Test Sürüşü: Lotus Evora 410 Sport 3.5 litre V6 410 Beygir

®
Çok Okunanlar

Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara doğru küresel bir geçişin ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir...

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni SUV modeli E-5008 ile...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım seviyelerine özel avantajlarla hem bireysel...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...

Jaguar Land Rover’ın kapanması Ekim ayına uzadı

Jaguar Land Rover'ın kapanması, tedarikçileri işten çıkarmalara ve çalışma saatlerini azaltmaya zorluyor... Jaguar Land Rover'ın bir siber saldırının ardından üretiminin...

BYD YANGWANG U9 Xtreme dünyanın en hızlı seri üretim otomobili oldu

BYD YANGWANG’ın U9 Xtreme modeli, Almanya’da gerçekleştirilen testte saatte 496,22 kilometre hıza ulaşarak dünyadaki en hızlı seri üretim otomobili...

Forthing vergi indirimlerini fiyatlara yansıttı

Çinli otomobil üreticisi Dongfeng Motor çatısı altındaki Forthing markasının Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Ulumotor, ithalat gümrük tarifelerindeki değişiklik sonrası yapılan...

410 Beygir 3,5 litre V6 24 valf Supercharger

Lotus Evora 410 modelini Türkiye Lotus disribütörü olan Royal Motors’un Caddebostan şubesinden alıp çıkıyorum. Daha önce safkan superspor kardeşi olan Lotus Exige 350 Sport
modelinin test sürüşünü geçici plaka ile Türkiye’de ilk kez ben yapmıştım. Bu sebeple her ne kadar göz ile Evora daha konforlu gözükmüş olsa dahi içeride nasıl bir konfor söz konusu ve bunun sürüşe yansıması nasıl? doğrusu çok merak ediyordum. Özellikle Lotus’un alt yapısı üretimi yapılan Bugatti için kullanıldığını bildiğimden dolayı da Lotus markasının önemini benim için aslında arttıran bir bilgi de bu arada edinmiş oldum.

Lotus Evora 410, modeli 3.5 litre 410 beygir, 420nm torka sahip, 4.1 saniyede 0’dan 100km hıza ulaşabiliyor. Otomatik şanzıman, 1336 kg. Edelbrock supercharger V6, 24 valve Japon üretimi motora sahip.  Evora ilk çalıştığında tatmin edici kalın bir motor sesine sahip. Koltukları komple karbon ve oldukça da hafif, fakat Exige modelinden çok daha konforlu oturuş sürüş pozisyonuna sahip. Tabi bazı şeyleri saymaz isek. bu konuya dönmek üzere, Evora dış tasarımı itibarı ile önden baktığınızda oldukça çekici keskin olduğu kadar yumuşatılmış hatlara sahip ve yakışıklı beğenmesi mümkün duran bir superspor otomobil. Yan taraftan ise ön kaput ve çamur lukların ne kadar keskin durduğunu görür iken, arkaya doğru gittiğimizde ise daha yuvarlak bir hat bizi karşılıyor. Özellikle aracın arkasına geçtiğimizde yan tasarım detaylarının devam ettiğini ve sanki bir yunus sırtını andıran tasarıma sahip olduğunu görüyoruz. Tam arkadan baktığımızda çok geniş bir arka taraf yer alıyor. Arkada yer alan motor kaputunun üst kapağı komple olarak karbon liflerinden üretimi yapılmış olan karbon fiberden oluşmakta.

Test sürüşünü yapmış olduğum Lotus Evora410 modelinin otomatik şanzıman versiyonu olduğu için aracımız manuel vites şanzımana sahip versiyonundan tam 11kg. daha ağır. Lotus mühendisleri, daha çok hafifliğe ve safkan superspor otomobiller üretmeye odaklanmış olarak çalıştıklarından dolayı, Evora410 modelinde sağlanmış olan kısmı superspor otomobil konforunu çeşitli yerlerde uygulamış oldukları özellikle dış tasarımda ki, karbon fiber komple tavan, karbon fiber komple motor kaputu ve ön kaputun bir kısmında karbon fiber kullanıldığını görmekteyiz. İçeride ise öncelikle dikkatimizi çeken race yarış koltuklarının da komple karbo fiber olduğu. Sırt bölümü sabit ve arkaya doğru yatırma şansımız olmadığı için sürüş esnasında belimiz boşlukta kalabiliyor. Bu denli hızlı ve ivmelenmesi çok kısa sürede 100km ‘yi bulan bir superspor araçta her şey çok iyi ama koltuklarından dolayı belimizin rahatsızlanması söz konusu olabilir. Özellikle ani ve hızlı kullanımlar esnasında bir destek şart.

