BMW Group’un karlılığı ilk çeyrekte beklentilere paralel

®
Çok Okunanlar

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...
Vergi öncesi kazançlar (EBT) 3,1 milyar avroyu aştı; Grup EBT marjı %9,2 +++ Otomotiv Segmentinin %6,9’luk EBIT marjı tam yıl rehberliğinin üst sınırında +++ BEV’ler en güçlü büyüme itici gücü olmaya devam ediyor: %32,4 +++ 1. çeyrekte teslim edilen tüm araçların dörtte birinden fazlası elektrikliydi +++ Güncellenen varsayımlara göre 2025 görünümü doğrulandı +++ Zipse: “Teknolojiye açık yaklaşım, önemli bir başarı faktörü olmaya devam ediyor”
Çekici ürünler, güçlü sipariş hacimleri ve sıkı maliyet disiplini, BMW Group’un yılın planlandığı gibi başlamasını sağladı. Münihli premium üretici, değişken ve rekabetçi bir ortamda dinamik BEV artışını sürdürürken, Otomotiv Segmentinde 2025 hedef aralığının üst ucunda karlılık sağladı. BMW Group böylece teknoloji açıklığı stratejisinin uzun vadeli uygulanabilirliğini bir kez daha doğruladı.
Yılın ilk çeyreğinde BMW Group, müşterilerine 586.117 premium araç teslim etti (-%1,4) . Bunların dörtte birinden fazlası elektrikliydi (%26,9) ve tamamen elektrikli araçlar bir kez daha %32,4’lük önemli bir satış büyümesi gösterdi . Şirketin temel kâr göstergelerinden biri olan Otomotiv Segmentindeki EBIT marjı %6,9 olarak gerçekleşti ve bu da onu yıl için hedeflenen %5-7 aralığının üst ucuna yerleştirdi.
“Ortam ne kadar zorluysa, ilgi çekici ürünlere, tutarlı bir stratejiye ve yüksek derecede esnekliğe sahip olmak o kadar önemlidir. Teknolojiye açık yaklaşımımız, önemli bir başarı faktörü olmaya devam ediyor: Genç, oldukça çekici modellerimiz ve geniş tahrik yelpazemizle, dünya çapındaki müşterilerimizin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz. Bu, sağlam sonuçlar elde etmemizi ve iddialı tam yıl hedeflerimize ulaşma yolunda ilerlememizi sağlıyor,” diyor BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse .
“NEUE KLASSE ile en büyük gelecek projemizi yola koyuyoruz: Tamamen elektrikli ürün yelpazemizi genişletiyor, gelecekteki teknoloji kümelerini ve yeni tasarım dilini tüm model portföyümüzde kullanıma sunuyoruz. Bu, tüm tahrik tiplerindeki araçlarımızdaki inovasyon seviyesini tamamen yeni bir seviyeye taşıyacak; aynı zamanda karlı büyüme ve sürdürülebilir başarı için de yolu belirleyecek.”
Tamamen elektrikli araç teslimatlarında önemli artış
Çin’deki güçlü rekabete rağmen şirketin küresel teslimatları büyük ölçüde bir önceki yılla aynı seviyede kaldı (-%1,4). İlk üç ayda BMW Group, Avrupa’daki (+%6,2) ve ABD’deki (+%4,0) kilit pazarlarda büyüme elde etti .
2025’in ilk çeyreğinde BMW markası , Çin hariç tüm bölgelerde bir önceki yılın hacmini aşarak dünya çapındaki müşterilere toplam 520.121 araç teslim etti. En güçlü büyüme, yeni BMW 5 Serisi modelleri (+%35,8) ve BMW X1 ve X2 varyantları (+%31,8) tarafından kaydedildi .
BMW M markası, ilk çeyrekte %5,0’lik sağlam bir satış büyümesi elde ederek müşterilere toplam 50.500 araç teslim etti. Büyümenin başlıca itici güçleri, tüm bölgelerde yüksek talep gören yüksek performanslı modeller BMW M3* ve M3 Touring* ile BMW M5* ve BMW M5 Touring* oldu.
