Con una one-off torna dall'Olanda famoso marchio Usa Packard

®
Çok Okunanlar

Dunlop SP SPORT LM705W ile kusursuz sessizlik

Dunlop, sessizliğiyle bilinen baykuşların kanat yapısından esinlenerek geliştirdiği yeni yaz lastiği SP SPORT LM705w ile konfor, sessizlik ve uzun...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270 kW hızlı şarj ve...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme yatırımlarını artırıyor. Marka, sürücülerin...

Jaguar-LandRover dünya çapında üretime yeniden başladı…

JLR, 1 Eylül’deki siber saldırı sonrası 6 haftalık duruşu bitirip Halewood dahil dünya çapında üretime döndü. Range Rover üretim...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini duyurdu. Scenic rozeti, 2001–2010...

2025 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’si – Cumartesi

George Russell, daha önce F4 Sprint'te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix'sine 1. sırada...

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil, hassasiyet ve hava performansı...

 Si deve alla olandese JB Classics & Bespoke, e alla richiesta di un facoltoso cliente, il ritorno sotto i riflettori del marchio Packard con la berlina superlusso Excellence costruita in esemplare unico sulla base di una Bentley Flying Spur di seconda generazione.

 Lo specialista di Bodegraven (a metà strada fra Rotterdam e Utrecht) si è avvalso della collaborazione dello studio Cinovara Design e in particolare di Frank Reijenga per ‘rivestire’ completamente in perfetto stile Packard la piattaforma e l’ossatura dell’abitacolo della Flying Spur con la sostanziale novità di avere inserito in una Bentley l’apertura delle porte a libro come nelle Rolls-Royce.
    La scelta di lavorare su questi due celebri brand britannici del lusso non è casuale, non solo perché negli Anni ’30, ’40 e ’50 le Packard erano considerate le Rolls americane, ma anche perché nella storia di Bentley c’è giù stata nel 1930 l’incredibile collaborazione per la monoposto racing ‘Mavis’ che univa un telaio del costruttore britannico con un motore Packard V12 di ben 42 litri.
    Il marchio americano di lusso Packard aveva prodotto la sua ultima auto nel 1958 e dopo un infruttuoso tentativo di rinascita alla fine degli Anni ’90 (quando il pilota canadese Roy Gullickson aveva acquisito i diritti sul nome) la celebre statuetta con la Dea della velocità che regge una ruota era sparita dalla scena.

  Nel creare la Excellence il designer Reijenga non si è solo ispirato al passato della marca (e in particolare al frontale delle Packard degli Anni ’50) ma ha anche voluto rendere omaggio alla romanzata partnership – mai realizzata negli Anni ’60 – tra il celebre costruttore francese Facel Vega e il marchio americano.
    Si chiamava proprio Excellence la coupé quattro porte della Casa francese prodotto fra il 1954 e il 1964 e posseduto, tra gli altri, da Ava Gardner, Pablo Picasso, Tony Curtis e Dean Martin.
    Quattro anni prima della sua uscita di scena un non meglio identificato gruppo di operatori contattò Harold Churchill, presidente di Studebaker-Packard, con la proposta di importare dalla Francia un centinaio di Facel Vega Excellence, da equipaggiare con i motori Packard 374 e una griglia Packard.
    Il progetto, secondo fonti dell’epoca, venne bloccato da Daimler-Benz – che aveva uno stretto rapporto di collaborazione commerciale con Packard – perché avrebbe potuto ‘infastidire’ il nuovo modello Mercedes-Benz 300.
    L’operazione non andò dunque in porto e della coupé francese con la Dea della velocità sul cofano e la mascherina Packard (ripresa per la one-off di B Classics & Bespoke) restano solo alcuni bozzetti di stile.  

   

Italia

Diğer Haberler

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ABD pazarındaki büyümesini sürdürülebilir hale getirmek için kolları...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama yine de etkileyici bir menzil vaat eden i3 sedana...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık pazarda yılın öne çıkan modellerini...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek. Saha için yeni bir karoseri atölyesi ve batarya deposu...

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor. Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil satışlarını hızlandırmak için yeni...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000 dolar aşağı indi. Şirket, özellikle Çin kaynaklı sertleşen rekabetin...