Page 57 - EYLÜL-EKİM2022
P. 57

Ayrıca, aracın sürüşünde dikkatimi çeken   söylememiz de fayda var. Hybrid olmayan                          57
        bir diğer konu ise alt yalıtım. Kuzey Mar-  rakiplerine göre Kuga özellikle 1.5 Ecoblue
        mara Otoyolu gibi düzgün bir asfalt zemin   motorları ile ilk defa bu kadar uyumlu bir
        üzerinde takribi olarak 130-140km hızlar ile   kasa ile çalışıyor. Oldukça ekonomik bir
        seyrederken sol ayağımızın altından sürücü   Suv. Yakıtı koklayarak kesinlikle yakıyor. Bu
        ve ön yolcu sağ ayağımız altında oldukça   arada şehir içinde karma kullanım, sport                           MAGAZINE.COM.TR
        fazla yol titreşimi hissedilmiştir. bunun tam   dahilinde ortalama  da  en  yüksek  8.0  li-
        sebebi izolasyon bakımından zayıf olan   tre 100 km’de gördük. Bunu şehir dışında
        alt taraf mı? Yoksa alt tarafta çalışan me-  sabit hızlar ile 6.0 litreye düşürebilmeniz
        kanik aksamların tekerlek dönüşleri dahil   çok olası. Sürüşteki son olarak bir diğer
        olmak üzere neden bu kadar bunu his-  önemli konu ise 55 yanak olan lastikleri
        sedebildiğimiz? tamamı ile yol koşullarını   özellikle kavislerden geçerken çok fazla
        ayağımızın altında Kuga’da hissetmek buna   yavaşlamak zorunda kaldık. Çünkü aracın                           AUTOMOBILE
        çok şaşırdık. Sürüşle ilgili bir diğer konu   lastikleri çukur ve kavislerde jantta vuruy-
        ise neden ise direksiyon kokpit ve sürücü   or. Aracın lastik markası seçimi ya da doğ-
        koltuğunun araç kullanıyor havası ver-  ru hava da olmadığından kaynaklı olabilir.
        memesi idi. Bu koltuk veya direksiyonun   Fakat aracın gösterge ekranında ön las-
        araçta  konumlandırılması  ile  ilgili gözükse   tiklerin hava basıncı ile ilgili bir düşüklük
        de biraz da orta vites konsolu çok aşağıda   bir uyarı maalesef almadık. Ayrıca şunu da
        kalmış gibi gözüküyor. Bu anlamda araçta   önemle belirtmemiz de fayda var; Kuga’nın
        sürücü koltuğunda otururken sanki sine-  tasarımından  kaynaklı  olarak  özellikle  vi-
        ma koltuğunda oturur havasında aracın   rajlara girip çıkarken hızlı km’lerde ya da
        kullanımında ise direksiyon pozisyonu, WV   ani bir şekilde gaza yüklenmelerde önden
        Tiguan’dan sonra bugüne kadar gördüğüm   kayma yaptığını da gördük. Sert girilen vira-
        en uyumsuzu diyebilirim. Bu bir Suv. Ama   jlarda ise özellikle denge kontrol sistemi de
        ya tekne ya da servis aracı kullanıyor hiss-  aktif iken  aracın arka tarafı ile ön tarafının
        ine kapılmak bu araç için ne kadar doğru   viraj içinde ve viraj çıkışında bir dengesizlik
        olabilir? Fakat yakıt performansı olarak   yalpalanma yaparak özellikle toparlamakta
        Kuga rakiplerini gölgede bırakıyor. Şunu   güçlük çektiğini de test sürüşünde yaşadık.


                                                                                                               11.YIL
   52   53   54   55   56   57   58   59   60