Araştırma: Otomobil parçaları Endüstrisi Net Sıfır Karbon Emisyonuna Giden Yolda

®
Çok Okunanlar

Hayal Edilen Tasarım Üretildi: Opel Rocks e-XTREME

Opel’in Rocks Elektrik modeli, yakın dönemde düzenlenen “Design Hack” yarışmasının birincisi ve türünün tek örneğiolarak,Opel Rocks e-XTREME adıyla üretildi....

Güvenli ve düşük irtifada uçabilen bir araba olacak

Kuala Lumpur - Malezya Girişim ve Kalkınma Bakanı Rıdvan Yusuf, yaptığı açıklamada, uçan otomobilin taslak modelinin hazır olduğunu ve bu sene...

BEŞİKTAŞ, sezona TEMSA Maraton ile hazırlanıyor

TEMSA’nın amiral gemisi Maraton, Beşiktaş’ın da tercihi oldu. 2015 - 2016 sezonunu şampiyon olarak tamamlayan Beşiktaş yeni sezona ve...

Otomotiv sektörü, küresel ısınmanın 1 ile sınırlandırılmasına yönelik yol haritasının temeli olan 2050 yılına kadar net sıfır küresel emisyon elde etmede kararlıdır. Endüstri öncesi seviyelerin 5 santigrat derece üzerinde. Birçok orijinal ekipman üreticisi (OEM) buna göre bu zorluğu karşılamak için agresif karbondan arındırma hedefleri belirlemektedir. Aslında, küresel otomobil parçaları üretim pazarı 2022’de yaklaşık 2265,9 milyar ABD Doları değerine ulaştı. Uzman Pazar Araştırmasına göre, sektörün 2023-2028 tahmin döneminde %3,2’lik büyümesi ve 2028 yılına kadar 2737,28 milyar ABD Doları civarında bir değere ulaşması bekleniyor.

Otomobil parçaları üretimindeki önemli dönüşüm, operasyonların yanı sıra düşüncede de sismik bir değişimi temsil ediyor ve elektrik şebekesi üzerindeki baskı ve sürdürülebilir, çevre dostu malzemeye duyulan ihtiyaç gibi çeşitli zorluklar ortaya koyuyor. Böylece otomobil üreticileri, güvenlik, emisyon testi ve enerji verimliliği için gelişen endüstri standartlarını karşılayan ürünler üretiyorlar. Güvenlik, düzenleyici ve çevresel sorunları ele alan elektrik aktarma organları ve HEV/EV çözümlerine ihtiyaç duyarlar.

Asya Pasifik pazarı

Bu arada pazar araştırması firması, Asya Pasifik’in 2020’de otomobil parçaları üretimi için önemli bir pazar olarak ortaya çıktığını söyledi. Bölgenin tahmin döneminde de önemli bir küresel pazar olması ve güçlü bir büyüme oranına tanık olması bekleniyor. Akslar ve pervane şaftları gibi otomotiv parçaları üretimi alanında yeni teknoloji uygulamalarının bölgedeki otomotiv satışlarını artırması bekleniyor. Bölgesel pazar, araç ve binek otomobillerin üretim ve satışlarındaki artış ve otomotiv bileşenleri için dağıtım sistemlerinin dijitalleştirilmesinden kaynaklanıyor.

Endüstri Oyuncuları karbon nötr hedef yolunda

Gerçekten de ulaşım, sera gazı emisyonlarına en büyük katkıyı sağlıyor, bu nedenle giderek artan sayıda endüstri oyuncusu, iklim değişikliğine karşı harekete geçmek ve mücadele etmek için grup vagonuna katılıyor. Örneğin:

Otomobil üreticisi General Motors (GM), 2040 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşma isteklerini açıkladı. Bu hedefe giden yolda şirket, egzoz borusu emisyonlarını 2035 yılına kadar ortadan kaldırmayı umuyor. GM, karbon nötr hale gelmek, karbondioksit emisyonlarını dengelemek ve giderme çabalarını dengelemek için bilime dayalı bir yaklaşım benimseyeceğini söyledi. Ayrıca, 2035 yılına kadar gazla çalışan, hafif hizmet tipi araç üretimini ortadan kaldırmayı planladığını söyledi. 2025 yılına kadar araçlarının %40’ının akülü olmasını planlıyor.

Hyundai’nin 2045 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşma hedefi, elektrikli araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen enerjisi için halihazırda devam etmekte olan gelişmiş çevre teknolojilerini teşvik edecek. Küresel kurumsal yenilenebilir enerji girişimi ‘RE100’ hedefi doğrultusunda Hyundai Motor Company, Kia Corporation, Hyundai Mobis ve Hyundai Wia’nın 2050 yılına kadar %100 yenilenebilir enerjiye geçmesi ve yeşil hidrojenin büyük üretim prosedürlerinde büyük rol oynaması planlanıyor. Şu anda, dünyadaki hidrojen üretiminin %90’ından fazlası fosil yakıtlar kullanılarak üretiliyor, ancak Hyundai karbon nötr hidrojen tedarikçileriyle işbirliği yapacak. Şirket ayrıca hidrojenle çalışan hareketliliği gemilere, trenlere ve kişisel hava araçları gibi hidrojenle çalışan AAM (Gelişmiş Hava Hareketliliği) sistemlerine daha uzun vadede genişletmeyi planlıyor.

Otomobil parçaları üreticilerine ulaşımı yeniden şekillendirmek ve otomotiv endüstrisinin gezegen üzerindeki etkisini azaltmak için muazzam bir fırsat sunuluyor. Harekete geçmek için birkaç uygun maliyetli yol ve uzun vadeli strateji var-ancak bugünün sokaklarındaki araçları yarının sıfır karbonlu otomobiliyle değiştirmeye yönelik ilk adımı atmaları gerekiyor. Değer zincirinin liderleri olarak, bu geçiş boyunca sektörü ve çevresindeki oyuncuları bir araya getirebilir ve sürücü koltuğundaki yerlerini koruyabilirler. Enerji kullanımını standartlaştırmak, üretim süreçlerini güncellemek ve pil üretimi, net sıfır karbon emisyonu yaratma yolunda uzun bir yol kat edecektir.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...