Çin’de elektrikli araçlara yönelik sübvansiyonlar yıl sonunda kesilecek. Automobilwoche’a göre bu, otomobil bayilerinde gelen siparişlerin önemli ölçüde artmasına yol açıyor. Elektrikli otomobillere ve şarj edilebilir hibritlere yönelik güçlü talep, pil sıkıntısına yol açabilir.
Endüstri portalına göre Çin medyası, büyük üreticilerin alıcılarının dünyanın en büyük pil şirketi CATL’de sıraya girdiğini bildiriyor. Yüksek nikel içeriğine sahip daha yüksek fiyatlı akü sistemleri özellikle popülerdir ve tercihen 36.000 Euro’ya eşdeğer bir maliyetle araçlara monte edilir. CATL sözcüsü, bir süredir müşteri talebinde artış gördüklerini itiraf etti. Üretim kapasitesi kapasitededir.
Rapora göre Ekim ayında Çin’de NEV’ler için 1,715 milyon adetlik yeni bir aylık satış rekoru kırıldı. NEV, Yeni Enerji Aracı anlamına gelir ve elektrikli arabaları, şarj edilebilir hibritleri ve yakıt hücreli araçları içerir. CATL, olası teslimat darboğazları hakkında ortaya çıkan söylentileri ortadan kaldırmaya çalışıyor.
Pil üreticisi, üretim kapasitelerinin hem Çin’de hem de dünya çapında genişletildiğini garanti etti. “İstikrarlı, esnek bir tedarik zincirini” garanti edebileceklerinden eminler. Automobilwoche’den gelen bir soruya yanıt olarak CATL, “Dünya çapındaki ortaklarımızı yüksek kaliteli, güvenilir akü teknolojisi ve çözümleri ile desteklemeye devam ediyoruz” dedi.
Çin’de elektrikli araba aküsü kıtlığı olsaydı, bu Avrupa’yı da etkilerdi: Halk Cumhuriyeti, akü hücresi pazarına hakim durumda. Avrupa’da bugüne kadar nispeten çok düşük olan pil üretimi bunu telafi edemedi. Modern otomobiller için gerekli olan bilgisayar çiplerinin kıtlığı riski mevcut olduğundan, bu durum otomotiv endüstrisi için bir başka büyük sorun olacaktır.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















