“Çok daha hızlı olabilirdik”…

®
Çok Okunanlar

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

Nissan sahiplerine Sompo’dan ayrıcalıklı kasko avantajı

Sigorta sektörünün güçlü markası Sompo ile otomotiv dünyasının köklü temsilcisi Nissan, kullanıcı deneyimini odağına alan bir iş birliğine imza...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Dünya Ralli Şampiyonası‘nın (WRC) Türkiye Rallisi adı altında Marmaris’te gerçekleştirilen 11. ayağında çok sert ve kırıcı parkur olarak adlandırılan Çetibeli, İçmeler ve Ula etabında dünyaca ünlü pilotlar yoğun toz ve yol şartlarından dolayı yarışı tamamlamakta zorlandı.

Dünyanın en önemli motor sporları organizasyonlarından biri olan WRC’de dünyanın en hızlı ve cesur ralli pilotları, Marmaris’in zorlu ve bir o kadar da doğa harikası parkurlarında gaza basıyor.

Toplam 22 ülkeden 54 otomobil ve 108 sporcunun katıldığı organizasyonun ikinci gününde pilotlar, dün sabah Asparan’daki servis alanından çıkıp ilk olarak denizle doğanın bir arada olduğu 24,85 kilometrelik İçmeler etabında yarıştı. Pilotlar daha sonra 38,15 kilometrelik Çetibeli ve 16,57 kilometrelik Ula etaplarında mücadele etti.

Etaplarda bazı pilotlar araçlarıyla yoldan çıkarken bazı pilotlar ise lastik parçaladı. Ralliye katılan bazı araçlar ise yoğun toz ve yol şartlarından dolayı zarar gördü.

Üst üste altı kez dünya şampiyonu olan Fransız pilot Red Bull sporcusu Sebastien Ogier, Türkiye Rallisi’nin çok zor parkurlardan oluştuğunu söyledi.

Lastik patlamasının stratejilerini tehlikeye attığını anlatan Ogier, büyük bir şanssızlık yaşadığını, etabın ortasının da çok tozlu olduğunu ifade etti.

Yarışlara iyi başladıklarını ifade eden Ogier, “İlk etabın henüz altıncı kilometresinde bir delinme oldu ve lastiğin havası hızla düştü. Lastiğin içerisinde bir kesik olduğunu gördük. Bundan sonraki bölümler iyiydi. Büyük taşların etrafından dolaşmamız gerekiyordu. Yağmur tahminlerinden gerçekten emin olmalıyız. Çünkü orta lastiklerle çıkarsanız ve eğer yağmur yoksa, o zaman servis alanına geri dönmek zorunda kalmazsınız.” diye konuştu.

Geçen yılın Türkiye Rallisi şampiyonu Toyota Gazoo Racing WRT takımının Estonyalı pilotu Ott Tanak ise hissiyatlarının geçen yıla göre daha iyi olduğunu kaydetti.

Etabın zorlu ve kaygan olduğunu anlatan Tanak, tüm zorluklara rağmen elinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığını dile getirdi.

Parkurların zorlu olduğunu, çok eğlendiğini söyleyemeyeceğini anlatan Tanak, “Mümkün olan en iyi seçimi yaptığımıza inanıyorum. Bizim için başlangıçtaki tehlike çok yüksek değildi. Çünkü ilk sürüş yapan bizdik ve zeminde çok fazla gevşek taş yoktu.” dedi.

“Çok daha hızlı olabilirdik”

Estonyalı pilot Belçikalı Thierry Neuville ise geçen yıl bu etaplara katılamadığı için ralliye erken veda ettiğini hatırlattı.

Yarışların zorlu geçtiğini belirten Neuville, şöyle konuştu:

“Aracım istediğim gibi çalışmadı. Doğruyu söylemek gerekirse hiç de mutlu değilim. İyi sürmeye çalıştım. Yol tutuş eksikti ve araç kayıyordu. 60 litrelik tank tamamen doluydu ve bunun avantajını herhangi bir şekilde kullanamadım. Geçen yıl bu etaplara katılmadım çünkü ralliye erken veda ettim. Aracı çizgide tutmakta bile mücadele ettik. Önden gittiğimiz için performans kaybediyoruz. Mekanikerler şimdi ne yapacaklarını biliyorlar. Ott’un 8 saniye gerisindeyiz ve Seb ile de aramızda 35 saniye var. Buna felaket denilemez ama çok daha hızlı olabilirdik.Araçta çok zorlandık ama dereceler iyiydi.”

Hyundai Shell Mobis World takımından pilot Dani Sordo da sol ön lastikteki patlak yüzünden büyük zaman kaybı yaşadığını söyledi.

Etabın başlangıcında güzel bir yol tutuş olduğunu ancak daha sonra önden kayma hissetmeye başladığına değinen Sordo, “Lastiğim patladı. Gerçekten çok hayal kırıklığı yaşadım. Herhangi bir şey yapmadım. Doğrusu ralliye bu şekilde başlamak üzücü.” dedi.

Sordo, etapların, zorlu ve sürprizlerle dolu olduğunu kaydetti.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...