Page 56 - EYLÜL-EKİM2022
P. 56

Yazar | Fotoğraf: Mehmet TIKNAZ
         Kuga ST-Line 1.5 Ecoblue 120 beygir 8AT



   56         ord Kuga’nın test sürüşünü 43.000 km’de  sürücü olarak en kullanılabilir yanlarından biri
              biraz  geçte  olsa  yapabildik.  Kuga’nın  dış  çok geniş olan otomatik açılan bagaj kapağı ve
     MAGAZINE.COM.TR  daha büyüğü ve o araçların hormonlanmış yu- safeyi ayarladıktan sonra Kuga’da ön plana çıkan
              tasarımına ve araca dışarıdan komple  bagaj haznesinin yanı sıra bu otonom sürüş old-
        F baktığımızda Ford Puma ve Focus HB’nin  ukça başarılı bir şekilde çalışmakta. Hızı ve me-
        murta  biçiminde gibi  durduğunu söylemeliyim.  bu otonom sürüş ile özellikle İstanbul gibi trafiği
        Araç dışarıdan oldukça büyük ve içeriden de bak- yoğun şehirlerde çok rahat etmenizi sağlıyor. Ayrı-
        tığımızda Kuga’nın önceki nesli ile bir bağlantısı  ca, araç otonom akıllı sürüşünde ise kendi fren
        olmadığını açık ve net görebilmekteyiz. Aracın dış  yapıyor ve kendi hareket ediyor. Belirli aralıklar ile
     AUTOMOBILE  tasarımında dışarı bükey çıkık olan tasarım içeride  elbette elinizin direksiyon üzerinde olmasını istiyor.
        geniş ve ferah bir alan olmasını sağlıyor. Bu anlam- Bu arada şerit takip sistemi sayesinde kullanılan
        da tasarımı yadırgamamak ta fayda görüyorum.  bu  otonom  sürüş  oldukça  başarılı  çünkü vira-
        Araca özellikle tam yandan baktığımızda Puma  jları güzel alıyor. Bundan kaynaklı hatasal bir se-
        ve Focuc HB’nin biraz daha büyük hacimli hali  bep test sürüşümüz esnasında izlenmedi. Sürüş
        olarak daha net bir şekilde gözler önüne seriyor.  sırasında farklı yol şartlarına yönelik kullanma
        Aracın standart donanımı üzerinde ise 225/55/ modları bulunan Kuga’da Eco modunda araç old-
        R19 V Continental marka lastiklerin olduğu 5 kol- ukça sakin ve ekonomik. Bu anlamda normal mod
        lu alaşımlı jantta gözümüze çarpıyor. Acaba Suv  en uygun kullanım ayarını sunuyor. Aracı Sport
        bir araçta 55 olan lastik yanak yüksekliği kurtarır  mod’a aldığımızda ise evet aracın performans
        mı ? sert girişlerde jantları çarpmamıza ne ka- ve hızlanmasında bir nebze daha belki o seriliği
        dar engel? bu da ilk bakışta tabi merak konusu.  çokta az olsa hissediyorsunuz. Fakat bu anlamda
        Aracın sürüş özelliklerine ve kokpit kısmına bak- direksiyon ve süspansiyonlarda olan sertleşmeyi
        tığımızda çok fonksiyonel bir direksiyon yapısı ile  hissedemedik. Aracın vites yapısı silindir şeklinde.
        karşı karşıyayız. Buna F1 direksiyon el pedalları  Aracın bir diğer önemli sürüş özellikleri ise evet
        da eklenmiş. Her ne kadar aracımız dizel olsa da.  ilk kalkışlarda daha seri ve hızlanması iyi. Fakat
        Akıllı olan Ford Kuga’nın geniş bir güvenlik yel- sonradan geç tırmandığını söylememiz lazım. 1.5
        pazesi ve otonom sürüş özelliği ön planda. Buna  litrelik eco dizel motor bu anlamda 1666 kg olan
        bir de Hud yol bilgisayarı ekranı sürücü ön camı- gereğinden de hafif Suv Kuga’nın hızlanmasında
        na yansıtılmak sureti ile eklenmiş. Ford Kuga’nın  ve performansını ön plana çıkarmasında engel mi?

      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2022
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60