Page 61 - AĞUSTOS 2013
P. 61

TEST                                                                                                       Honda 600 FA ABS




















































             Motorun en güzel görünen kısımı bence ön kafa modulü. Tek parçadan
             oluşan ön far sistemi motora önden baktığınızda sport touring havası
             verirken yan taraftan bakıldığında ise super spor karakterini vurguluyor.
             Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 16 sübaplı sıralı 4 silindirli motorun torku 64 Nm.
             Motorun 6. vitesinin eklenmiş olması gerekli bir özelliği. 5. vitesten sonra
             6. vitesi isteyen devir aralığına sahip. 6. vites ile daha rahat ve ekonomikte
             kullanmanız söz konusu. Selenin yerden yükseliği 800 mm. (80cm) benim
             gibi orta boylu kişilerin ayakları yere basarak rahatlıkla kullanabileceği makul
             yüksekliğe sahip. Arka ve önde 5 kollu aliminyum döküm jantlar bulunuyor.
             Kombine 3 piston kaliperine sahip, hidrolik çift diskli ABS fren ön tarafta işini
 Yeni Honda CBR 600 FA modelin de geliştirilmiş pres tek döküm parça   bacağınızın hemen arka kısmında yer alıyor. Motoru sıcak havada kullandığımı   güzel yapıyor. Yüksek hızlarda ani durmalarda herhangi bir sorun yarat-
 alüminyum şasesi sayesinde 211 kilogram kuru ağırlığa sahip. Motoru rahat bir   düşünürseniz bana yansıyan çok fazla bir sıcaklık yada bacaklarımı rahatsız   madı. CBR 600 FA motorumuzun arkasında üzerinde oturduğunuz ve yol
 şekilde taşıyıp hareket ettirebiliyorum. Ağırlığı bana hiç bir şekilde engel olmadı.     edecek boyutta bir yanma hissine rastlamadım. CBR 600 FA’nın ön gösterge   tutuşunu sağlayan 180/55 ZR17 M/C lastiği bulunmakta. Lastiğinin kalınlığı
 Diğer Honda modellerinde olduğu gibi güvenlik açısından motorun çalınmasını   paneli digital şekilde tasarlanmış. Racing tarzında super spor motora yakışır   600 FA için yeterli derecede gözmekte. Daha geniş bir lastik takmak bence
 bir nebze olsun caydırıcı (HISS) sistemi mevcut. Motor kendi anahtarı olmadan   şekilde. 0’dan - 15.000 devir aralığına sahip rakamlar yer almakta. Özellikle   gereksiz olur. Güç aktarımı ise görmüş olduğunuz üzere bildiğimiz zincirli
 hiç bir şekilde güvenlik sistemi tarafından çalıştırılmasına izin verilmiyor. CBR   2 ve 3’ncü viteslerde 9.000 devir sonrasında motor gerçek performansına   sistemden oluşmakta. Ön ve arka kısımda monoshock amartisörler 128
 600 FA tam olarak 102 beygir gücünde. Çok fazla agresif olduğunu söyle-  kavuşarak, gazı sıkıştırdığınızda 13.000 devire kadar rahatlıkla tırmandığını   mm esneme özelliğine sahip. Euro3 normlarında üretilen motorda, kombine
 memiz doğru olmaz, gayet kolayca kontrol edebileceğiniz sürüş performansı   görebilsekte, daha sonrası için vites değiştirmek durumunda kalıyoruz. CBR   ABS, HISS, HMAS teknoloji sistemlerini bir arada düşündüğünüzde ise
 ve kullanım kolaylığı bakımından da 300 cc- 400 cc motor kullananlar şayet   600 FA modelinde kombine ABS fren sistemini arzu ederseniz devre dışı   CBR 600 FA’nın 25.000 TL Türkiye bayi satış fiyatı bulunmakta. Ben hemen
 biraz da super spor tarzı bir motor kullanmak isterseniz, CBR 600 FA modeli   bırakabiliyorsunuz. Fakat arka lastiğiniz de kilitlenme durumu olacağı için bu   Honda’nın NC 700 SA modeli ile karşılaştırdığımda aşağı yukarı NC 700 SA
 tüm isteklerinizi karşılayacak durumda. Ekip arkadaşım Kawasaki 300 motorun   şekilde tasarlarmış kombine bir fren harikasını devre dışı bırakmayı ne kadar   modelinde de tüm bu teknolojik özelliklerin varlığının olduğunu göz önünde
 testini yaparken bir ara motorları değiştiriyoruz. Kendisi kolaylıkla CBR 600   tavsiye ederiz. Ne de sağlığınız açısından normal şartlarda uygun olduğunu   bulunduracak olursak, NC 700 SA’nın fiyatı CBR 600 FA’nın oldukça altında
 FA yı kullandıktan sonra, kullanımının kolay ve rahat olduğu bilgisini de ayrıca   söyleyebiliriz. Bu sisteme birde motorun fiyatı içinde o kadar para verdiğinizi de   satılmakta. En son 18.600 TL gibi bir fiyat duyduğumu hatırlıyorum. CBR
 benim dışımda kullanarak test edip onaylıyor. Motorun siyah renginin yanı sıra   ayrıca düşünmemiz gerek. CBR 600 FA tasarım yönü bakımından daha çok   600 FA o zaman neden daha pahalı diye insan bir düşünüyor. Aynı teknoloji
 2013 modelin de kırmızı ve beyaz olan çok güzel bir rengi daha var. CBR 600   gözlere hitap eden genel olarak tasarım yönünün kuvveti ile kullanıcısına görsel   aynı marka motorların özellikleri aşağı yukarı aynı ben yalnızca görüntü
 FA’nın tüm tasarım özellikleri bu renk ile bize daha çok yansımakta. Egzos sağ   olarakta zevk veren bir motor. >>  amaçlı mı, arada ki bu fiyat farkını vermek durumunda kalıyorum. ?
   60 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66