Page 63 - AĞUSTOS 2013
P. 63

TEST                                                                                                       Kawasaki Ninja 300





















 Kawasaki











 Ninja 300!














 Yazı: Orçun Gücüm
 Fotoğraf: Can Aydeniz  11000 ürettiği maksimum motor gücü 39 beygir civarında. Bu atası Ninja 250 ile   Ninja 300 de koltuğun altında bir bagaj bölümü mevcut. Bunun altında
        karşılaştırıldığında 10 beygirlik bir artışı ifade ediyor ki sürüşte bu farkı çok ciddi   da yine gizli bir bölme mevcut ve bagaj hacmi biraz daha genişletilmeye
 inja….Çoğunlukla efendilerinin huzurundan kovulmuş veya   bir performans artışı olarak yaşadığımızı söyleyebiliriz. Yani güç ve performans   çalışılmış. Motorun boyası, renklerin uyumu ve cilası göz kamaştırıcı gü-
 kendi istekleriyle ayrılmış samurayların zaman içinde sayıca   açısından 250 ile aradaki fark ciddi anlamda fark edilebilecek seviyede. Aynı   zellikle. Yüksek kalitede grenaj malzemeleri kullanılmış ve parçalar arasın-
 az olmalarını bir avantaj haline dönüştürmek için oluştur-  şekilde tork da 10000 d/d da 27 Nm civarında. Racing karakteristiği dememizin   da en ufak bir uyumsuzluk mevcut değil. Arka koltuğun alt tarafındaki
 dukları gizlilik temelli savaş sanatı ninjalık olarak tarihte   temel sebebi de bu. Kalkışlarda son derece atik bir momentuma sahip old-  kancalara ekstra bagaj bağlamak mümkün. Ayrıca motordaki ısı dağılımı
 Nyerini alan bir kavram. Bir ninjanın pek çok dövüş ve zihin   uğunu söyleyebiliriz. İyi bir revving ile 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 sn lere kadar   son derece iyi ayarlanmış. Motordaki ısı direkt aşağı doğru yönlendirilmiş
 tekniğine hakim olması şarttı. Bu nitelikler genellikle hasımları olarak muhattab   indirmek mümkün. Fakat ortalamada 6.3 ile 6.5 arası diyebiliriz. Yakıt tüketimi   hava kanallarından motorun altına veriliyor ve diğer motorlarda olduğu
 aldıkları iyi eğitimli samurayları alt etmek için gerekliydi. Zira gereken durum-  oldukça iyi seviyede. Düşük toklarda son derece kolay seviyede bir şehir gezisi   gibi sıcak havanın direkt sürücünün bacaklarına gelmesi engellenmiş. Bu
 larda bir çubuğu bile hasmı ağır yaralayabilecek hatta öldürebilecek şekilde   keyfi verirken aksiyon 6000 d/d dan ve 8000 d/d dan sonra başlamakta. 8000   da Ninja 300 ün dizaynı açısından oldukça büyük bir artı.
 kullanabilmeyi bilmek gerekiyordu. Peki Kawasaki Industries Ninja serisini   den 13000 devire çok hızlı bir şekilde ulaşabilmekte. Tüm devir adımları herhangi
 üretirken bütün bu kavramları günümüze nasıl yansıtabilirdi ?. Nasıl ortaya   bir tıkanma yada duraklama olmadan son derece akıcı bir şekilde geçilebilme-
 çıkarılan ürün pek çok ihtiyacı eşsiz bir şekilde karşılayabilirken eksik hiç bir   kte. Gaz ayarındaki hassasiyet ve doğrulukta yeni 32mm lik gaz kelebeginin
 şeyden ödün vermeyebilirdi ? Bunu 2012 yılında kategorisinde rakibi olmayan   konumlandırılmış olmasının payı da oldukça yüksek. Slipper clutch dediğimiz
 Ninja 300 ü çıkararak gerçekleştirdi. Bu konuda Kawasaki çok da iyi bir adım   özel bir debriyaj ve şanzıman teknolojisine sahip Ninja 300 6 ileri vitese sahip.
 atmış oldu. Çünkü Atası olan Ninja 250 yi geliştirmek yerine Ninja 300 ü   Vites geçişleri son derece rahat yumuşak ve hisedilebilir. Çok hızlı vites değişimi
 tamamen bir görsel şölen estetiğinde yaparken mevcut parçaların neredeyse   mümkün iken makinanın buna tepkisi de bir o kadar doğru zamanlama ile
 tümünde değişikliğe gitti ve çok daha oturaklı  ve rakipsiz bir makinayı ortaya   gerçekleşmekte. Bu sebepten dolayı agresif bir vites değişimi ile 130-140 km/s
 çıkarttı. Peki Ninja 300 ün teknik özelliklerine inceleyecek olursak; Ninja 300   hızları çok atik bir şekilde yakalamak mümkün olabiliyor. Ayrıca slipper clutch
 çift zamanlı su soğutmalı  296cc 4 silindir bir motor bloğuna sahip. 6 Vites   teknolojisinin doğru zamanlaması ve tam isteneni vermesi rüzgarlı havalarda ve
 ve 13000 devirde readline i mevcut. Tam anlamıyla racing karakteristiğine   virajlı yollarda bile sürücüye ek bir güven veriyor. Ninja 300 ün 110/70/17 (Ön),
 sahip bir motor. Her ne kadar fabrika çıkışında 170.6 km/s son gösterse de   140/70/17 (Arka) Lastik ebatları ve çok daha yumuşak iyi tutuşa sahip olan
 yaptığımız testlerde motorun otobanda 187 km/s hızları gördüğüne şahit   lastikleri atası Ninja 250 ye göre çok daha fazla güven veriyor. Uzun ve kısa
 olduk. Şehir içi ve şehir dışı gezilerde hız açısından 300cc lik bir motor için son   aydınlatma çok daha görünür güçlü ve stabil. Süspansiyonları fabrika ayarlarına
 derece tatminkar seviyede olduğunu söyleyebiliriz.   biraz daha yumuşak geliyor.
   62 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68