Vergi öncesi kazançlar (EBT) 3,1 milyar avroyu aştı; Grup EBT marjı %9,2 +++ Otomotiv Segmentinin %6,9’luk EBIT marjı tam yıl rehberliğinin üst sınırında +++ BEV’ler en güçlü büyüme itici gücü olmaya devam ediyor: %32,4 +++ 1. çeyrekte teslim edilen tüm araçların dörtte birinden fazlası elektrikliydi +++ Güncellenen varsayımlara göre 2025 görünümü doğrulandı +++ Zipse: “Teknolojiye açık yaklaşım, önemli bir başarı faktörü olmaya devam ediyor”
Çekici ürünler, güçlü sipariş hacimleri ve sıkı maliyet disiplini, BMW Group’un yılın planlandığı gibi başlamasını sağladı. Münihli premium üretici, değişken ve rekabetçi bir ortamda dinamik BEV artışını sürdürürken, Otomotiv Segmentinde 2025 hedef aralığının üst ucunda karlılık sağladı. BMW Group böylece teknoloji açıklığı stratejisinin uzun vadeli uygulanabilirliğini bir kez daha doğruladı.
Yılın ilk çeyreğinde BMW Group, müşterilerine 586.117 premium araç teslim etti (-%1,4) . Bunların dörtte birinden fazlası elektrikliydi (%26,9) ve tamamen elektrikli araçlar bir kez daha %32,4’lük önemli bir satış büyümesi gösterdi . Şirketin temel kâr göstergelerinden biri olan Otomotiv Segmentindeki EBIT marjı %6,9 olarak gerçekleşti ve bu da onu yıl için hedeflenen %5-7 aralığının üst ucuna yerleştirdi.
“Ortam ne kadar zorluysa, ilgi çekici ürünlere, tutarlı bir stratejiye ve yüksek derecede esnekliğe sahip olmak o kadar önemlidir. Teknolojiye açık yaklaşımımız, önemli bir başarı faktörü olmaya devam ediyor: Genç, oldukça çekici modellerimiz ve geniş tahrik yelpazemizle, dünya çapındaki müşterilerimizin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayabiliyoruz. Bu, sağlam sonuçlar elde etmemizi ve iddialı tam yıl hedeflerimize ulaşma yolunda ilerlememizi sağlıyor,” diyor BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse .
“NEUE KLASSE ile en büyük gelecek projemizi yola koyuyoruz: Tamamen elektrikli ürün yelpazemizi genişletiyor, gelecekteki teknoloji kümelerini ve yeni tasarım dilini tüm model portföyümüzde kullanıma sunuyoruz. Bu, tüm tahrik tiplerindeki araçlarımızdaki inovasyon seviyesini tamamen yeni bir seviyeye taşıyacak; aynı zamanda karlı büyüme ve sürdürülebilir başarı için de yolu belirleyecek.”
Tamamen elektrikli araç teslimatlarında önemli artış
Çin’deki güçlü rekabete rağmen şirketin küresel teslimatları büyük ölçüde bir önceki yılla aynı seviyede kaldı (-%1,4). İlk üç ayda BMW Group, Avrupa’daki (+%6,2) ve ABD’deki (+%4,0) kilit pazarlarda büyüme elde etti .
2025’in ilk çeyreğinde BMW markası , Çin hariç tüm bölgelerde bir önceki yılın hacmini aşarak dünya çapındaki müşterilere toplam 520.121 araç teslim etti. En güçlü büyüme, yeni BMW 5 Serisi modelleri (+%35,8) ve BMW X1 ve X2 varyantları (+%31,8) tarafından kaydedildi .
BMW M markası, ilk çeyrekte %5,0’lik sağlam bir satış büyümesi elde ederek müşterilere toplam 50.500 araç teslim etti. Büyümenin başlıca itici güçleri, tüm bölgelerde yüksek talep gören yüksek performanslı modeller BMW M3* ve M3 Touring* ile BMW M5* ve BMW M5 Touring* oldu.
Geçtiğimiz yıl boyunca tüm ürün yelpazesini güncelleyen MINI markası , dünya çapında 64.615 adet sattı – %4,1’lik bir artış . Rolls-Royce markası, Ocak ve Mart ayları arasında müşterilere 1.381 adet teslim etti (-%9,4).
BMW, MINI ve Rolls-Royce markalarının tamamen elektrikli araçları, dünya çapında 109.513 teslimatla (+%32,4) önemli bir büyüme kaydetti . BMW iX1* markanın en başarılı BEV modeliydi, BMW i4* ise teslim edilen tüm BMW 4 Serisi’nin yarısını oluşturdu .
Tamamen elektrikli araçların satışları Avrupa’da en güçlü büyümeyi gördü (+%64,2) . MINI markasının yeni modelleri buna büyük katkıda bulundu: Kentsel premium marka, toplam 22.794 adet tamamen elektrikli araç teslim ederek %35,3’lük bir BEV payına ulaştı .
BMW Group şu anda her araç sınıfında elektrikli aktarma organlarına sahip en az bir model sunuyor. Elektrikli araçların (BEV’ler ve PHEV’ler) toplam teslimatları da yılın ilk üç ayında önemli ölçüde artarak 157.487 araca ulaştı (2024: 122.582 araç/+%28,5) .
BMW Group, e-mobiliteyi daha da genişletmek için stratejik planını başarıyla uyguluyor. Ayrıca, iki önemli satış kilometre taşına ulaşacak:
-
BMW i3’ün 2013’te piyasaya sürülmesinden bu yana 1,5 milyon adet tamamen elektrikli premium araç teslimatı yapıldı
-
O tarihten bu yana toplamda üç milyon elektrikli araç üretildi .