
Yeni araştırmalar, Avustralyalı sürücülerin neredeyse yarısının, en son araba servisleri için kendilerinden fazla ücret veya yanlış fiyat verildiğinden şüphelendiğini ve şişirilmiş çalışma sürelerini ve belirsiz faturaları en büyük tehlike işaretleri olarak gösterdiğini gösteriyor.
Money.com.au’nun 1.000’den fazla sürücüyle yaptığı ulusal temsili bir anket, sürücülerin %46’sının son servisleri için fazla ücret aldıklarına veya çok fazla fiyat teklifi aldıklarına inandıklarını ortaya çıkardı. Diğer %46’sı ücretlendirmenin adil olduğunu söylerken, %8’i hiç araba sahibi olmadıklarını veya bakım yaptırmadıklarını söyledi.
Dolandırıldığını hissedenlerin %24’ü en son tekliflerinin şüphe uyandırdığını, %22’si ise son ziyaretlerinde tamirci veya servis tarafından fazla ücret alındığını söyledi.
Money.com.au finans uzmanı Sean Callery, “Genç sürücüler, bir araba servisinin neleri kapsadığını veya ayrıntılı bir faturanın nasıl yorumlanacağını tam olarak anlayamayabilecekleri için atölyede kendilerini kandırılmış hissetme olasılıkları en yüksek olanlar. Deneyim eksikliği aynı zamanda gereksiz ekstraların satılmasına veya ihtiyaç duymadıkları iş için ücretlendirilmelerine karşı onları daha savunmasız hale getirebilir” diyor.
“Araba bakımı, çoğu sürücünün sadece gülümsemesi ve katlanması gerektiğini düşündüğü masraflardan biridir. Ancak bir fiyat teklifi veya son fatura, gerçekten istediğiniz veya aldığınız işle eşleşmiyorsa, bunu sorgulama veya çözüm isteme hakkınız vardır” diyor.
Yaş grubuna göre Y kuşağı (%58) ve Z kuşağı (%48) kendilerine aşırı fiyat verildiğini veya çok fazla alıntı yapıldığını söylerken, X kuşağının %46’sı ve Baby Boomer kuşağının %33’ü bu oranlara sahip.
Aşırı ücret aldıklarını veya yanlış ücretlendirildiklerini hisseden sürücüler temel endişelerini şu şekilde dile getirdiler: çalışma süresinin fazla veya aşırı görünmesi (%35); faturanın belirsiz olduğu veya ayrıntılı olarak belirtilmediği (%31); son fatura orijinal fiyattan (%24) daha fazlaydı; talep etmedikleri opsiyonel ekstraların eklendiği (%23); tamircinin ya da garajın kendisinden faydalandığını hissetti (%14); değiştirildiği belirtilen ancak değiştirilmeyen filtreler gibi tamamlanmamış işler için ücret alınır (%13); fren balatalarının çok erken değiştirilmesi gibi gereksiz parça veya hizmetler için ücret alınır (%10); ve aşırı kart ücreti (%10).
Automobile Magazine-AU






















