First Balaton Park polemen: Moreira for Moto2 and Quiles for Moto3

®
Çok Okunanlar

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık...

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor. Volvo, İsveç’te elektrikli...

IVECO BUS ödüle layık görüldü

IVECO BUS, doğal gazla çalışan minibüslerin tedarikine yönelik en son Consip ihalesinin Lot 1'ini kazandı. Partide şehir içi araçlar...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini duyurdu. Scenic rozeti, 2001–2010...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı Porsche AG'nin CEO'su olarak...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji...

· Diogo Moreira (Kalex) is the first poleman in history for the Moto2 category at Balaton Park, the circuit that hosts the first ever Grand Prix of Hungary. The Brazilian, who was also the fastest rider in Friday afternoon’s Practice, took pole with a time of 1’40.380, setting also the intermediate class all-time lap record. Tomorrow he will start front row, alongside Italtrans Racing Team rider, Zonta VD Goorbergh, second, and Manuel Gonzalez, third. All riders used soft SC1 compound tyres at the front and the soft E0125 development at the rear.

· After being the fastest in both Practice and FP2, Máximo Quiles (KTM) took pole for the Moto3 race with 1’46.060 set on the fifth out of seven total laps completed. In FP2, the Spanish rider also set the all-time lap record for the Moto3 category in 1’45.812. In both cases, Quiles used medium SC2 compound tyres at the front and soft SC1 at the rear. Valentin Perrone and Ángel Piqueras, also on KTM, complete the front row.

· Cool temperatures. Despite the summer period, in the first two days air temperatures were rather mild, between 17 and 26°C. Similarly, asphalt temperatures never exceeded 40°C in the afternoon sessions, and Moto3 FP1 was the coldest with 24°C on the track.

Pirelli soft tyres best suited to the new Hungarian circuit

“Balaton Park is hosting the World Championship for the very first time, so teams and riders have no references from the past. As Pirelli, we collected interesting data from the World Superbike round, which raced here a month ago, and we based ourselves on it to choose the best allocation for this GP. In terms of asphalt and layout, we were able to determine that the circuit is not especially demanding on the tyres, and we were thus able to take advantage of the extra grip offered by the softer solutions. That’s why in Moto2, in addition to the standard SC0, there is also the soft E0125 development at the rear, which has already been successfully employed in several GPs this year, and has also been the race reference for Superbike riders. Both yesterday and today, in the first Moto3 morning sessions, there was a lot of sand on the track, coming from the surrounding areas and carried by the wind, which negatively affected wear but, as the trajectory cleared in the afternoon sessions, the wear returned to standard levels. In Moto2 the E0125 continues to be favoured over the SC0 for the greater grip it offers and, after a quick comparison in yesterday’s FP1, this was the only option used in the following sessions in combination with the soft SC1 front, and these will certainly also be the choices for tomorrow’s race. Even in Moto3, the soft SC1 rear is favoured over the medium SC2, while at the front, the soft SC1 continues to be preferred by Honda riders and the medium SC2 by KTM riders, especially because of the chassis characteristics of each bike”.


Diğer Haberler

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri ve teknolojiyi geliştirmeyi başarıyor. Elektrikli...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için ona nasıl bakılacağını öğrenin. Hibrit otomobiller...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı. İtalya bayisi Kmobility iş birliğiyle...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip Auto Paris Fuarı’nda ilk kez...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir durumdan kaynaklanabilecek olası tehlike” ve...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması imzaladığını duyurdu. Bu iş birliği...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Maxus, Türkiye hafif ticari araç pazarına yeni bir...
Honda Foundation appoints new chairperson and trustees

Honda Foundation appoints new chairperson and trustees

Robert Thorp The Honda Foundation has appointed Robert Thorp as chairperson alongside new trustees Eva Barrett...
Nissan solar roof system promises 3000km annual range boost

Nissan solar roof system promises 3000km annual range boost

Nissan has developed an extendable solar roof system that can generate enough electricity to power...

US subprime car loan defaults on the rise

Subprime car loan delinquencies in the United States have reached their highest levels since the...
Solera launches first complete MVIS solution for independent workshops

Solera launches first complete MVIS solution for independent workshops

Solera Autodata and Digidentity will introduce Australia’s first end-to-end Motor Vehicle Information Sharing Scheme (MVIS)-compliant...