120 milyar yen tahmininden 85 milyar yene düşürdü

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...
Nissan Mali Yıl Zarar Tahminlerini Düşürdü
Beklenenden yüksek yeniden yapılandırma maliyetleri Nissan’ı ağır bir şekilde etkiliyor ve şirket, Mart ayında sona eren mali yıl için zarar tahminini yükseltmek zorunda kalıyor.
Japonya’nın üçüncü büyük otomobil üreticisi, 31 Mart’a kadar olan 12 aylık dönemde 700 milyar yen (4,3 milyar avroya eşdeğer) ile 750 milyar yen arasında bir zarar bekliyor. Daha önce bu rakam 80 milyar yen olarak tahmin edilmişti.Bu, otomobil üreticisinin 2000 yılında kaydedilen 684 milyar yenlik zararını aşarak en büyük yıllık zararı olacak. Şirket ayrıca, yeni sona eren mali yıl için faaliyet kârını önceki 120 milyar yen tahmininden 85 milyar yene düşürdü. Satışların ise önceki 12,5 trilyon yen tahmininden hafif bir artışla 12,6 trilyon yen olarak tahmin edildiği belirtildi.
Nissan, Japonya, Kuzey Amerika ve Avrupa’daki üretim tesislerinde 500 milyar yenin üzerinde bir değer düşüklüğüne uğrayacağını, ancak yeniden yapılandırma maliyetlerinin mali etkisinin henüz belirlenmediğini söyledi. 1 Nisan’da Nissan’ın yeni CEO’su olarak görevi devralan İcra Kurulu Başkanı Ivan Espinosa, şirketi en büyük iki pazarında, yerel otomobil üreticilerinin sert fiyat rekabetiyle karşı karşıya olduğu Çin ve ürün gamında hibrit modellerle rekabet edemediği ve sektör genelinde uygulanan tarifelerle daha da cezalandırıldığı ABD’de düzelteceğine söz verdi. Yokohama merkezli otomobil üreticisi, ayrı bir açıklamada, 2023’e göre %4,3 düşüşle, yeni sona eren yılda 330 milyon araç sattığını söyledi. Finansal sonuçlarını 13 Mayıs’ta açıklaması planlanıyor. Geçtiğimiz yılın sonunda Nissan, rakip Honda ile entegrasyon yolunda görünüyordu, ancak özerkliğini sürdürme ve finansal toparlanma politikasıyla ilgili yönetim sürecinin yönetimi konusunda yaşanan yanlış anlaşılmalar nedeniyle müzakereler Şubat ayında bozuldu.

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...