Associazioni auto a Meloni, rilanciare settore priorità Paese

®
Çok Okunanlar

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Citroën,ikinci nesil C5 Aircross modeli Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,ikinci nesil C5 Aircross...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

“Rilanciare il settore auto è una
priorità nazionale”. Lo affermano le sei associazioni della
filiera auto – Aci, Anfia, Aniasa, Federauto, Motus-E e Unrae –
in una lettera inviata alla premier Giorgia Meloni, ai ministri
competenti (Mimit, Mase, Mef e Mit), ai principali
rappresentanti parlamentari e ai rappresentanti degli enti
locali.. Le associazioni hanno partecipato a una tavola rotonda
presso la Sala da Ballo di Palazzo Reale, promossa dall’Unrae al
Salone Auto Torino.

   
Nel documento, le associazioni sottolineano “la gravità
senza precedenti della crisi che investe il settore: un mercato
stagnante, con volumi ben al di sotto dei livelli pre- pandemia;
una produzione nazionale ridotta ai minimi storici; un parco
circolante che invecchia rapidamente, con conseguenze negative
su ambiente e sicurezza; una transizione energetica in stallo,
con una quota di veicoli elettrici quattro volte inferiore
rispetto alla media europea. Per affrontare questa situazione”.

   
Le associazioni hanno individuato sei priorità di intervento:
stabilità e chiarezza delle misure incentivanti, semplici e
strutturali; un piano nazionale per le infrastrutture di
ricarica e le altre alimentazioni; una riforma della fiscalità
sull’auto aziendale, allineata alle best practices europee;
sostegno concreto alla filiera industriale e artigianale
italiana; supporto chiaro e trasparente alla clientela, per
accompagnarla nella transizione; 6. una valorizzazione culturale
dell’automobile e del trasporto su gomma come motore economico e
sociale del Paese.

   
“Sono felice che oggi, tutti insieme, abbiamo dimostrato
cosa significa fare sistema in una fase di sofferenza cronica
per il settore. L’auspicio è che questo sia il primo passo di un
dialogo costruttivo e costante con le Istituzioni, per rimettere
finalmente l’automotive al centro della discussione in Italia.

   
Ora è indispensabile un impegno comune per salvaguardare e
rilanciare il settore in tutti i suoi ambiti, attraverso misure
chiare, puntuali e non discontinue” ha affermato il presidente
dell’Unrae, Roberto Pietrantonio.

   

Italia

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın iddialı ticari modelleri Zafira ve...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl taptıktan sonra, Ferrari'yi heyecan verici...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum, elektrikli araçların ömrüyle...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor. Bu sayede artan maliyetler ve...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli Araç ÖTV'sinin Nisan 2028'de başlayacağını duyurdu.  Elektrikli...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla gelişiyor. Küresel çevre dostu eğilimlere...