Dernekler koalisyonun elektrikli otomobil ve içten yanmalı motor planlarını eleştiriyor

®
Çok Okunanlar

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG ortak girişimi

Borusan Grubu ve Energie Baden-Württemberg AG’nin (EnBW) ortak girişimi Borusan EnBW Enerji, 2022 yılından bu yana yürüttüğü “Kız Öğrencilerin...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız Global Değerlendirmeleri

Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, hem üretimde hem de ihracat alanında başarılı bir yılı daha geride bırakıyor. 2026’da kuruluşunun...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini en çağdaş tasarımlarla buluşturan...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda,...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en...

CDU/CSU ve SPD, elektronik cihaz satın alırken küçük ve orta gelirli hanelere yönelik yeni bir devlet sübvansiyonunun özel tasarımı üzerinde anlaşmaya vardı.Arabalar ve plug-in hibritler kabul edildi. Otomobil derneği VDA ve Alman Motorlu Taşıt Endüstrisi Merkez Birliği (ZDK) siyah-kırmızı koalisyonun uzlaşmasını memnuniyetle karşılarken, pek çok eleştiri de var.
Özellikle, hane halkı düzeyinde 80.000 Euro’luk vergiye tabi yıllık gelir, uygunluğun belirlenmesinde temel teşkil etmelidir. Uygunluk sınırı çocuk başına 5.000 Euro artırılmalıdır. Maksimum finansman 3.000 Euro’dur ve çocuk sayısı arttıkça çocuk başına 500 Euro artar (maksimum 1.000 Euro). Özellikle düşük gelirli haneler için 1.000 Euro’luk bir artış daha mümkündür. Buradaki limit aylık net 3.000 Euro olarak belirlendi.
Alman siyasetinin odak noktası yalnızca e-mobilite değil: Hükümet artık resmi olarak AB tarafından içten yanmalı motorlara uygulanan yasağın gevşetilmesini destekliyor. Şansölye Friedrich Merz (CDU), AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen’e, “yüksek verimli içten yanmalı motorların” 2035’ten sonra bile onaylanmasına izin verilmesini savunacağı bir mektup planlıyor. Bunlar arasında plug-in hibritler de var Elektrikli arabalar Menzil genişleticili, yani güç jeneratörü olarak kompakt bir içten yanmalı motor.

