Page 58 - AĞUSTOS 2013
P. 58
TEST Honda 600 FA ABS
Honda CBR
600 FA ABS!
Yazı: Umut Özgür Sunay onda CBR 600 FA (ABS) modeli hem rengi ile hem de
Fotoğraf: Can Aydeniz
duruşu ile kalemim diyebileceğim bir motor. İlk moto-
rumun da 600 F’e benzeyen bir super spor olduğunu
düşündüğümde bana onu hatırlattı. Uzun zamandır bu
Htarz bir motor aslında kullanmadım. Genelde kullanımı
daha yüksek ve daha rahat motorların test sürüşlerini yaptığım için
Honda CBR 600 FA modeli hızlı zamanlarımı anımsattı. Motorun en çok
evimin önünde park edilmiş duruşunu sevdim. Tasarım olarak ise genel-
de çok seçici bir yanım olsa da bu motorun bana yakıştığını söyleyen
ekip arkadaşlarım motora daha çok ısınmama sebep oldu. Motoru
Honda merkeze ilk almaya gittiğimde üzerine bindiğim ilk dakika itibarı
ile kısa zaman da alıştım. Honda’dan test sürüşüne çıkarken ise artık
bir bütün olduğumu hissederek motora karşı güvenimi kazandırmıştı.
600 cc’lik motorun performansı ve kulağıma hoş gelen orjiinal egzosun-
dan çıkan yüksek devirlerdeki tatlı yırtıcı ses..güzeldi.
İlk günkü testim motorun verimini neler yapabildiğini anlamakla geçti.
İkinci ve üçüncü gün CBR FA modelini çok daha kıvrak ve verimli
kullanmaya başladım. Hatta iki kişi full akşam trafiğinde Göztepe’den
Avcılara kadar gidip döndük. Trafikte arkanızda biri var ise arka oturma
pozisyonu her ne kadar daha da iyileştirilmiş olsa ani frenlerde tüm
yük kollarınızda olabiliyor. Gidonun racing motorlara oranla biraz daha
yüksek konumlandırılması sürüş kabiliyetinizi ve keyfinizi arttırsa da tekli
kullanımlarınız da dahi uzun sürede yorulabileceğiniz bir motor. Sürüş
pozisyonu itibarı ile dinlenmeye de vakit ayırarak kısa süreli molalar
vermeniz şart.
600 FA modelinin fotoğrafta’da dikkat ettiyseniz kırmızı renkte ayar-
lanabilir süspansiyonu bulunmakta. Motorun vites geçişleri gayet yu-
muşak ve kolay. 8.000 - 9.000 devirden sonra tam anlamı ile motorun
verimini hissedip sesi ile beraber bir çıkış yaşıyorsunuz.
Belki de 600 FA’da en çok hoşuma giden kombine ABS fren destek
sistemi oldu. Arka freni hiç bu kadar sevmemiştim. Şaşırtıcı derecede
başarılı. Ön freni sıktığınızda kombine ABS sayesinde %30 ‘u arka fren
yapmakta. Kombine ABS fren sistemi sayesinde tekerlerin kitlenme ris-
ki ortadan kalkarken, ön fren kullandığınızda arka frende devreye girer
her durumda en iyi kontrolü sağlayan harika bir frenleme sistemi. Yeni
CBR 600 F super spor heyecanını, konfor ve günlük kullanım kolaylığıy-
la birleştirirken güvenlikten de ödün vermiyor.
58 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 59