Page 57 - EYLÜL-EKİM2022
P. 57
Ayrıca, aracın sürüşünde dikkatimi çeken söylememiz de fayda var. Hybrid olmayan 57
bir diğer konu ise alt yalıtım. Kuzey Mar- rakiplerine göre Kuga özellikle 1.5 Ecoblue
mara Otoyolu gibi düzgün bir asfalt zemin motorları ile ilk defa bu kadar uyumlu bir
üzerinde takribi olarak 130-140km hızlar ile kasa ile çalışıyor. Oldukça ekonomik bir
seyrederken sol ayağımızın altından sürücü Suv. Yakıtı koklayarak kesinlikle yakıyor. Bu
ve ön yolcu sağ ayağımız altında oldukça arada şehir içinde karma kullanım, sport MAGAZINE.COM.TR
fazla yol titreşimi hissedilmiştir. bunun tam dahilinde ortalama da en yüksek 8.0 li-
sebebi izolasyon bakımından zayıf olan tre 100 km’de gördük. Bunu şehir dışında
alt taraf mı? Yoksa alt tarafta çalışan me- sabit hızlar ile 6.0 litreye düşürebilmeniz
kanik aksamların tekerlek dönüşleri dahil çok olası. Sürüşteki son olarak bir diğer
olmak üzere neden bu kadar bunu his- önemli konu ise 55 yanak olan lastikleri
sedebildiğimiz? tamamı ile yol koşullarını özellikle kavislerden geçerken çok fazla
ayağımızın altında Kuga’da hissetmek buna yavaşlamak zorunda kaldık. Çünkü aracın AUTOMOBILE
çok şaşırdık. Sürüşle ilgili bir diğer konu lastikleri çukur ve kavislerde jantta vuruy-
ise neden ise direksiyon kokpit ve sürücü or. Aracın lastik markası seçimi ya da doğ-
koltuğunun araç kullanıyor havası ver- ru hava da olmadığından kaynaklı olabilir.
memesi idi. Bu koltuk veya direksiyonun Fakat aracın gösterge ekranında ön las-
araçta konumlandırılması ile ilgili gözükse tiklerin hava basıncı ile ilgili bir düşüklük
de biraz da orta vites konsolu çok aşağıda bir uyarı maalesef almadık. Ayrıca şunu da
kalmış gibi gözüküyor. Bu anlamda araçta önemle belirtmemiz de fayda var; Kuga’nın
sürücü koltuğunda otururken sanki sine- tasarımından kaynaklı olarak özellikle vi-
ma koltuğunda oturur havasında aracın rajlara girip çıkarken hızlı km’lerde ya da
kullanımında ise direksiyon pozisyonu, WV ani bir şekilde gaza yüklenmelerde önden
Tiguan’dan sonra bugüne kadar gördüğüm kayma yaptığını da gördük. Sert girilen vira-
en uyumsuzu diyebilirim. Bu bir Suv. Ama jlarda ise özellikle denge kontrol sistemi de
ya tekne ya da servis aracı kullanıyor hiss- aktif iken aracın arka tarafı ile ön tarafının
ine kapılmak bu araç için ne kadar doğru viraj içinde ve viraj çıkışında bir dengesizlik
olabilir? Fakat yakıt performansı olarak yalpalanma yaparak özellikle toparlamakta
Kuga rakiplerini gölgede bırakıyor. Şunu güçlük çektiğini de test sürüşünde yaşadık.
11.YIL