Page 56 - EYLÜL-EKİM2022
P. 56
Yazar | Fotoğraf: Mehmet TIKNAZ
Kuga ST-Line 1.5 Ecoblue 120 beygir 8AT
56 ord Kuga’nın test sürüşünü 43.000 km’de sürücü olarak en kullanılabilir yanlarından biri
biraz geçte olsa yapabildik. Kuga’nın dış çok geniş olan otomatik açılan bagaj kapağı ve
MAGAZINE.COM.TR daha büyüğü ve o araçların hormonlanmış yu- safeyi ayarladıktan sonra Kuga’da ön plana çıkan
tasarımına ve araca dışarıdan komple bagaj haznesinin yanı sıra bu otonom sürüş old-
F baktığımızda Ford Puma ve Focus HB’nin ukça başarılı bir şekilde çalışmakta. Hızı ve me-
murta biçiminde gibi durduğunu söylemeliyim. bu otonom sürüş ile özellikle İstanbul gibi trafiği
Araç dışarıdan oldukça büyük ve içeriden de bak- yoğun şehirlerde çok rahat etmenizi sağlıyor. Ayrı-
tığımızda Kuga’nın önceki nesli ile bir bağlantısı ca, araç otonom akıllı sürüşünde ise kendi fren
olmadığını açık ve net görebilmekteyiz. Aracın dış yapıyor ve kendi hareket ediyor. Belirli aralıklar ile
AUTOMOBILE tasarımında dışarı bükey çıkık olan tasarım içeride elbette elinizin direksiyon üzerinde olmasını istiyor.
geniş ve ferah bir alan olmasını sağlıyor. Bu anlam- Bu arada şerit takip sistemi sayesinde kullanılan
da tasarımı yadırgamamak ta fayda görüyorum. bu otonom sürüş oldukça başarılı çünkü vira-
Araca özellikle tam yandan baktığımızda Puma jları güzel alıyor. Bundan kaynaklı hatasal bir se-
ve Focuc HB’nin biraz daha büyük hacimli hali bep test sürüşümüz esnasında izlenmedi. Sürüş
olarak daha net bir şekilde gözler önüne seriyor. sırasında farklı yol şartlarına yönelik kullanma
Aracın standart donanımı üzerinde ise 225/55/ modları bulunan Kuga’da Eco modunda araç old-
R19 V Continental marka lastiklerin olduğu 5 kol- ukça sakin ve ekonomik. Bu anlamda normal mod
lu alaşımlı jantta gözümüze çarpıyor. Acaba Suv en uygun kullanım ayarını sunuyor. Aracı Sport
bir araçta 55 olan lastik yanak yüksekliği kurtarır mod’a aldığımızda ise evet aracın performans
mı ? sert girişlerde jantları çarpmamıza ne ka- ve hızlanmasında bir nebze daha belki o seriliği
dar engel? bu da ilk bakışta tabi merak konusu. çokta az olsa hissediyorsunuz. Fakat bu anlamda
Aracın sürüş özelliklerine ve kokpit kısmına bak- direksiyon ve süspansiyonlarda olan sertleşmeyi
tığımızda çok fonksiyonel bir direksiyon yapısı ile hissedemedik. Aracın vites yapısı silindir şeklinde.
karşı karşıyayız. Buna F1 direksiyon el pedalları Aracın bir diğer önemli sürüş özellikleri ise evet
da eklenmiş. Her ne kadar aracımız dizel olsa da. ilk kalkışlarda daha seri ve hızlanması iyi. Fakat
Akıllı olan Ford Kuga’nın geniş bir güvenlik yel- sonradan geç tırmandığını söylememiz lazım. 1.5
pazesi ve otonom sürüş özelliği ön planda. Buna litrelik eco dizel motor bu anlamda 1666 kg olan
bir de Hud yol bilgisayarı ekranı sürücü ön camı- gereğinden de hafif Suv Kuga’nın hızlanmasında
na yansıtılmak sureti ile eklenmiş. Ford Kuga’nın ve performansını ön plana çıkarmasında engel mi?
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2022