Alman Çevre Yardımı (DUH)
Alman Çevre Yardımı’na (DUH) göre koalisyon komitesinde varılan anlaşma, ulaştırma sektöründeki iklim hedeflerini daha da uzaklaştıracak. Birliğin ve Şansölye Merz’in kişisel baskısı altında AB, içten yanmalı motorların 2035’te aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması yönünde “plug-in hibritler ve ‘yüksek verimli içten yanmalı motorlar’ gibi sözde çözümler lehine” bir yumuşama yönünde çalışmak istiyor.
DUH Federal Genel Müdürü Jürgen Resch: “Federal hükümetin 2035 yılında içten yanmalı motorları kullanımdan kaldırma kararı bir skandaldır. İçten yanmalı motorların aşamalı olarak durdurulmasına ilişkin mevcut düzenlemeye rağmen, ulaştırma sektöründe yüz milyonlarca ton CO2 salınıyor. Siyah-kırmızı geri koalisyon, iklimin korunmasına karşı gösteriyi ödüllendiriyor bmw“>bmw, mercedes“>mercedes-Benz and Co. Otomobil şirketlerinin medeni hukuk sorumluluğu sorunu artık daha da acil hale geliyor. Mart ayında açacağımız iklim davasıyla otomobil şirketlerinin kirli yanmalı motor iş modeline son vereceğiz 2026 Federal Adalet Divanı’nda yargılanmalı.”
Yeşiller avrupa Parlamentosu’nda
avrupa Parlamentosu’nun Yeşiller üyesi Michel Bloss, “Federal hükümet yüksek verimli içten yanmalı motorlar istiyor. Bu, terimlerle çelişkili ve son derece yanlış bir karar” dedi. “Verimli olan tek şey Elektrikli arabalar. Federal hükümet e-mobiliteden uzaklaşıyor ve Alman otomobil şirketleri yakında Çinlilerin eline geçecek.”
Yeşiller Federal Meclis’te
Federal Meclis’teki Yeşiller de net eleştirilerde bulunuyor: E-‘ye ek olarakArabalar Yeşil ekonomi politikacısı Julian Joswig, plug-in hibritleri teşvik etmenin aynı zamanda “ekonomik ve ekolojik bir hata” olacağını söyledi. Ayrıca program yalnızca küçük ve orta gelirli kişileri desteklemekle kalmıyor. Joswig, “Küçük bütçeli hanelerin üzerindeki yükü özel olarak hafifletmek ve e-mobilitenin artırılması için etkili teşvikler sağlamak yerine, federal hükümet ‘Kara Cuma’da sulama tenekesinden bir finansman programı duyuruyor” diye eleştirdi Joswig.
Trafik Kulübü Almanya (VCD)
VCD federal başkanı Christiane Rohleder, “Federal hükümetin elektromobilitenin tam hız kazanması için elinden geleni yapması gerekecek” dedi. “Bunun yerine geriye doğru gidiyor. Bu aynı zamanda iklimin korunmasına ve endüstrimize zarar veriyor.” Diğer ülkeler gibi Çin geleceğin elektrikte olduğunu uzun zaman önce anladım. “AB kararları alınırsa bu aynı zamanda planlama güvenliğini de zayıflatırDüzenlemeler hemen tekrar sorguya çekilin. Zarar buna güvenen firmalara oluyor Düzenlemeler yatırım yaptık.”
“Özellikle kritik: 2035’ten sonra bile, e-yakıt veya biyoyakıtla çalışıyorlarsa ‘yüksek verimli içten yanmalı motorlara’ izin verilmeli. Ancak e-yakıtlar gelecekte de nadir ve pahalı kalacak ve diğer çözümlerin zor olduğu yerlerde (örneğin uçaklarda) onlara ihtiyaç duyulacak.” Tarımsal yakıtların artan kullanımı da ölümcül: “Tahıl tanka değil tabağa ait” diyor Rohleder. “Özellikle iklimin faydaları şüpheli olduğundan.”
ACE Otomobil Kulübü
ACE otomobil kulübü başkanı Sven-Peter Rudolph şunları söyledi: “Bugün federal hükümet, yanmalı motorların sona ermesi konusunda avrupa anlaşmasına vardı. De aslında iptal edildi. E-mobilitenin hızlanması, sürekli frene basılarak ve dikiz aynasına bakarak sağlanamaz.” Ancak şu anda olan da tam olarak bu: “Brüksel’deki federal hükümet, 2035’ten itibaren yeni içten yanmalı motorlara yönelik halihazırda üzerinde mutabakata varılmış olan aşamalı kullanımdan kaldırma kuralını iptal etmek ve hibrit araçlara ve ‘yüksek verimli içten yanmalı motorlara’ izin vermeye devam etmek istiyor.”
