Page 62 - AĞUSTOS 2013
P. 62
TEST Kawasaki Ninja 300
Kawasaki
Ninja 300!
Yazı: Orçun Gücüm
Fotoğraf: Can Aydeniz 11000 ürettiği maksimum motor gücü 39 beygir civarında. Bu atası Ninja 250 ile Ninja 300 de koltuğun altında bir bagaj bölümü mevcut. Bunun altında
karşılaştırıldığında 10 beygirlik bir artışı ifade ediyor ki sürüşte bu farkı çok ciddi da yine gizli bir bölme mevcut ve bagaj hacmi biraz daha genişletilmeye
inja….Çoğunlukla efendilerinin huzurundan kovulmuş veya bir performans artışı olarak yaşadığımızı söyleyebiliriz. Yani güç ve performans çalışılmış. Motorun boyası, renklerin uyumu ve cilası göz kamaştırıcı gü-
kendi istekleriyle ayrılmış samurayların zaman içinde sayıca açısından 250 ile aradaki fark ciddi anlamda fark edilebilecek seviyede. Aynı zellikle. Yüksek kalitede grenaj malzemeleri kullanılmış ve parçalar arasın-
az olmalarını bir avantaj haline dönüştürmek için oluştur- şekilde tork da 10000 d/d da 27 Nm civarında. Racing karakteristiği dememizin da en ufak bir uyumsuzluk mevcut değil. Arka koltuğun alt tarafındaki
dukları gizlilik temelli savaş sanatı ninjalık olarak tarihte temel sebebi de bu. Kalkışlarda son derece atik bir momentuma sahip old- kancalara ekstra bagaj bağlamak mümkün. Ayrıca motordaki ısı dağılımı
Nyerini alan bir kavram. Bir ninjanın pek çok dövüş ve zihin uğunu söyleyebiliriz. İyi bir revving ile 0-100 km/s hızlanmasını 5.9 sn lere kadar son derece iyi ayarlanmış. Motordaki ısı direkt aşağı doğru yönlendirilmiş
tekniğine hakim olması şarttı. Bu nitelikler genellikle hasımları olarak muhattab indirmek mümkün. Fakat ortalamada 6.3 ile 6.5 arası diyebiliriz. Yakıt tüketimi hava kanallarından motorun altına veriliyor ve diğer motorlarda olduğu
aldıkları iyi eğitimli samurayları alt etmek için gerekliydi. Zira gereken durum- oldukça iyi seviyede. Düşük toklarda son derece kolay seviyede bir şehir gezisi gibi sıcak havanın direkt sürücünün bacaklarına gelmesi engellenmiş. Bu
larda bir çubuğu bile hasmı ağır yaralayabilecek hatta öldürebilecek şekilde keyfi verirken aksiyon 6000 d/d dan ve 8000 d/d dan sonra başlamakta. 8000 da Ninja 300 ün dizaynı açısından oldukça büyük bir artı.
kullanabilmeyi bilmek gerekiyordu. Peki Kawasaki Industries Ninja serisini den 13000 devire çok hızlı bir şekilde ulaşabilmekte. Tüm devir adımları herhangi
üretirken bütün bu kavramları günümüze nasıl yansıtabilirdi ?. Nasıl ortaya bir tıkanma yada duraklama olmadan son derece akıcı bir şekilde geçilebilme-
çıkarılan ürün pek çok ihtiyacı eşsiz bir şekilde karşılayabilirken eksik hiç bir kte. Gaz ayarındaki hassasiyet ve doğrulukta yeni 32mm lik gaz kelebeginin
şeyden ödün vermeyebilirdi ? Bunu 2012 yılında kategorisinde rakibi olmayan konumlandırılmış olmasının payı da oldukça yüksek. Slipper clutch dediğimiz
Ninja 300 ü çıkararak gerçekleştirdi. Bu konuda Kawasaki çok da iyi bir adım özel bir debriyaj ve şanzıman teknolojisine sahip Ninja 300 6 ileri vitese sahip.
atmış oldu. Çünkü Atası olan Ninja 250 yi geliştirmek yerine Ninja 300 ü Vites geçişleri son derece rahat yumuşak ve hisedilebilir. Çok hızlı vites değişimi
tamamen bir görsel şölen estetiğinde yaparken mevcut parçaların neredeyse mümkün iken makinanın buna tepkisi de bir o kadar doğru zamanlama ile
tümünde değişikliğe gitti ve çok daha oturaklı ve rakipsiz bir makinayı ortaya gerçekleşmekte. Bu sebepten dolayı agresif bir vites değişimi ile 130-140 km/s
çıkarttı. Peki Ninja 300 ün teknik özelliklerine inceleyecek olursak; Ninja 300 hızları çok atik bir şekilde yakalamak mümkün olabiliyor. Ayrıca slipper clutch
çift zamanlı su soğutmalı 296cc 4 silindir bir motor bloğuna sahip. 6 Vites teknolojisinin doğru zamanlaması ve tam isteneni vermesi rüzgarlı havalarda ve
ve 13000 devirde readline i mevcut. Tam anlamıyla racing karakteristiğine virajlı yollarda bile sürücüye ek bir güven veriyor. Ninja 300 ün 110/70/17 (Ön),
sahip bir motor. Her ne kadar fabrika çıkışında 170.6 km/s son gösterse de 140/70/17 (Arka) Lastik ebatları ve çok daha yumuşak iyi tutuşa sahip olan
yaptığımız testlerde motorun otobanda 187 km/s hızları gördüğüne şahit lastikleri atası Ninja 250 ye göre çok daha fazla güven veriyor. Uzun ve kısa
olduk. Şehir içi ve şehir dışı gezilerde hız açısından 300cc lik bir motor için son aydınlatma çok daha görünür güçlü ve stabil. Süspansiyonları fabrika ayarlarına
derece tatminkar seviyede olduğunu söyleyebiliriz. biraz daha yumuşak geliyor.
62 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 63