ABKomisyon içten yanmalı motorların onayını onaylama isteğinin sinyalini veriyorYeni araba Handelsblatt’ın haberine göre bu, 2035’ten sonra bile mümkün olacak. Tetikleyici, Şansölye Friedrich Merz’in (CDU) Komisyon Başkanı Ursula von der Leyen’e yazdığı ve filo sınırlarını revize ederken “yüksek verimli” içten yanmalı motorların tekrar dikkate alınması yönünde çağrıda bulunduğu bir mektuptu.
AB’nin sadece hibrit otomobillere değil aynı zamanda klasik içten yanmalı motorlara da izin verip vermeyeceği sorulduğunda Ulaştırma Komiseri Apostolos Tzitzikostas iş dünyası gazetesine şunları söyledi: “Tüm teknolojilere açığız.” Almanya Başbakanı’nın mektubu olumlu karşılandı. Komisyon Yeni düzenleme, “sıfır ve düşük emisyonlu yakıtlar ve gelişmiş biyoyakıtların rolü dahil” “tüm teknolojik gelişmeleri” içerecek.
Tzitzikostas, amacın iklim açısından nötr girişimlere “ekonomik açıdan sürdürülebilir ve sosyal açıdan adil” bir geçiş sağlamak olduğunu söylüyor. Diğer iki Komisyon yetkilisi Handelsblatt’a, klasik içten yanmalı motorların da – e-yakıtlar olarak adlandırılan – yalnızca biyo veya sentetik yakıtlarla çalıştırılmaları koşuluyla 2035’ten sonra onaylanması gerektiğini doğruladı.
Tzitzikostas, son dönemde yaşanan jeopolitik değişikliklerin dikkate alınması gerektiğine dikkat çekti. AB rekabet gücünü sağlamalı ve sanayinin teknolojik açıdan liderliğini sürdürmesini desteklemelidir. Bu amaçla Avrupalı olanın nasıl olduğu inceleniyor. otomobil-Değer zinciri örneğin belirli AB tercih kriterleri yoluyla güçlendirilebilir.
Planlanan değişikliklerin, hem CO₂ filo sınırlarında bir düzenleme hem de yeni teşvikler içeren kapsamlı bir “araba paketinin” parçası olması amaçlanıyor. Elektrikli arabalar şirket filolarında. Performansı başlangıçta 10 Aralık’ta planlanmıştı. Şimdi matematik yapıyor Komisyon ancak birkaç haftalık bir gecikmeyle.
Tzitzikostas, “Hala üzerinde çalışıyoruz. Gerçekten kapsamlı ve gerekli tüm unsurları içeren bir otomotiv paketi sunmak istiyoruz” diye vurguladı. Paket tüm ürün yelpazesini kapsamalıdır. Düzenlemeler kapak – CO₂ hedeflerinin revizyonundan üstünde Kurumsal filolar ve diğer hususlar. Bu konu “avrupa endüstrisi, vatandaşlar ve rekabet gücümüz açısından” hayati önem taşıyor.
2023 tarihli orijinal AB kararı şunu şart koşuyordu: Yeni araba 2035’ten itibaren artık CO₂ salınımına izin verilmeyecek, bu da klasik içten yanmalı motorlara son verilmesi ve Elektrikli ve hidrojenli arabalara geçiş anlamına geliyordu. Sektörün ve bazı üye devletlerin baskısı altında von der Leyen, düzenlemeyi yeniden incelemeyi kabul etti.
otomobiller dergiAlmanya
Automobile Magazine-Germany


































































































