Çin’in GAC Grubu katı hal pilinin seri üretimine başlıyor

®
Çok Okunanlar

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını...

Çin, elektrikli otomobiller için daha iyi piller bulma yarışında önemli bir dönüm noktasına ulaştı. Ülkenin devlet medyası, GAC Grubunun büyük, yüksek kapasiteli tamamen katı hal piller için ülkenin ilk üretim hattını inşa etmeyi tamamladığını doğruladı.

Şu anda, bu fabrika yalnızca küçük partiler halinde araç sınıfı hücre üretiyor, ancak bu yeni teknolojiye eklenen rakamlar küresel otomotiv endüstrisinde dikkat çekiyor. Bu yeni piller, insanların modern elektrikli araçlardan beklentilerini değiştirmeyi vaat ediyor. Şirkete göre, şu anda tek şarjla 311 mil yol kat eden arabalar, yakında 620 milden fazla yol kat edebilecek.

Günümüzün EV’lerinde kullanılan geleneksel lityum iyon piller, enerjiyi taşımak için elektrolit adı verilen sıvı malzemelere dayanıyor. Yeni katı hal pili, bu sıvıyı katı bir malzemeyle değiştiriyor. Bu basit anahtar, özellikle elektrikli arabaları çalıştırmak için gereken güçlü piller açısından önemli olan güvenlik ve stabilite açısından büyük gelişmeler sağlıyor. Katı malzeme, geleneksel pillerin tolere ettiği yaklaşık 200 dereceye kıyasla çok daha fazla ısıyı (bildirildiğine göre 400 santigrat dereceye kadar) kaldırabiliyor.

GAC Grubu şu anda 60 Ah’nin üzerinde kapasiteye sahip hücreleri test ediyor. 60 Ah’lik bir hücre, bir saat boyunca 60 amper çeken bir cihaza güç sağlayabilir. Her bir hücre için daha yüksek bir Ah numarasına sahip olmak, tüm pil takımının daha fazla enerji tutması anlamına gelir ve bu da doğrudan elektrikli otomobiller için daha uzun sürüş menzili anlamına gelir.

GAC Grubunun araştırma direktörü Qi Hongzhong, bu yeni hücrelerin enerji yoğunluğunun mevcut geleneksel pillerin neredeyse iki katı olduğunu açıkladı. Bu yoğunluk artışı, pilin belirli bir alanında depolanan enerji miktarı olan alansal kapasitede de görülebilir. GAC Grubunun katı hal pili, eski “ıslak” lityum iyon pillerde bulunan 5 mAh/cm²’nin altındaki değere göre büyük bir artışla 7,7 mAh/cm²’ye kadar ulaşır.

Bu yeni nesil EV pillerinin üretimi, gelişmiş üretim yöntemleri gerektiriyor. GAC Grubu yenilikçi bir “kuru” anot işlemi geliştirdi. Bu modern teknik, çeşitli adımları (bulamaç karıştırma, kaplama ve yuvarlama) tek ve etkili bir işlemde birleştirir. Endüstri gözlemcileri, bu yaklaşımın pillerin daha hızlı üretilebilmesini sağladığını ve aynı zamanda bunları yapmak için gereken enerjiyi de azalttığını belirtiyor.

Verimliliği artıran ve üretim maliyetini azaltan herhangi bir süreç, elektrikli otomobillerin ana akım benimsenmesi açısından büyük bir kazançtır. Yeni üretim hattı, Çin’in, ülkenin otomotiv hedefleri açısından önemli bir teknik başarı olan bu geniş formatlı katı hal pil hücrelerinin üretimine yönelik endüstriyel kapasitesini gösteren ilk üretim hattıdır.

Bizim için kötü haber, katı hal pil teknolojisinin önümüzdeki hafta bayiliklere ulaşmayacak olması. GAC Grubu, 2026 yılında küçük serili araç entegrasyon testlerine başlamayı planlıyor. Bu, mühendislerin yoldaki performanslarını ve güvenliklerini kontrol etmek için yeni pilleri gerçek test araçlarına koyacakları anlamına geliyor.

Bu hayati testlerin ardından şirket, 2027 ile 2030 arasında başlaması planlanan bir süreç olan tam seri üretime kademeli olarak geçmeyi bekliyor. Bu, GAC Grubu için büyük bir teknik zafer, ancak teknolojiyi tüm elektrikli otomobiller için güvenilir, uygun maliyetli bir ürüne dönüştürmek bir sonraki büyük zorluk olacak.

Tamamen yeni bir pil tipinin ticarileştirilmesi, büyük lojistik bulmacaların çözülmesi anlamına geliyor. Bu teknolojinin başarılı bir şekilde yaygınlaştırılması, büyük ölçüde yeterli yatırımın sağlanmasına ve özel katı elektrolit malzemeler için güvenilir bir tedarik zincirinin sağlanmasına bağlı olacaktır. Şirketin, bu yeni EV pillerinin farklı ortamlarda uzun yıllar boyunca kullanımda uzun vadeli performansını ve güvenliğini tam olarak doğrulaması gerekiyor.

Küresel olarak, elektrikli otomobil üreticileri katı hal teknolojisini mükemmelleştirmek için yarışıyor, ancak ticari üretim her yerde hala sınırlı. GAC Grubu şu anda bu yarışta kilit bir konuma sahip ancak elektrikli araçların fiyatı ve bulunabilirliği üzerindeki nihai etki, bu gelişmiş hücrelerin üretim maliyetini ne kadar hızlı düşürebileceklerine göre belirlenecek.

Katı hal piller EV kullanıcı deneyimini tamamen yeniden yazıyor. Menzil neredeyse iki katına çıkarıldığında sık durma ihtiyacı büyük ölçüde ortadan kalkar. GAC tarafından üretilene benzer yüksek kapasiteli bir hücre, bu değişim için temel güç bloğunu sağlıyor. Bu tür bir menzil ile tipik bir sürücünün EV’sini ayda yalnızca bir veya iki kez şarj etmesi gerekebilir, bu da elektrikli bir otomobilin günlük rutinini gazla çalışan bir araca göre çok daha kolay hale getirir.

Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor:...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için...
2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

2026 XPeng Mona M03 iç mekan, tasarım ve özellik incelemesi

XPeng bir süre önce Mona M03'ü tanıttı. Bu kompakt sedan hemen büyük ilgi gördü ve...