Elbette bu araba karbon koltuklarından ibaret değil ve anlatacak çok şeye sahip. Özellikle beğenimi bu kadar kazanmış iken. Burada test yazım ile anlatımın bu sayfalara yetmeyeceği de bir gerçek. Sol tarafta görmüş olduğunuz otomatik vites seçeneği kullanım panelimiz yer alıyor. Hemen üst tarafında ise klima bölümü bulunmakta. Lotus Evora 410 modelinde iç tasarımda komple olarak Alcantra döşeme kullanılmış ve çok iyi durmasının yanısıra oldukça kullanışlı. Normal mod, Sport modu ve Race modu olmak üzere 3 farklı sürüş seçeneklerimiz tüm Lotus modellerinde görmeye alışık olduğumuz şekilde yer almakta. Özellikle normal mod kullanımında Lotus Evora410 modelinin motor sesi oldukça düşük kalmakta. Tabi gaza basıp ani şoklanma yapmadığınız sürece.

Kullanım tarzı ve direksiyon yapısı ile bana aynı bir Ferrari modelini anımsatan Lotus Evora 410 modeli oldukça hassas ve yumuşak konforlu bir sürüşe sahip. Exige modeli kadar sert değil. Direksiyonun hidrolik olması da olayı beğenilir ve tutku haline getirebilecek kadarı ile bir başka boyutta eğlenceli, tutkulu, keyifli ve oldukça sportif bir sürüş kullanıcısına vaat ediyor. Ben Evora 410 modeli ile yapmış olduğum testimde bir super spor otomobilde yer alan hızlanmanın bana güvenli bir otomobil kullanıyorum gibi sunmasına ve konforuna da özellikle tekrardan çok ısındığımı söylemem gerekli. Bir kere motor hemen arka tarafta ve motor sesi kullanıcısını içeride rahatsızlık verecek düzeyde değil. İç konfor bence oldukça iyi, hatta Alpine marka bir CD çalar navigasyon konmuş. Bu aynı zamanda geri görüş kamerası olarak işlev yapmakta. Mesela bu özellik bence en önemli bir unsuru. Lastikler arkada oldukça geniş ve Michelin marka oldukça da slip ve yol tutuşu bu beygirli torklu araca az gelmekte.

Sürüş kısmı zaten en zevkli ve harika olan kısım bence. Özellikle Sport ve Race modlarında aracı arka tarafının motor gücü ile birlikte gaza yüklendiğinizde sağa ve sola direksiyon hareketleriniz ile salınımlar yapması, benim bir zamanlar Suzuki super sport motosikletimin kullanışını kalkışta redline yapma hareketini o hissiyatı yaşattı diyebilirim. Lotus Evora 410 modelinin iç yaşam ve konforu, Exige göre çok daha iyi geniş ve ferah.

Bu anlamda yoğun bir trafikte kaldığım bağdat caddedisinde bir sıkıntı yaşam adım, daralma hissine sahip olmadım. Tek istediğim trafiğin ve öndeki araçların hareket etmesi idi. Bu super spor otomobil ile trafikte bulunmak yerine, tali asfalt yollarda şimdi onunla virajlara arka tarafını salınarak girip çıkması çok zevkli olur diye hayal kuruyordum. Son sınırı nedir? Gerçek test sürüşünde nasıl tepkiler verir? bunu bilmek isterdik. Bunun içinde İstanbul Park Pisti ya da Körfez Pistinde bu araçlar ile oldukça fazla turlar atarak bize vermiş olduğu kullanım bu aracı test edebilmemiz adına yeterli seviyede olur diye düşünüyorum. Elbette aracın kısa vadeli yapmış olduğum bu test sürüşündeki izlenimlerimizi ve öncelikle Lotus Evora410 modelinin bilgilerini size vermek amacımız. Ön gösterge panelinde ve aracın tüm içinde yer alan iki adet ufak dijital bilgi ekranı haricinde, aracımızda diğer bazı super spor araçlarda olan ekranlar ve karmaşık kullanımlar, tuşlar da yer almıyor. Oldukça sade, oldukça basit. Dijital olmayan gösterge panelleri 410 modelinde yer almakta. El freni dahi görmüş olduğunuz gibi elektronik değil. Bir super spor otomobilde elektronik el freninden nefret ettiğimi söylememde fayda var. Çünkü ben el frenini ihtiyaç halinde ve sürüşte elimle çekerek kullanamayacak isem bir superspor otomobil içinde ne işim var? Mesela bu benim super spor otomobil seçerken dikkat edeceğim bir detay. Çok önemli olmasa da el freninin eski tarz ve sistem olması tercihim diyebilirim. Fakat şunu da söylemeden geçemeyeceğim, Evora 430 GT modeli var elbette dikkatimizi o modelde çekiyor ama, diğer rakiplere de bir bakmamız lazım bence McLaren mesela…