“Teknolojik açıklık” sloganı altındaki politika, statükoya bağlılıktır. Federal hükümet, konumuyla avrupa düzeyindeki dönüşüm çabalarını engelleme tehdidinde bulunuyor. Rudolph, “Bu, çeşitli nedenlerden dolayı e-mobiliteye bir zarardır” dedi. “Her şeyden önce, reklamı yapılan e-yakıtlar kıt bir ürün ve gelecekte de öncelikle kitlesel pazarda Elektrikli bir alternatifin bulunmadığı yerlerde ihtiyaç duyulacak: havacılıkta, nakliyede, ağır yük taşımacılığında. Günlük araç trafiği için verimsiz ve pahalılar.” Ve “yüksek verimliliğe sahip içten yanmalı motor” bile, “iklim, enerji tüketimi ve hava kalitesi açısından bilinen tüm dezavantajlara sahip” bir içten yanmalı motor olarak kalır.
Rudolph, “2035’ten sonra bile yeni içten yanmalı motor satın almaya devam edebileceğiniz mesajıyla, e-mobiliteye geçiş teşviki artık büyük ölçüde azaldı. Bu, e-mobilitenin hızlanmasını hızlandırmak yerine onu tehlikeye atıyor” diye uyardı. ACE başkanı, “Fişli hibritlerin de desteklenmesi gerektiği gerçeğinin iklim politikası açısından pek bir faydası yok, çünkü gerçek operasyonda bunlar çevreye neredeyse içten yanmalı motorlar kadar zararlı. Elektromobiliteyi artırmaya yönelik yeni bir satın alma priminin umut edilen etkisi, içten yanmalı motorların güvenli bir geleceğe sahip olmaya devam etmesi durumunda buharlaşma tehlikesi yaratıyor” dedi. “Koalisyon, netlik yaratmak yerine hem sektörde hem de tüketiciler arasında maksimum belirsizlik yaratıyor.”
Federal Yenilenebilir enerji Birliği enerji (ARI)
BEE Başkanı Ursula Heinen-Esser, “Ulaştırma sektörünün şimdiye kadar ertelenen karbonsuzlaştırmayı başarmak için açıklığa ve bağlayıcı hedeflere ihtiyacı var. Elektromobilite ve yenilenebilir yakıtların etkileşimi, bireysel, ağır ve kamyon taşımacılığının yanı sıra nakliye ve hava trafiğinin de fosilleşmesini engelleyecektir. İçten yanmalı motorun aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması için AB düzeyinde kararlaştırılan çerçevedeki yön değişikliğini eleştiriyoruz, çünkü bu gerekli gereklilikleri zayıflatacaktır,” dedi. “Yeni hedef tartışmaları yerine, mevcut AB düzenlemelerine, örneğin yenilenebilir yakıtlara yönelik teknolojiye daha fazla açıklık gibi hedefli eklemelere ihtiyaç var.”
Elektronik satın alma finansmanıArabalar BEE’ye hoş geldiniz. “Bunun elektrikle çalışan otomobil satışlarını güçlendirmesi bekleniyor. Ayrıca, yenilenebilir yakıtlara yönelik daha iyi vergi uygulaması, ulaştırma sektöründe daha fazla emisyon azaltımı sağlayabilir. Ulaştırma politikasının amacı, yerli otomobil endüstrisinin daha fazla fosilleşmesini desteklemek olmalıdır. Aksi takdirde, Avrupalı ​​olmayan üreticilere önemli pazar payları kaptırma riski vardır.”
Saksonya Başbakanı Michael Kretschmer (CDU)
Saksonya Başbakanı Michael Kretschmer (CDU), yeni Elektrikli araç satın alma bonusunun yalnızca küçük ve orta gelirli hanelere uygulanmasını eleştirdi. “Bunun neyle ilgili olduğunu bilmiyorum. Bu, koalisyon komitesinin SPD’nin baskısı altında aldığı kararlardan biri. Ancak bu tamamen alakasız ve keyfi. Bu tür patronaj politikalarıyla hiçbir yere varamayız.”
Saksonya Başbakanı, satın alma primine ek olarak elektrik fiyatlarının düşürülmesinin ve şarj altyapısının genişletilmesinin acil olduğunu düşünüyor. Bununla birlikte Kretschmer, iklim hedeflerinin ayarlanmasını ve içten yanmalı motorların rol oynamaya devam etmesini sağlamaya da kararlıdır. “Hareketlilik söz konusu olduğunda teknolojiye daha fazla açıklık iyi olurdu” dedi. “Gerçekçi ve mantıklı iklim hedeflerine ihtiyacımız var.”
Uzmanlar Konseyi
Hükümetin ekonomik konulardaki en önemli danışmanlarından biri olan Danışma Konseyi başkanı Monika Schnitzer, e-mobiliteyi teşvik etmenin “kendi başına iyi bir fikir” olduğunu söyledi. Ancak başka ayarlamalar da var: “Paranın şarj altyapısının genişletilmesine yatırılması daha iyi olur.”

otomobiller dergiAlmanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...