Page 67 - AĞUSTOS 2013
P. 67
TEST Bmw F 700 GS
Bmw F700 GS
Adventure!
Yazı ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay
mw F 700 GS ABS modelimiz daha çok seyahat üzerine sayesinde sürücü çok daha güvenli bir sürüş sağlamasının yanı sıra sürüş kon-
macera sevenler için de biçilmiş bir araç. Enduro modeli daha foruna da sahip oluyor. Azaltılan ağırlığı ve alçak süspansiyon seçenekleri ile F
çok gezmeyi ve uzaklara gitmek üzere tasarlanmış. Testimizi 700 GS çok amaçlı şehir için özellikle trafik kullanımlarına da uygun bir enduro. tip fren diskleri, 300 mm çapında çift pistonlu yüzer tip kaliperlere sa- Nm. F700 GS modelimizde bir üst fotoğrafta görmüş olduğunuz gibi
maalesef çok uzaklara gitme imkanımız olmadan İstanbul 798 cc olan model F 800 GS modeli ile aynı motoru taşısa da beygir gücü hip. F 700 GS’in durmasını sağlayan tek sistem diyebiliriz. Arka kısımda oldukça büyük bir hava giriş kanalı ve soğutma sistemi bulunuyor. Mo-
Bmerkezli gerçekleştirdik. F 700 GS aslında daha önce testinide olarak 10 beygir düşük şekilde sunulmakta. F 700 GS ile F 800 GS arasında ise Tek diskten oluşan 265 mm’lik çaplı tek pistonlu yüzer tip kalipere tor bloğuna entegre edilmiş, daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman
yapmış olduğum F 650 GS mirasçısı olarak getirilen bir model. 75 beygir sele oturma yüksekliği beygir ve tork gibi farklılıklar bulunmakta. Bu sebeple F sahip ABS destekli fren sistemimiz bulunmakta. 90 - 100 km hız ve görev yapmakta. F 700 GS modelinde 16 lt.’lik yakıt deposu ve artı
gücünde sunulan F 700 GS modeli bir büyük hacimlisi olan F 800 GS ile de 700 GS’in kullanım detayları F 800 GS modeline göre geçiş yapmak isteyenler üzerinde arka fren ile bir çok defa yapmış olduğumuz fren testimiz de 4lt.’likte yedek deposu bulunmakta. Gösterge panelinde bulunan hız
aşağı yukarı benzer şekilde tasarlanmış. F 700 GS kısa vites oranları ile üst adına daha uygun. Özellikle bayan kullanıcılarında hoşuna gideceği kanısın- ABS devreye girerek işini iyi bir şekilde yapmış olsa da motoru geç km. ve devir saati tam önünüzde sürücü odaklı ayarlanmış. Hemen
düzey kullanım özelliklerini garanti ederken aynı zaman da çevikliğinide arttırıyor. dayım. Önden baktığınızda motorun kafa yapısı 1200 GS’leri aratmayacak yavaşlattığını ve yavaşlama mesafesininde normalden biraz daha uzun sağ tarafta ise digital gösterge panelinde yakıt durumunuzu net şekilde
Aslında F 700 GS modeli Enduro kullanmaya hevesli ve başlangıç yapmak ist- şekilde güçlü tasarlanmış. Klasik yapıda çift bölmeli ön farlar uzun ve kısa olarak mesafede olduğu gördük. Ön fren sayesinde kısa mesafelerde güvenli görebiliyorsunuz. F 700 GS ile özellikle İstanbul yada büyük şehir
eyenler adına kolayca kullanabileceğiniz ideal bir motosiklet olarak tasarlanmış. görev yapmakta. Biraz kısa ancak yeterli düzeyde olan ön touring camı arzu bir şekilde durabilmeniz mümkün olmakta. F 700 GS modelimiz su trafiklerinde çok rahat edebileceğiniz ayrıca yüksek oturma pozisyonu
Farklı motor kullanan kişiler içinde ayrıca rahat ve alışabileceğiniz standartlara edinildiğinde daha uzun modelleri ile değiştirilebilir. Motorun en çok hoşuma soğutmalı 4 zamanlı sıralı iki silindirli motora sahip. 7.300 devir dakika ile de yola her yönü ile hakim olabileceğiniz ileriyi görmekte zorlan-
imza atıyor. Standartlardan bahsetmişken yine ABS ile birlikte ESA ve ASC giden yanı sanıyorum ön fren sistemi oldu. Brembo marka çift disk, yüzer da 75 beygir güç üretilirken, azami torku 5.300 devir dakika’da 77 madığınız bir model.
66 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 67