Test Sürüşü-Özgür Sunay

Diğer Haberler

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist Şampiyonası, 3-4-5 Ekim tarihlerinde  İstanbul Park’ta gerçekleştirilecek. Türkiye Motosiklet Federasyonu...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım seviyelerine özel avantajlarla hem bireysel hem de ticari müşterilere çeşitli fırsatlar...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı aldı.  Görev değişiminin ardından Bruno Blin, Renault Trucks’ın da...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan T10X ve T10F cihazlarını daha...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca Lojistik, tedarik zincirinin hemen her halkasında sunduğu hizmetler ile...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört mevsim lastikle gerçekleştirdiği süper karşılaştırmada genel sıralamada birinciliği kazandı....

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yeteneklerini geliştirmek için LandingAI’ye stratejik bir yatırım yaptı Robotik teknolojisinde...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı...

İnci GS Yuasa’nın Yeni İcra Direktörü Orhan Sayman Oldu

Türkiye’de otomotiv tedarik sanayinin köklü firması İnci Holding ile dünya akü devi Japon GS Yuasa’nın...

Doğan Trend Grubu’nun Yeni CEO’su Uğur Sakarya Oldu

Bünyesinde otomotiv, motosiklet ve deniz motorları distribütörlüklerinin yanı sıra perakende satış, kullanılmış araç operasyonları ve...

Yepyeni Chery Tiggo 8 ortaya çıktı 4. çeyrek lansmanı

Chery, orta boy aile odaklı bir SUV olarak konumlandırılan tamamen yeni Tiggo 8'in resmi görsellerini yayınladı. Yeni...

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 C-DM plug-in hybrid’i 17.900 USD’den piyasaya sürüyor

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 ailesini Çin'de resmi olarak piyasaya sürerek 2025 Tiggo 9, Tiggo 9X ve...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir...

TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu Başkanı Zeki Altunsoy

Son dönemde sigorta hasar onarım süreçlerinde sıklıkla yaşanmaya başlayan bekleme süreleri ile ilgili olarak TOSEF...

Razgatlioğlu’nun Aragon’daki ilk yarışı için yeni Pirelli arka yumuşak lastik

BMW sürücüsü, SC2 ön ve yumuşak E0125 arka spesifikasyonunun avantajını kullanarak İspanya pistindeki ilk zaferini...

Yeni MG Modelleri 259 Bin TL’ye Varan İndirimlerle

MG, 22 Eylül’de Resmi Gazete’de yayımlanan, ithalatta uygulanan ilave gümrük vergilerindeki düzenleme sonrasında fiyatlarını güncelledi....

Karsan Otonom e-JEST’i Dünyaya Tanıtıyor

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı üreticilerinden Karsan, Busworld 2025’te gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyor. 4–9...

Rent Go’dan Yerel Girişimcilere Yatırım Fırsatı

Türkiye’nin önde gelen araç kiralama markası Rent Go, büyüme stratejisinde yeni bir adımı hayata geçirdi....

“Bir Sürüş Sanat Eserine Dönüşebilir mi?”

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren  PEUGEOT, tamamen elektrikli yeni...

Elektrikli araçlar ‘MS’i yayıyor mu?

Güncel verilere göre Türkiye’de toplam kayıtlı araç sayısı 31 milyon 976 bin 478’e ulaştı. 2025 yılı haziran ayı itibarıyla...