Peugeot Sport tarihinin en çok satan ralli otomobili

®
Çok Okunanlar

Raben Group, Türk İhracatçısını Avrupa’da İleriye Taşıyacak

Hollanda merkezli, 100 yıla dayanan tecrübeye sahip lojistik şirketi Raben Group, Türkiye yatırımı sonrası Türk ihracatçısına Avrupa’da büyüme fırsatı...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in...

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den...

MAN’ın Başarılı Yetkili Servisleri Ödüllerini Aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 1. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı Ankara’da gerçekleştirdi. Servis ağının güçlendirilmesi ve...

Otokar’ı yüzde 18,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 17,6’lık artışla Tofaş izledi

Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında geçen ay Otokar, yüzde 34,8 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi...

Karadeniz Sahil Yolu’nda Trafik Güvenliği Artıyor

Karadeniz Sahil Yolu üzerinde trafik güvenliğini artırmak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kurulum çalışmaları tamamlandı. Piraziz ilçesi sınırları içerisinde, D010...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız

Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, sürdürülebilirlik alanında yeni bir adımı daha hayata geçiriyor. Bu kapsamda atık su arıtım...

Peugeot Sport tarihinin en çok satan ralli otomobilinin ve aynı zamanda kendi kategorisinin en çok satan otomobilinin halefi olan yeni Peugeot 208 R2, Fransa’nın Vosges bölgesinde ilk dinamik testlerini gerçekleştiriyor. Yeni Peugeot 208 R2, geçtiğimiz ay İsviçre’de gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Peugeot 208’in yol versiyonuna dayanıyor ve üç silindirli 1,2 litre hacimli turbo beslemeli PureTech motoruyla FIA R2C homologasyon standartlarını karşılıyor.

Peugeot Sport mühendisleri geçtiğimiz yılın yaz aylarından bu yana tamamen yeni bir otomobil üzerinde çalışıyor. Teknik alt yapı olarak Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Peugeot 208’in yol versiyonuna dayanan yeni Peugeot 208 R2 prensip olarak yeni 208’i karakterize eden tüm teknik ve estetik evrimleri bünyesinde barındırıyor.

Yeni Peugeot 208 R2, Peugeot’nun 450 adetle bugüne kadar ürettiği en popüler ralli otomobili olan bir önceki 208 R2’den devraldığı mirası devam ettirme sorumluluğunu üstleniyor. Peugeot Sport mühendislerine; sürüşü eğlenceli, aynı zamanda mümkün olan en düşük işletme maliyetlerine sahip hızlı ve güvenilir bir otomobil yaratmak gibi son derece net bir hedef verildi. Yapılan ilk testler sahip olduğu köklü bilgi birikimi ve deneyimle Peugeot Sport’un söz konusu hedefi yerine getirdiğini ortaya koyuyor.

Yeni Peugeot 208 R2, PureTech teknolojisinden yararlanan üreticinin yeni 1,2 litre üç silindirli turbo benzinli motoruyla donatılıyor. Yol versiyonunda başarısını kanıtlayan bu motor; Peugeot Sport mühendisleri tarafından hazırlanan daha büyük bir turbo, motorsporlarına özel motor işletim sistemi ve yeni bir şanzıman ile yoğun rekabet ortamına uyarlandı. Yeni Peugeot 208 R2, Groupe PSA’nın B segmentindeki tüm otomobillerinde kullandığı ve hafif yapı ile üstün sürüş dinamiklerini beraberinde getiren yeni ortak CMP platformu üzerine yükseliyor.

Peugeot Sport ilk otomobilleri 2020 yılında teslim etmeyi hedefliyor.  

Peugeot Sport Direktörü Bruno Famin yapmış olduğu değerlendirmede: “Peugeot Sport’un en yeni otomobili olan yeni Peugeot 208 R2’nin ilk testlerini görmek mutluluk verici. Bu, Peugeot Sport için çok önemli bir gelişme, çünkü müşteri yarışları faaliyetlerimizin ana odak noktasını oluşturuyor. Yeni Peugeot 208 R2 ile müşterilerimize en düşük işletme maliyetlerine sahip, sürüşü çok eğlenceli, son derece rekabetçi ve güvenilir bir otomobil sunmak istiyoruz. Kaydetmiş olduğumuz performans gelişiminde PureTech teknolojisiyle üretilmiş yeni 1,2 litre hacimli turbo benzinli motor önemli bir paya sahip. Şimdi kapsamlı testlerimizi gerçekleştiriyoruz. Bu çok önemli bir aşama. Önümüzdeki birkaç ay içinde amacımız bu testleri devam ettirmek ve farklı yol yüzeylerinde ve şartlarında yeni testler yaparak maksimum seviyede veri elde etmek. Bütün bu testlerle son teknik detayları tamamlayarak 2020 sezonuna hazır olacağız.” dedi.

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...