Page 61 - AĞUSTOS 2013
P. 61
TEST Honda 600 FA ABS
Motorun en güzel görünen kısımı bence ön kafa modulü. Tek parçadan
oluşan ön far sistemi motora önden baktığınızda sport touring havası
verirken yan taraftan bakıldığında ise super spor karakterini vurguluyor.
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, 16 sübaplı sıralı 4 silindirli motorun torku 64 Nm.
Motorun 6. vitesinin eklenmiş olması gerekli bir özelliği. 5. vitesten sonra
6. vitesi isteyen devir aralığına sahip. 6. vites ile daha rahat ve ekonomikte
kullanmanız söz konusu. Selenin yerden yükseliği 800 mm. (80cm) benim
gibi orta boylu kişilerin ayakları yere basarak rahatlıkla kullanabileceği makul
yüksekliğe sahip. Arka ve önde 5 kollu aliminyum döküm jantlar bulunuyor.
Kombine 3 piston kaliperine sahip, hidrolik çift diskli ABS fren ön tarafta işini
Yeni Honda CBR 600 FA modelin de geliştirilmiş pres tek döküm parça bacağınızın hemen arka kısmında yer alıyor. Motoru sıcak havada kullandığımı güzel yapıyor. Yüksek hızlarda ani durmalarda herhangi bir sorun yarat-
alüminyum şasesi sayesinde 211 kilogram kuru ağırlığa sahip. Motoru rahat bir düşünürseniz bana yansıyan çok fazla bir sıcaklık yada bacaklarımı rahatsız madı. CBR 600 FA motorumuzun arkasında üzerinde oturduğunuz ve yol
şekilde taşıyıp hareket ettirebiliyorum. Ağırlığı bana hiç bir şekilde engel olmadı. edecek boyutta bir yanma hissine rastlamadım. CBR 600 FA’nın ön gösterge tutuşunu sağlayan 180/55 ZR17 M/C lastiği bulunmakta. Lastiğinin kalınlığı
Diğer Honda modellerinde olduğu gibi güvenlik açısından motorun çalınmasını paneli digital şekilde tasarlanmış. Racing tarzında super spor motora yakışır 600 FA için yeterli derecede gözmekte. Daha geniş bir lastik takmak bence
bir nebze olsun caydırıcı (HISS) sistemi mevcut. Motor kendi anahtarı olmadan şekilde. 0’dan - 15.000 devir aralığına sahip rakamlar yer almakta. Özellikle gereksiz olur. Güç aktarımı ise görmüş olduğunuz üzere bildiğimiz zincirli
hiç bir şekilde güvenlik sistemi tarafından çalıştırılmasına izin verilmiyor. CBR 2 ve 3’ncü viteslerde 9.000 devir sonrasında motor gerçek performansına sistemden oluşmakta. Ön ve arka kısımda monoshock amartisörler 128
600 FA tam olarak 102 beygir gücünde. Çok fazla agresif olduğunu söyle- kavuşarak, gazı sıkıştırdığınızda 13.000 devire kadar rahatlıkla tırmandığını mm esneme özelliğine sahip. Euro3 normlarında üretilen motorda, kombine
memiz doğru olmaz, gayet kolayca kontrol edebileceğiniz sürüş performansı görebilsekte, daha sonrası için vites değiştirmek durumunda kalıyoruz. CBR ABS, HISS, HMAS teknoloji sistemlerini bir arada düşündüğünüzde ise
ve kullanım kolaylığı bakımından da 300 cc- 400 cc motor kullananlar şayet 600 FA modelinde kombine ABS fren sistemini arzu ederseniz devre dışı CBR 600 FA’nın 25.000 TL Türkiye bayi satış fiyatı bulunmakta. Ben hemen
biraz da super spor tarzı bir motor kullanmak isterseniz, CBR 600 FA modeli bırakabiliyorsunuz. Fakat arka lastiğiniz de kilitlenme durumu olacağı için bu Honda’nın NC 700 SA modeli ile karşılaştırdığımda aşağı yukarı NC 700 SA
tüm isteklerinizi karşılayacak durumda. Ekip arkadaşım Kawasaki 300 motorun şekilde tasarlarmış kombine bir fren harikasını devre dışı bırakmayı ne kadar modelinde de tüm bu teknolojik özelliklerin varlığının olduğunu göz önünde
testini yaparken bir ara motorları değiştiriyoruz. Kendisi kolaylıkla CBR 600 tavsiye ederiz. Ne de sağlığınız açısından normal şartlarda uygun olduğunu bulunduracak olursak, NC 700 SA’nın fiyatı CBR 600 FA’nın oldukça altında
FA yı kullandıktan sonra, kullanımının kolay ve rahat olduğu bilgisini de ayrıca söyleyebiliriz. Bu sisteme birde motorun fiyatı içinde o kadar para verdiğinizi de satılmakta. En son 18.600 TL gibi bir fiyat duyduğumu hatırlıyorum. CBR
benim dışımda kullanarak test edip onaylıyor. Motorun siyah renginin yanı sıra ayrıca düşünmemiz gerek. CBR 600 FA tasarım yönü bakımından daha çok 600 FA o zaman neden daha pahalı diye insan bir düşünüyor. Aynı teknoloji
2013 modelin de kırmızı ve beyaz olan çok güzel bir rengi daha var. CBR 600 gözlere hitap eden genel olarak tasarım yönünün kuvveti ile kullanıcısına görsel aynı marka motorların özellikleri aşağı yukarı aynı ben yalnızca görüntü
FA’nın tüm tasarım özellikleri bu renk ile bize daha çok yansımakta. Egzos sağ olarakta zevk veren bir motor. >> amaçlı mı, arada ki bu fiyat farkını vermek durumunda kalıyorum. ?
60 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 61