2025 Suudi Arabistan Grand Prix’si

®
Çok Okunanlar

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile yeni bir hizmet anlaşması...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...
Bu üçlü yarışın üçüncü ve son yarış hafta sonu Cuma günü Suudi Arabistan’ın Cidde kentinde başladı. Kızıldeniz kıyısındaki zorlu, yüksek hızlı sokak pisti zorlu bir testti ve kesintiye uğrayan 2. antrenman seansında dişlerini gösterdi.
Her iki pilot da her iki seansta da Orta ve Yumuşak lastikleri kullandı ve Sert hamurları hafta sonunun geri kalanına sakladı.

Ekip, hem tek tur hem de uzun mesafeli çalışmalar yaparak, gece boyunca analiz edilecek verileri topladı.
Her iki seansta da George ve Kimi, trafik ve lastik hazırlığının bir araya gelmesi nedeniyle C5 Soft lastiklerde tam potansiyellerini gösteremediler.

Çoğu pilot 2. antrenman seansında uzun turlarına başlarken, Red Bull Racing aracında bulunan Yuki Tsunoda duvarı buldu ve kırmızı bayrakları çıkardı.
Bu durum yarışın son 10 dakikasının çoğunu boşa çıkardı; Kimi, son yumuşak lastik turunda benzer bir noktada duvara çarpmıştı ancak benzer miktarda hasar almadan yarışı tamamladı.

George Russell
Bizim açımızdan biraz karışık bir gündü. Hem trafik hem de lastikleri doğru pencerede tam olarak ayarlayamadığımız birkaç çaba nedeniyle çok fazla temiz tur atmayı başaramadık. Her iki araçta da farklı şeyler denedik, bu kesinlikle hem Kimi hem de benim için değerli bir öğrenme oldu. Sanırım şimdi ilerleyeceğimiz yönü bulduk. Muhtemelen FP1’de FP2’den daha güçlüydük. Araçla umduğumuz ileri adımı tam olarak atamadık, ancak yarınki Sıralama Turları için daha güçlü geri dönmek adına bir gecede geliştiremeyeceğimiz hiçbir şey olduğunu düşünmüyorum. FP2’deki kırmızı bayrak nedeniyle uzun mesafe verilerini alamamak üzücüydü, ancak diğer herkes aynı gemide. McLaren’in önde olduğu söylenebilir, ancak hafta sonuna girerken bir kez daha geri kalanların en iyisi olmak için mücadele edebileceğimizi umuyorum. Kimi Antonelli Bugün dışarıda oldukça zorlu bir gündü. Çok fazla temiz tur atmak zor oldu, ancak başardıklarımızdan memnunum. Birçok ayrıntı üzerinde çalıştık ve pistte kendime güvenebildim. Yüksek hızda çok fazla güven gerektiren bir pist ve aracı duvarlara yaklaştırmanız gerekiyor. Genel olarak, FP2’de Yumuşak lastikle son turumda son virajın çıkışında duvara biraz fazla yaklaşsam bile olumluydu. Artık hafta sonunun geri kalanını dört gözle bekliyorum. McLaren’in arkasında birçok rakibimizle oldukça yakın görünüyor. Başkalarının göreceli yakıt yüklerini ve Güç Ünitesi modlarını bilmiyoruz, bu yüzden sadece kendimize odaklanmamız gerekiyor. Gece boyunca verileri analiz ederek sıkı çalışacağız ve yarın daha güçlü geri dönmeyi hedefleyeceğiz. Andrew Shovlin, Pist Kenarı Mühendislik Direktörü FP1’de hafta sonuna sağlam bir başlangıç ​​yaptık. Pist aslında başlangıçtan itibaren oldukça temizdi, ancak daha yüksek pist sıcaklıkları biraz tutuş kaybına neden oluyor. George erken koşularda güçlü zamanlar yapmayı başardı ve Kimi biraz gerideydi, ancak bu onun bir F1 aracında öğrendiği bir pist ve her turda ilerleme kaydettiğini görmek güzeldi. Seans sona ererken tek tur performansından oldukça memnunduk, ancak uzun vadede yapmamız gereken bazı işler olduğunu biliyorduk. FP2’de birkaç değişiklik yaptık, kısmen pistin soğumasını hesaba katmak için ve ayrıca dengeyi daha da iyileştirmek için. Sonraki seansta, araç her iki sürücü için de biraz daha zordu, bu yüzden simülatörde bu değişiklikleri gece boyunca inceleyip neyi tutacağımıza ve neyi atacağımıza karar vereceğiz. Kırmızı bayrak ve kendi programımızdaki birkaç gecikmenin birleşimi nedeniyle uzun vadede bir okuma yapamadık. Ancak, McLaren hala hızlı görünüyor ve gece boyunca onları yenmemiz gerektiği varsayımı üzerinde çalışacağız.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...