Geçtiğimiz yıl boyunca tüm ürün yelpazesini güncelleyen MINI markası , dünya çapında 64.615 adet sattı – %4,1’lik bir artış . Rolls-Royce markası, Ocak ve Mart ayları arasında müşterilere 1.381 adet teslim etti (-%9,4).
BMW, MINI ve Rolls-Royce markalarının tamamen elektrikli araçları, dünya çapında 109.513 teslimatla (+%32,4) önemli bir büyüme kaydetti . BMW iX1* markanın en başarılı BEV modeliydi, BMW i4* ise teslim edilen tüm BMW 4 Serisi’nin yarısını oluşturdu .
Tamamen elektrikli araçların satışları Avrupa’da en güçlü büyümeyi gördü (+%64,2) . MINI markasının yeni modelleri buna büyük katkıda bulundu: Kentsel premium marka, toplam 22.794 adet tamamen elektrikli araç teslim ederek %35,3’lük bir BEV payına ulaştı .
BMW Group şu anda her araç sınıfında elektrikli aktarma organlarına sahip en az bir model sunuyor. Elektrikli araçların (BEV’ler ve PHEV’ler) toplam teslimatları da yılın ilk üç ayında önemli ölçüde artarak 157.487 araca ulaştı (2024: 122.582 araç/+%28,5) .
BMW Group, e-mobiliteyi daha da genişletmek için stratejik planını başarıyla uyguluyor. Ayrıca, iki önemli satış kilometre taşına ulaşacak:
  • BMW i3’ün 2013’te piyasaya sürülmesinden bu yana 1,5 milyon adet tamamen elektrikli premium araç teslimatı yapıldı
  • O tarihten bu yana toplamda üç milyon elektrikli araç üretildi .
Grup EBT marjı %9,2
Birinci çeyrek Grup gelirleri 33.758 milyon €’ ya ulaştı (2024: 36.614 milyon €/-%7,8; döviz kuruna göre ayarlanmış: -%8,7) . Daha önce duyurulduğu üzere, BMW Group idari ve satış giderlerinde orta düzeyde bir azalmadan faydalandı. Satış gelirleri, beklendiği gibi, özellikle oldukça rekabetçi Çin pazarında bir önceki yıla kıyasla düştü.
BMW Grubu, Ocak-Mart döneminde 3.113 milyon avro vergi öncesi kazanç (EBT) bildirdi (2024: 4.162 milyon avro/-%25,2) .
Bu dönemdeki EBT marjı % 9,2 (2024: %11,4) olarak gerçekleşti . Grubun birinci çeyrek net kârı 2.173 milyon avro olarak gerçekleşti (2024: 2.951 milyon avro/-%26,4) .
Otomotiv EBIT marjı tam yıl rehberliğinin üst sınırında
Otomotiv Segmenti 29.211 milyon avro ciro elde etti (2024: 30.939 milyon avro / -%5,6) .
Avrupa Komisyonu’nun Ekim ayında Çin’de üretilen BEV’lere uyguladığı anti-sübvansiyon tarifeleri , satış maliyetlerini artırarak tahmin edildiği gibi düşük üç haneli milyon avro seviyesinde bir engel oluşturdu.
Birinci çeyrekteki finansal sonuçtan önceki kazanç (FAVÖK) 2.024 milyon avroya ulaştı (2024: 2.710 milyon avro/-%25,3) . FAVÖK marjı %6,9’a (2024: %8,8) ulaştı ve böylece yıl için hedef aralığının %5-7’sinin üst ucundaydı. BBA satın alma fiyatı tahsisinden amortisman ve itfa hariç , birinci çeyrekteki FAVÖK marjı %8,1 oldu .
BMW Grubu, sistematik olarak yeniliklerden yararlanıyor, verimli ve düşük emisyonlu teknolojilere odaklanıyor, ürün gamının ve şirketin daha fazla elektriklendirilmesini ve dijitalleştirilmesini hedefliyor.
BMW Grubu, mevcut faaliyet performansının gücüne dayanarak, ilk çeyrekte araştırma ve geliştirmeye 1.984 milyon € (2024: 1.974 milyon €/+%0,5) ayırdı; bu harcama, tüm model serilerinde araç filosunun elektrifikasyonu ve dijitalleştirilmesine yoğunlaştı.
