“Çok daha hızlı olabilirdik”…

®
Çok Okunanlar

Karadeniz Sahil Yolu’nda Trafik Güvenliği Artıyor

Karadeniz Sahil Yolu üzerinde trafik güvenliğini artırmak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kurulum çalışmaları tamamlandı. Piraziz ilçesi sınırları içerisinde, D010...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar...

BYD’den Fang Cheng Bao, Dördüncü Çeyrek Lansmanı Öncesinde Tai 7 Hibrit SUV Üretimine Başladı

Şirketten yapılan açıklamada, Çin'in BYD Co Ltd alt markası Fang Cheng Bao'nun, Tai 7 hibrit spor arazi aracının (SUV)...

Fiat 949bin 900TL’den başlayan fiyatlarla…

FIAT EGEA KONFORU AĞUSTOS AYINA ÖZEL 949 BİN 900 TL’DEN BAŞLAYAN FİYATLARLA!  Türkiye’de aralıksız 6 yıldır pazar lideri olan FIAT,...

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm...

OSD açıkladı İlk 7 ayda ihracat 23,5milyar dolara ulaştı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 7 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına...

Dünya Ralli Şampiyonası‘nın (WRC) Türkiye Rallisi adı altında Marmaris’te gerçekleştirilen 11. ayağında çok sert ve kırıcı parkur olarak adlandırılan Çetibeli, İçmeler ve Ula etabında dünyaca ünlü pilotlar yoğun toz ve yol şartlarından dolayı yarışı tamamlamakta zorlandı.

Dünyanın en önemli motor sporları organizasyonlarından biri olan WRC’de dünyanın en hızlı ve cesur ralli pilotları, Marmaris’in zorlu ve bir o kadar da doğa harikası parkurlarında gaza basıyor.

Toplam 22 ülkeden 54 otomobil ve 108 sporcunun katıldığı organizasyonun ikinci gününde pilotlar, dün sabah Asparan’daki servis alanından çıkıp ilk olarak denizle doğanın bir arada olduğu 24,85 kilometrelik İçmeler etabında yarıştı. Pilotlar daha sonra 38,15 kilometrelik Çetibeli ve 16,57 kilometrelik Ula etaplarında mücadele etti.

Etaplarda bazı pilotlar araçlarıyla yoldan çıkarken bazı pilotlar ise lastik parçaladı. Ralliye katılan bazı araçlar ise yoğun toz ve yol şartlarından dolayı zarar gördü.

Üst üste altı kez dünya şampiyonu olan Fransız pilot Red Bull sporcusu Sebastien Ogier, Türkiye Rallisi’nin çok zor parkurlardan oluştuğunu söyledi.

Lastik patlamasının stratejilerini tehlikeye attığını anlatan Ogier, büyük bir şanssızlık yaşadığını, etabın ortasının da çok tozlu olduğunu ifade etti.

Yarışlara iyi başladıklarını ifade eden Ogier, “İlk etabın henüz altıncı kilometresinde bir delinme oldu ve lastiğin havası hızla düştü. Lastiğin içerisinde bir kesik olduğunu gördük. Bundan sonraki bölümler iyiydi. Büyük taşların etrafından dolaşmamız gerekiyordu. Yağmur tahminlerinden gerçekten emin olmalıyız. Çünkü orta lastiklerle çıkarsanız ve eğer yağmur yoksa, o zaman servis alanına geri dönmek zorunda kalmazsınız.” diye konuştu.

Geçen yılın Türkiye Rallisi şampiyonu Toyota Gazoo Racing WRT takımının Estonyalı pilotu Ott Tanak ise hissiyatlarının geçen yıla göre daha iyi olduğunu kaydetti.

Etabın zorlu ve kaygan olduğunu anlatan Tanak, tüm zorluklara rağmen elinden gelenin en iyisini yapmaya çalıştığını dile getirdi.

Parkurların zorlu olduğunu, çok eğlendiğini söyleyemeyeceğini anlatan Tanak, “Mümkün olan en iyi seçimi yaptığımıza inanıyorum. Bizim için başlangıçtaki tehlike çok yüksek değildi. Çünkü ilk sürüş yapan bizdik ve zeminde çok fazla gevşek taş yoktu.” dedi.

“Çok daha hızlı olabilirdik”

Estonyalı pilot Belçikalı Thierry Neuville ise geçen yıl bu etaplara katılamadığı için ralliye erken veda ettiğini hatırlattı.

Yarışların zorlu geçtiğini belirten Neuville, şöyle konuştu:

“Aracım istediğim gibi çalışmadı. Doğruyu söylemek gerekirse hiç de mutlu değilim. İyi sürmeye çalıştım. Yol tutuş eksikti ve araç kayıyordu. 60 litrelik tank tamamen doluydu ve bunun avantajını herhangi bir şekilde kullanamadım. Geçen yıl bu etaplara katılmadım çünkü ralliye erken veda ettim. Aracı çizgide tutmakta bile mücadele ettik. Önden gittiğimiz için performans kaybediyoruz. Mekanikerler şimdi ne yapacaklarını biliyorlar. Ott’un 8 saniye gerisindeyiz ve Seb ile de aramızda 35 saniye var. Buna felaket denilemez ama çok daha hızlı olabilirdik.Araçta çok zorlandık ama dereceler iyiydi.”

Hyundai Shell Mobis World takımından pilot Dani Sordo da sol ön lastikteki patlak yüzünden büyük zaman kaybı yaşadığını söyledi.

Etabın başlangıcında güzel bir yol tutuş olduğunu ancak daha sonra önden kayma hissetmeye başladığına değinen Sordo, “Lastiğim patladı. Gerçekten çok hayal kırıklığı yaşadım. Herhangi bir şey yapmadım. Doğrusu ralliye bu şekilde başlamak üzücü.” dedi.

Sordo, etapların, zorlu ve sürprizlerle dolu olduğunu kaydetti.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.  https://www.youtube.com/watch?v=hGxy4847Ny0 ...

Avustralya, Yakıt Tüketim Geliri Düştükçe Elektrikli Araçlar İçin Yol Vergisini Düşünüyor

Üst düzey bakanlar, federal ve eyalet hükümetlerinin azalan yakıt tüketim gelirini dengelemenin yollarını düşünmesi nedeniyle Avustralya'nın elektrikli araçlar (EV'ler) için bir yol vergisi getirebileceğini...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara yol açan aylarca süren bir...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat çukuruna düştü ve sürücüsüz otomobillerin...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi planlıyor ve Haziran ayından bu...

Tesla’nın Avustralya ve Yeni Zelanda ülke direktörü Thom Drew

Tesla, Yeni Zelanda'da Tam Kendi Kendine Sürüş Sisteminin Lansmanına Yaklaşıyor Tesla, düzenleyici engelleri aştığını ve doğrulama testinin son aşamalarına girdiğini doğruladıktan sonra Yeni Zelanda'da Tam...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak için İngiltere'de birkaç benzinli modeli...