Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı
2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...
Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa...
Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili...
Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan...!
Elektrikli şehir otomobillerinin giderek...
Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.
Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...
HARLEY – DAVİDSON SOFTAİL AİLESİNDEN “BREAKOUT” TEST SÜRÜŞÜ:
Harley – Davidson’da tüm modelleri aile bazında motorsikletlerin karekter ve tasarlanış özelliklerine göre ayırmışlar. Test sürüşünü ilk defa gerçekleştirdiğimiz 1.700 cc’lik ben buradayım diyen kocaman arka tekerlekli modeli “Softail” ailesine ait. Peki, Nedir bu? Softail aile mensubu olmak hemen ona gelelim; Bir kere arka tekerlek ile sele arasında yer alan kısımda göz ile görebileceğiniz hiç bir süspansiyon kısmı bulunmamaktadır. Bu sebeple’de göze daha hoş kendisine has bir arka duruş sergiler. O zaman aklınıza ilk şu gelebilir nerede bu motorun arka rahatlığını veren süspansiyon, amartisör sistemi. Hemen arka teker şase arasında kalan alt kısımda ancak eğilip baktığınızda görebileceğiniz, yatay şekilde alt kapalı kısıma konuşlandırılmış bir süspansiyon sistemi bulunuyor. Ve motorun rahatlamasını, yolda konforlu şekilde hareket etmemizi Breakout modeline has bu süspansiyon sistemi sağlıyor.
Aynı zamanda “Softail” ailesine mensup tüm modeller arkadan yatay (V) şeklinde konumlandırılmış arka lastik şase yapısı ile bu aileye has olarak dizayn edilmiştir. Yine “Softail” ailesine mensup olan “Breakout” modelimizi çalıştırmak istediğimizde ise aynı arabalarda olduğu gibi anahtarın üzerinizde bulunması yeterli. Sol kısımda eskiden yedek benzin deposunu el ile ayarladığımıza benzer bir kol bulunuyor. O manyetik kolu çevirdiğinizde (start-stop) olarak motorun çalışmasına imkan vermektedir. Bu şekilde marş düğmesine basarak motoru çalıştırabilirsiniz. Ayrıca, tamamı ile düz şekilde konuşlandırılmış alçak gidon yapısı kullanımıza başlangışta artı bir değer katarak motora yabancılık çekmeden hareket etmenizi sağlayan önemli bir unsur. Zorluk demek istemiyorum ama bu motora has “Softail” ailesini ayıran bir diğer önemli özellik ise ayaklarınızı hafiften öne doğru uzatarak motoru kullanmak durumundasınız. Burada uzun ve kısa bacaklı kişilerin kullanım farklılıkları ortaya çıkmakta. Ortalama 1.73 cm boyum ile orta uzunlukta bacak boyum ile başlarda çok rahat olmasa da bu şekilde kullanmaya 5 dk. içerisinde alışıyorum. Sonrasın da yalnızca arka freni kullanacağım zaman kendimi biraz motosiklet kullanmaktan çıkmış biri olarak otomobil ile motosiklet arasında kalan büyük ve fazla gürültü çıkartan bir araç kullanır gibi hissediyorum. Fakat 1.700 cc’lik kalın tekerleklere sahip yüksek sesli bu motor ile özellikle virajlarda yatmaya başladığım da çok fazla yatma açısının olmaması sebebi ile ayaklıklarımın altındaki koruma çıkıntı demirleri her defasında yere sürtünerek değişik bir tonlama çıkarmakta. Artık sırf onları yere sürtmemek adına virajlarda oldukça yavaşlayıp tam sınırda motoru yatırıp dönmeye çalışıyor olsam da ders çalışmak gibi bir şey geliyor bana. 🙂 Sanırım tekrardan motordan sınav olacağım. Bir Harley- Davidson “Breakout” kullanabilme sınavı…
