Mercedes-Benz, ticari araç Citan ve T-Serisi üretimi sonlandı

®
Çok Okunanlar

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara...

Çarpışantürk kazanmaya devam ediyor…

Giresun Offroad Yarışı, Bulancak'ta Yapıldı 2025 PETLAS Türkiye Offroad Şampiyonası'nın 3. ayağı, Giresun Offroad Spor Kulübü tarafından Giresun Valiliği, Bulancak...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...
Mercedes-Benz, ticari araç stratejisinde Citan ve T-Serisi modellerinin üretimini 2025 ortasında sonlandırma kararı aldı.
Mercedes-Benz, ticari araç segmentindeki stratejisini gözden geçirerek önemli bir değişiklik kararı aldı. Şirket, daha az kârlı olan küçük van pazarından çekilerek, odağını orta ve büyük segment araçlara kaydırıyor. Bu karar doğrultusunda, Citan ve T-Serisi modellerinin üretimi 2025 yılının ortalarında tamamen durdurulacak.
Mercedes-Benz yetkilileri tarafından yapılan açıklamada, yeni stratejinin “kârlı segmentlerde büyüme” hedefi doğrultusunda belirlendiği ifade edildi. Reuters’a konuşan şirket sözcüsü, “Ürün portföyümüzü yeniden yapılandırıyoruz. Bu doğrultuda, yatırımlarımızı optimize ederek 2025 itibarıyla küçük van segmentinden çıkacağız” dedi.
Alman üreticinin bu kararı, sadece ürün gamındaki bir sadeleşmeden öte, aynı zamanda elektrikli mobilite planlarında da yeni bir sayfa açıldığını gösteriyor. Özellikle Citan ve T-Serisi’nin elektrikli versiyonlarının da üretimden kaldırılacak olması, bu alandaki yeni stratejinin işaretlerini veriyor.
Citan ve T-Serisi’nin üretimden kaldırılması, Mercedes-Benz’in uzun süredir Renault ile sürdürdüğü iş birliğinin de sonu anlamına geliyor. Citan daha çok ticari kullanıcıları hedeflerken, T-Serisi bireysel ve aile kullanımı için tasarlanmıştı. Her iki modelin Renault Kangoo altyapısıyla üretildiği biliniyor.
Bu gelişmeyle birlikte Mercedes-Benz, küçük van segmentinde süregelen ortaklıkları sonlandırırken, rekabetin daha yüksek olduğu bu pazardan çıkma kararlılığını da gözler önüne seriyor.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...