Nissan Mali Yıl Zarar Tahminlerini Düşürdü
Beklenenden yüksek yeniden yapılandırma maliyetleri Nissan’ı ağır bir şekilde etkiliyor ve şirket, Mart ayında sona eren mali yıl için zarar tahminini yükseltmek zorunda kalıyor.
Japonya’nın üçüncü büyük otomobil üreticisi, 31 Mart’a kadar olan 12 aylık dönemde 700 milyar yen (4,3 milyar avroya eşdeğer) ile 750 milyar yen arasında bir zarar bekliyor. Daha önce bu rakam 80 milyar yen olarak tahmin edilmişti.Bu, otomobil üreticisinin 2000 yılında kaydedilen 684 milyar yenlik zararını aşarak en büyük yıllık zararı olacak. Şirket ayrıca, yeni sona eren mali yıl için faaliyet kârını önceki 120 milyar yen tahmininden 85 milyar yene düşürdü. Satışların ise önceki 12,5 trilyon yen tahmininden hafif bir artışla 12,6 trilyon yen olarak tahmin edildiği belirtildi.
Nissan, Japonya, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki üretim tesislerinde 500 milyar yenin üzerinde bir değer düşüklüğüne uğrayacağını, ancak yeniden yapılandırma maliyetlerinin mali etkisinin henüz belirlenmediğini söyledi. 1 Nisan’da Nissan’ın yeni CEO’su olarak görevi devralan İcra Kurulu Başkanı Ivan Espinosa, şirketi en büyük iki pazarında, yerel otomobil üreticilerinin sert fiyat rekabetiyle karşı karşıya olduğu Çin ve ürün gamında hibrit modellerle rekabet edemediği ve sektör genelinde uygulanan tarifelerle daha da cezalandırıldığı ABD’de düzelteceğine söz verdi. Yokohama merkezli otomobil üreticisi, ayrı bir açıklamada, 2023’e göre %4,3 düşüşle, yeni sona eren yılda 330 milyon araç sattığını söyledi. Finansal sonuçlarını 13 Mayıs’ta açıklaması planlanıyor. Geçtiğimiz yılın sonunda Nissan, rakip Honda ile entegrasyon yolunda görünüyordu, ancak özerkliğini sürdürme ve finansal toparlanma politikasıyla ilgili yönetim sürecinin yönetimi konusunda yaşanan yanlış anlaşılmalar nedeniyle müzakereler Şubat ayında bozuldu.