Düşüşe rağmen Norveç Yol Bilgi Konseyi (OFV) iyimserliğini koruyor; 11.138 yeni binek araçtan 10.852’si elektrikli otomobilin yüzde 97,4’lük pazar payına sahip olduğunu belirtiyor. Yılbaşından bu yana elektrikli araç payı, 2024’ün aynı noktasındaki yüzde 88,8’e kıyasla artık yüzde 95,2’ye ulaştı. OFV ayrıca şunları kaydetti: “Ekim ayı genellikle daha sakin bir ay ve bu yılın rakamları mevsim normalleri dahilinde.” Genel Norveç otomobil pazarı büyümeye devam ediyor: 2025’in ilk on ayında 124.463 yeni otomobil tescil edildi; bu, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 20,4 artış gösterdi. 2024. Bunlardan 118.460 adedi tamamen elektrikli araçtı. İkinci en büyük aktarma organı türü olan plug-in hibrit benzinli otomobiller, 2.198 yeni tescile ve yüzde 1,8’lik bir pazar payına sahip oldu. OFV, “Bu rakamlar, Norveç’in yeni otomobil pazarının elektrifikasyonunda dünya lideri olmayı sürdürdüğünü doğruluyor” dedi. Ekim ayındaki yüzde 97,4’lük pay ile Eylül ayındaki rekor yüzde 98,3 arasındaki küçük farktan daha ilgi çekici olanı, yılın son iki ayının ve 2026’nın başlangıcının nasıl gelişeceği olacak. OFV Direktörü Geir Inge Stokke, “Birçok kişi muhtemelen mevcut KDV muafiyetinden yararlanmak için otomobil alımlarını öne almayı düşünüyor” dedi. Başka bir deyişle, 2026’da yeni KDV kuralları yürürlüğe girmeden önce talep daha da artabilir. Tamamı elektrikli 1.565 yeni araçla Ekim ayında en çok satan otomobil markası Volkswagen oldu. Onu, Ekim ayında Norveç’te yalnızca 671 yeni tescil kaydeden Tesla’nın önünde Volvo (1.165 araç) ve BMW (960 araç) takip etti. Almanya’daki Model Y üretimine rağmen Tesla, araçlarının çoğunu her çeyreğin sonunda Norveç’te teslim etmeye devam ediyor ve aralarında daha düşük hacimler var. Model sıralamasında, Volkswagen’in toplamı birkaç popüler seriden gelirken, Tesla’nın rakamları esas olarak Model Y’ye dayanıyor. Model Y, her biri yüzde 5,3 pazar payına sahip Volvo EX40 (586) ve VW ID.7’nin (585) hemen önünde, 592 tescille Ekim ayında Norveç’in en çok satan otomobili olmaya devam etti. Karşılaştırma yapmak gerekirse, üçüncü çeyreğin son ayı olan Eylül ayında sadece Model Y 4.132 tescil ve yüzde 28,8’lik bir pay kaydetti. Onu VW ID.4 (456 adet) ve Volvo EX30 (436) takip ederken, Çin SUV’u BYD Sealion 07 371 yeni tescille ikinci sırada yer aldı. Bir diğer Çin modeli Xpeng G6 da 332 adetle ilk 10’a girdi. Listenin ilerleyen kısımlarında Škoda Elroq (346), Ford Explorer (337) ve BMW i4 (322) orta boy segmenti temsil ediyordu. Stokke, “Model istatistiklerine göre rekabet yoğunlaşıyor. Yeni modeller hızla yerleşiyor ve satışlar çeşitli markalar arasında daha eşit bir şekilde dağılıyor. Bu, elektrikli otomobil pazarının olgunlaştığını gösteriyor” dedi. Minibüs pazarı da giderek elektrikli hale geliyor, ancak henüz binek otomobillerle aynı ölçüde değil. Ekim ayında Norveç’te 2.713 yeni kamyonet tescil edildi ve bunların yüzde 45,9’u elektrikliydi. 2025’te şu ana kadar tüm yeni kamyonetlerin yüzde 44,8’i pille çalışıyor; bu oran geçen yılın aynı dönemindeki yüzde 28,7’den daha yüksek. Stokke, “Kamyonetlerin elektrifikasyonu ilerliyor, ancak birçok şirket eskisinden daha büyük mali zorluklarla karşı karşıya. Bu nedenle öngörülebilir teşvikler ve istikrarlı çerçeve koşulları, daha fazla gelişme için hayati önem taşıyor” diye ekledi.ofv.no (açıklama), ofv.no (veriler), ofv.no (modeller; tüm kaynaklar Norveççedir)
Otomobil Dergisi-İngiltere
Automobile Magazine-UK

































































































