Ferrari yakın zamanda şirket tarihindeki ilk tamamen elektrikli modelin teknik platformunu sundu. CEO Benedetto Vigna, Manager Magazin ile yaptığı röportajda “Elettrica” hakkında yorum yaptı.
En başında Ferrari’nin gelecek elektrikli otomobilde hiçbir sesi taklit etmeyeceğini söylemişti. “Fakat içiniz rahat olsun: Ferrari’de ses, ister yanmalı motordan, ister hibritten, ister elektrikli sürüşten olsun her zaman sürüş deneyimine katkıda bulunacaktır.” Bunu yapmak için aktarma organlarının mekanik titreşimleri ses kaynağı olarak kullanılır.
Yalnızca elektrikle çalışan ilk Ferrari’nin gelecek yıl piyasaya çıkması planlanıyor. Vigna, elektrikli arabaların genellikle ağır ve hantal olduğunu, spor arabaların olması gerektiğinin tam tersi olduğunu söyledi. “Ferrari Elettrica’mızın ağırlığını düşük tutmayı başardık ve insanlara sürüş keyfi sunmaya devam edebiliriz.” İtalyanlar aynı zamanda direksiyon simidindeki torku değiştirerek vites değiştirmeyi “tork vites değiştirme” olarak adlandırılan yöntemle değiştirdiler.
Ferrari, büyük teknik hedeflerine rağmen e-spor otomobilleri için satış tahminini düşürdü: 2030’da yüzde 40’lık elektrik payı yerine artık yüzde 20’lik bir pay bekliyorlar. CEO, “Satış tahminimizi aşağıya doğru ayarlamadık, bunun yerine model portföyümüzün tahrik yapısını ayarladık” diye açıkladı. “Yüzde 40’ı içten yanmalı motorlar, yüzde 40’ı plug-in hibritler ve yüzde 20’si elektrikli araçlar.” Bu, müşterilerle konuştuktan, trendleri gözlemledikten ve yeni sağlayıcılar hakkında bilgi edindikten sonra çok kısa sürede gerçekleşti. Sermaye piyasasına tutabileceğiniz hedefler sunmak istiyorsunuz.
“Geliştirdiğimiz elektrikli otomobil modellerinin sayısını bir miktar azalttık”
Vigna, “Geliştirdiğimiz elektrikli otomobil modellerinin sayısını biraz azalttık, hepsi bu” dedi. “Bu nedenle daha az araba satmayacağız. Normalde sipariş birikimimiz 20 ila 24 ay sürer. 2027’ye kadar tükendik.” Olası ikinci tamamen elektrikli Ferrari hakkında yorum yapmak istemedi. Ancak şirket patronu, markanın saf elektrikli tahrikli veya içten yanmalı motorlu modeller sunmayacağını açıkça belirtti.
Vigna, “Elektrikli tahrik, tasarımcılarımıza içten yanmalı motordan çok daha fazla tasarım özgürlüğü sunuyor” diye açıkladı. “Motor çok daha küçük ve ön aksa çok yakın monte edilebiliyor. Bu, motosiklet gibi sürüş keyfi anlamına geliyor. Ne demek istediğimi anlıyor musunuz? Eğer aracı bir uzlaşma olarak tasarlarsanız, yeni teknolojinin avantajını boşa harcamış olursunuz.”
Ferrari bu yıl ilk kez 14.000’den fazla otomobil satabildi. CEO, benzersizliğin ve ayrıcalıklılığın marka için önemli olduğunu vurguladı. “Müşterilerimizin kendilerini şımartılmış ve önemsenmiş hissetmelerini istiyoruz. Özel ürünler ürettiğimizi görmeleri gerekiyor.” Ferrari, ustalığı ve lüksü temsil eder. Vigna, İtalyanların motora ek olarak işçiliğinin de daha çok tasarım tarafında olduğunu söylüyor. Elektronik söz konusu olduğunda fark, onları kullanma şeklinizdir.
Şirket patronu, listelenen spor otomobil üreticisinin “doğru şekilde büyümek istediğini” vurguladı. “Biz sadece araba satmıyoruz, müşterilerimizle bir ilişkiye giriyoruz. Ferrari gibi duygusal bir ürünle bu ilişki çok kişisel. Müşterilerimizin markayı tanıması için zamana ihtiyacı var. Tek seferde beş Ferrari almak istiyorum diyen müşterilerden uzak duruyoruz.” Ferrari’de mesele “kıtlık, benzersizlik ve ayrıcalıktır”.
Son olarak Vigna, Ferrari’nin faaliyetlerini 2030 yılına kadar iklim açısından nötr hale getirmek istediğine dair güvence verdi.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany

































































