Şirket ayrıca, NEUE KLASSE’nin gelecekteki modelleri olan BMW iX3 ve BMW X5 ile BMW X7’nin halefleri için de Ar-Ge harcamaları yaptı .
“BMW Group, uzun vadeli büyüme, sürdürülebilir değer yaratma ve paydaşları için sürekli güvenilirlik anlamına geliyor. Zorlu ortama rağmen ilk çeyrek, istikrarlı finansal performans ve etkili maliyet yönetimiyle karakterize edildi. Verimliliğimizi artırmaya ve maliyet yapılarımızı optimize etmeye odaklanmaya devam ediyoruz,” dedi BMW AG Finans Yönetim Kurulu Üyesi Walter Mertl, Münih’teki üç aylık konferans görüşmesinde.
“Dijitalleşme ve yapay zeka buna katkıda bulunuyor. İnovasyon ve iş faydaları bizim için el ele gidiyor. Ayrıca, mevcut jeopolitik zorlukları ele almak için ağımızın kanıtlanmış esnekliğinden yararlanıyoruz.”
Otomotiv Segmenti serbest nakit akışı 413 milyon avro
Otomotiv segmentinin serbest nakit akışı 2025’in ilk çeyreğinde 413 milyon avro olarak gerçekleşti (2024: 1.283 milyon avro). Önceki yıla kıyasla düşüş, öncelikle vergi öncesi kazancın düşmesi, beklenen daha yüksek karşılık tüketimi ve 31 Aralık 2024 ile ilgili sermaye harcamalarından kaynaklanan 964 milyon avro tutarındaki nakit çıkışlarının artmasından kaynaklanmaktadır .
Buna karşılık, stokta mevsimsel olarak tipik ancak bir önceki yıla göre önemli ölçüde daha düşük bir artış meydana gelmesi, işletme sermayesinde 65 milyon avroluk (2024: -1.189 milyon avro) değişime yol açmıştır .
Ocak-Mart döneminde sermaye harcamaları toplam 1.202 milyon avro (2024: 1.323 milyon avro/-%9,1) olarak gerçekleşti . Sermaye harcamaları oranı %3,6 olarak gerçekleşti (2024: %3,6) .
BMW Group , tüm yıl için Otomotiv Segmentinde > 5 milyar avroluk serbest nakit akışı hedefliyor .
Finansal Hizmetler Segmentinde Güçlü Performans
BMW Group Financial Services, yılın ilk çeyreğinde dinamik yeni kiralama işinden faydalandı ve yeni kiralama sözleşmeleri %12,7 arttı . Genel olarak, toplam yeni perakende işi, 402.811 yeni sözleşmenin sonuçlandırılmasıyla (-%4,6) bir önceki yıla kıyasla biraz düştü . Yeni araçlar için finansman ve kiralama işi bir önceki yılın seviyesinde kaldı. Çin dışında, yeni işler yüksek seviyede sabit kaldı.
Perakende müşterilerle yapılan tüm finansman ve leasing sözleşmelerinde araç başına düşen finansman hacminin artmasıyla yeni iş hacmi hafif bir artış göstererek 15.988 milyon avroya ulaştı (2024: 15.620 milyon avro/+%2,4) .
BMW Group’un Finansal Hizmetler Segmenti tarafından kiralanan veya finanse edilen yeni araçlarının yüzdesi, birinci çeyreğin sonunda %43,0’a ulaştı (2024: %41,8/+1,2 puan) . Üç aylık dönemde segment, 650 milyon € vergi öncesi kazanç bildirdi (2024: 730 milyon €/-%11,0) . Özellikle, kiralama süresi sona eren araçların yeniden satışından elde edilen gelirin düşmesi, kiralama süresi sona eren araç sayısının bir önceki yıla göre daha az olması nedeniyle kazançlarda yıllık bazda düşüşe yol açtı. Raporlama döneminde, kredi kayıp oranı tüm kredi portföyü genelinde %0,23’lük düşük oranda kaldı (2024: %0,21) 

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...