Hatta şu anda bu yazıyı yazarken bile o kadar eğleniyorum ki; sanki tekrardan o anları yaşıyor gibiyim. Gel gelelim üzümün hakkını vermek gerekir, altımızda bulunan makina tam anlamı ile geçmişten günümüze gelişerek gelmiş ve Harley-Davidson ailesine ait bir motor. Bu sebeple de eleştiri yapar iken dikkatli davranmakta fayda var diye düşünüyorum. İkiz V motorun görev yaptığı klasik Harley modelimiz de gaza yüklendikçe sanki o da yere yükleniyor ve yeri sarsan bir gürültü çıkartıyor. Ön ve Arka frenlerin tam anlamı ile eksiksiz ve harika çalıştığını söyleyebilirim. Hız göstergeme baktığımda 2. viteste motoru zorlayarak tam tamına kaça kadar çıkabileceğini bu kuvvetli motorun merak ediyorum. Aslında o kadar da hızlı olmadığımı en azından racing yarış tipi motorlara kıyasla vitesi artık yükseltmem gerekli olduğunu anlıyorum. Ama bu motorun özelliği elbetteki zaten çok hızlı olmak değil. Böyle bir amaca da hizmet etmiyor. Daha çok yaşını başını almış, benim gibi orta yaş ve üstü belirli kişilerin hobi amacı ile hafta sonları yavaş ve tadını çıkartarak kullanabileceği bir hobi motoru. Aynı zamanda da zevk ve uzun yol gezi motoru. Onu bu şekilde değerlendiriyor olmakta fayda var. Aklıma Japon yada uzakdoğu benzerlerini getirdiğimde bu motoru tanımadan önce evet Harley’e gerçekten benziyor diyebilirdim. Peki, şimdi? hadi oradan yanında bile geçemezsiniz ucuz motorlarınızla artık diyorum…Bu dış görüntüyü ve zenginliği hiç bir motor Harley – Davidson kadar veremez. Sonra biraz oynamak istiyorum artık bu canavar ile. Tam anlamı ile tüm viteslerde sonuna kadar gazlıyorum. Ama yetmiyor. 6. viteste daha fazla vites gerek..olsa da önümü görmekte hızdan ve titreşimden biraz zorluk çekiyorum. Demek ki, Tem yolu haricinde şehir içinde bu motorla çok fazla hızlı gitmemek gerekirmiş. Çünkü bir Harley – Davidson kullanıyor iseniz özellikle “Softail” ailesine mensup 1.700 cc’lik bir “Breakout” ise bu Tork ile ister düşük viteslerde isterseniz yüksek viteste sadece gaz açmanız yeterli olacaktır. Sürüş pozisyonu olarak sürücü kısmında bir sorun bulamadım. Sağ ve Sol tarafta iki farklı sinyal kolu düğmelerine ise zaman içinde alışıyorum. Ayak boyumun çok uzun olmaması sebebi ile tam geriye doğru 90 derece dönüş yapmak istediğimde dar yollarda biraz zorluk çekiyorum. Kuru ağırlık oranı 309 kg. olan Breakout’u daha hafif motorlar kadar rahat bir biçimde döndüremediğiniz kesin. Breakout, Harley ailesinin gayet büyük ve kaslı bir motosikleti. Arka’da 240 mm genişliğinde yalnızca Harley’e özel üretilmiş ve üzerinde Harley logosu bulunan 18 inç Dunlop lastikler. Ön tarafta ise 130 mm genişliğinde 21 inç Dunlop lastikleri var. 50’li ve 60’lı yılların Gasser drag motosikletlerinden esinlenen bu modelin arkası oldukça geniş bir yapıya sahip. Alçak amortisörleri ve kısa çamurluğu sayesinde 240 mm genişliğindeki arka tekerleğinize herkes hayranlıkla bakabilir. Bu motosiklet için özel olarak tasarlanan kalın ve geniş gidonla, sürücü öne eğimli agresif bir pozisyonda oturur. Her açıdan maskülen dokunuşlara sahip olan bu modelde, yüksek performanslı debriyaja sahip hidrolik aktüatörün yanı sıra, yolu net bir şekilde gösteren Quartz Halojen LED farlar bulunur. Özgürlüğe yol alın, daha iyisi var mı?
Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik, bu yıl rotasına ilk kez...
Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve mühendislik tutkunlarını İngiltere'de buluşturdu. Otomotiv...
Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri arasında düzenlenen kampanyalar kapsamında, Otokar...
Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.
Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve Fransa’dan rakiplerini geride bırakan Continental,...
Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı
2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak Belediyesi, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas...
Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!
Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi Versiyonuyla Banttan İnmeye...
Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car Service 4 Yılda Cirosunu 6...