London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Bölüm-1: Henry Ford ve Kitle Üretimi

®
Çok Okunanlar

Stellantis Yetkili Satıcı Ağıyla Gücüne Güç Katarak Büyüyor

Stellantis Türkiye çatısı altında yer alan ve Türkiye genelindeki 70 yetkili satış noktasında hızlı ve güvenilir ikinci el araç...

MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası Uşak’ta

MOTUL 2024 Türkiye Karting Şampiyonası, 16-17 Kasım tarihlerinde Otomobil Sporlarında Kadın Spor Kulübü tarafından Uşak Karting Pisti’nde düzenlenecek 6....

Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi (UTTS) Montaj Başvuruları Erişime Açıldı

8 milyon aracı ilgilendiren Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi hizmeti montaj başvuruları erişime açıldı. Başvurular, utts.gov.tr üzerinden kolayca gerçekleştilirken, işlemlerin...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir...

İçten patlamalı motora “kilitlenmenin” nedeni kuşkusuz Model T’nin maliyetini ve fiyatını dramatik bir biçimde düşürmüş olan Ford montaj hattının başarısıdır. O dönemde daha yüksek kaliteli bataryaların ortaya çıkmasıyla elektrikli otomobilin fiyatı yükselirken, Model T’nin fiyatı, gerçekleştirilen örgütlenme, teknik ve sosyal yeniliklerin sonucu olarak, 1908’de 850 $’dan, 1913’de ise 600 $’a, 1916’da ise 360 $’a düşmüştür.

1913’de elektrikli otomobillerin fiyatı 2800 $’dır. 1921 yılında Model T satışlarının 50 misli artmış olması ve 1909’da %10 olan piyasa payının, 1921’de %60’a çıkması hiç de şaşırtıcı değildir. Net varlık üzerinden karlar bazı yıllar %300’e kadar yükselmiş ve ABD dünya ihracat piyasasında hâkim bir duruma gelmiştir. Bu gerçekten çok hızlı bir değişim tarihidir, aynı büyüklükteki fiyat düşüşleri, piyasa paylarında hızlı değişimler, yenilikçi firmalarda ani kar artışları ve taklitçiler yakalayana kadar öncü ülke dünya ihracat hâkimiyeti gibi özellikleriyle, yarım yüzyıl sonra yarı iletkenler sanayisinde gözlenen büyüme ve değişme fırtınasına benzemektedir. Ford’un bu çarpıcı sonuca ulaşmasını sağlayan “temel yenilik” kuşkusuz montaj hattı ile üretim yapmasıydı. Bu bir anlamda tamamen üretimin örgütlenmesiyle ilgili bir yenilik olmakla birlikte, önemli ölçüde teknolojik yenilikleri de gerektirmekte ve ayrıca teşvik etmekteydi:

“Otomobil üretim şirketleri, örgütle ilgili değişiklikler yapıldıktan sonra birçok makinenin otomasyon yoluyla daha etkin hale getirilebilmesi için bunları geliştirme fırsatı bulmuşlardır. Söz gelişi, dikey kuleli torna tezgâhının daha otomatik olan yatay torna tezgâhı ile değiştirilmesi, işçi başına üretimi iki kat arttırmıştır. Daha çarpıcı bir örnek vermek istersek, krank mil üretmek için kullanılmaya başlanan bir otomatik makine birim emek başına üretimi on kat arttırmıştır ve aslında işçi verimini 2-10 kat arasında artıran daha iyi makinelerle ilgili düzinelerce örnek bulunabilir. (Klein, 1977)

Bu arada, Klein, Nevins ve Hill’in (1954) yorumuna atıfta bulunarak, Ford’a uygulandığı kadarıyla “kahraman” girişimci fikrine karşı bazı kuşkuları olduğunu ortaya koymaktadır:

(Ford’un) My Life ve Work (Hayatım ve İşim) başlıklı kitabında, kitle üretimi ile ilgili temel fikirlerin fabrikanın üst yönetiminde oluştuğu ve oradan aşağıya doğru yayıldığı konusundaki izlenim yanlıştır; gerçekte, yaratıcı fikirler aşağıdan yukarıya doğru hareket etmiştir. Doğruyu söylemek gerekirse, Ford, marş manyetosunun montajıyla, özellikle ilgilenmiştir. Ancak diğer alanlarda, Ford sadece teşvik eder ve akıl verirken, Gregory, Klann ve Purdy gibi şirket çalışanları önemli öneriler getirmişlerdir. Sorensen ve diğerleri de bu önerilerin hayata geçirilmesine yardımcı olmuşlardır. Bütün bunlara rağmen, yeni sitemin geliştirilmesinde en önemli rolü, son zamanda, okulundaki odasından alınarak getirilen üniversiteli düşünür (Avery) oynamıştır.

(Klein, 1977, 98 Nevins ve Hill)

Diğer Haberler

2028 sonunda 100 bine çıkarılması amaçlanıyor…

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2024-2028 Stratejik Planından yaptığı derlemeye göre, net sıfır odaklı karbon emisyon hedefinde elektrikli araçlar için soket sayısı 2024 sonunda...

7 derecenin altına düşen sıcaklıklar, kış lastiğine geçişi işaret ediyor

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmeye başlıyor. Bu dönemde doğru lastik seçimi, hem yol tutuşu hem de fren mesafesi için...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir parçası olarak hem isim sponsoru...

Sakarya Büyük Organizasyona Hazır

2024 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas, Sakarya...

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced Electric Machines), daha verimli ve...

Michelin kış lastiklerinde avantajlı yakıt puan fırsatları

YILIN EN İYİ KIŞ LASTİĞİ ÜRETİCİSİ MICHELIN’DEN “GÜVENLE SÜR, KAZAN” KAMPANYASI!  Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, AUTO BILD’in gerçekleştirdiği tüm testleri başarıyla geçerek...

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt dışında elde ettiği başarılarla ülkemizi...