for Electric Car Discount review

The Albanese Government has released the terms of reference for the statutory review of the...
Geely opens world’s largest auto safety lab

Geely opens world’s largest auto safety lab

Chinese car giant Geely auto Group opened its latest facility in Hangzhou Bay, Zhejiang, China....
Rivian reveals hands-free tech and smart assistant

Rivian reveals hands-free tech and smart assistant

The race to build the smartest electric cars just got a serious boost from Rivian....
Ford F-150 Lightning is Officially Dead But Will Return as Extended-Range EV

Ford F-150 Lightning is Officially Dead But Will Return as Extended-Range EV

Ford confirmed on Monday the discontinuation of the F-150 Lightning, whose production had been suspended indefinitely...
How Ford nailed infotainment without reinventing the wheel

How Ford nailed infotainment without reinventing the wheel

Infotainment is a major part of the modern vehicle. Most cars, trucks, and SUVs you...
Dimentro DP-Pro review: World-first e-bike with a semi-solid-state battery

Dimentro DP-Pro review: World-first e-bike with a semi-solid-state battery

Battery has been improving rapidly over the past few years with new technology emerging on...
Audi signs patent licensing agreement with Oppo

Audi signs patent licensing agreement with Oppo

Today, Oppo Chief Product Officer Pete Lau has announced that his company has reached a...

Brussels Postpones Announcement on the End of Internal Combustion Engines in 2035

The European Commission delays its crucial decision on the cut-off date for selling internal combustion...