Peugeot Sport tarihinin en çok satan ralli otomobili

®
Çok Okunanlar

ÖTV’nin yüzde 15’ini ödemeleri yeterli olacak…

Temmuz ayında yürürlüğe giren torba yasayla gümrüklerde el konulan ve büyük bölümünü lüks araçların oluşturduğu 40 bin araca af...

Jean Marc Penalba: “Hakim yakıt elektrik olacak”

Michelin Grubu çatısı altında hem lastik hem araç bakım hizmeti sunan Euromaster, dünyada olduğu gibi ülkemizde de sayıları hızlıca...

2018’in üçüncü çeyreğini büyüme ile kapattı…

Kordsa’nın 2018 yılı üçüncü çeyreğinde açıkladığı finansal sonuçlar, beklentilerin üzerinde seyretti. Amerika’daki kompozit şirketlerinin ciroya olumlu katkısı, pazar hakkındaki...

Motorinin litre fiyatı 5,98 lira…

Motorinin litre fiyatında gece yarısından geçerli olmak üzere 8 kuruşluk indirim yapılacak. Enerji Petrol Gaz İkmal İstasyonları İşveren Sendikasından (EPGİS) alınan bilgiye...

Peugeot Sport tarihinin en çok satan ralli otomobilinin ve aynı zamanda kendi kategorisinin en çok satan otomobilinin halefi olan yeni Peugeot 208 R2, Fransa’nın Vosges bölgesinde ilk dinamik testlerini gerçekleştiriyor. Yeni Peugeot 208 R2, geçtiğimiz ay İsviçre’de gerçekleştirilen Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Peugeot 208’in yol versiyonuna dayanıyor ve üç silindirli 1,2 litre hacimli turbo beslemeli PureTech motoruyla FIA R2C homologasyon standartlarını karşılıyor.

Peugeot Sport mühendisleri geçtiğimiz yılın yaz aylarından bu yana tamamen yeni bir otomobil üzerinde çalışıyor. Teknik alt yapı olarak Mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni Peugeot 208’in yol versiyonuna dayanan yeni Peugeot 208 R2 prensip olarak yeni 208’i karakterize eden tüm teknik ve estetik evrimleri bünyesinde barındırıyor.

Yeni Peugeot 208 R2, Peugeot’nun 450 adetle bugüne kadar ürettiği en popüler ralli otomobili olan bir önceki 208 R2’den devraldığı mirası devam ettirme sorumluluğunu üstleniyor. Peugeot Sport mühendislerine; sürüşü eğlenceli, aynı zamanda mümkün olan en düşük işletme maliyetlerine sahip hızlı ve güvenilir bir otomobil yaratmak gibi son derece net bir hedef verildi. Yapılan ilk testler sahip olduğu köklü bilgi birikimi ve deneyimle Peugeot Sport’un söz konusu hedefi yerine getirdiğini ortaya koyuyor.

Yeni Peugeot 208 R2, PureTech teknolojisinden yararlanan üreticinin yeni 1,2 litre üç silindirli turbo benzinli motoruyla donatılıyor. Yol versiyonunda başarısını kanıtlayan bu motor; Peugeot Sport mühendisleri tarafından hazırlanan daha büyük bir turbo, motorsporlarına özel motor işletim sistemi ve yeni bir şanzıman ile yoğun rekabet ortamına uyarlandı. Yeni Peugeot 208 R2, Groupe PSA’nın B segmentindeki tüm otomobillerinde kullandığı ve hafif yapı ile üstün sürüş dinamiklerini beraberinde getiren yeni ortak CMP platformu üzerine yükseliyor.

Peugeot Sport ilk otomobilleri 2020 yılında teslim etmeyi hedefliyor.  

Peugeot Sport Direktörü Bruno Famin yapmış olduğu değerlendirmede: “Peugeot Sport’un en yeni otomobili olan yeni Peugeot 208 R2’nin ilk testlerini görmek mutluluk verici. Bu, Peugeot Sport için çok önemli bir gelişme, çünkü müşteri yarışları faaliyetlerimizin ana odak noktasını oluşturuyor. Yeni Peugeot 208 R2 ile müşterilerimize en düşük işletme maliyetlerine sahip, sürüşü çok eğlenceli, son derece rekabetçi ve güvenilir bir otomobil sunmak istiyoruz. Kaydetmiş olduğumuz performans gelişiminde PureTech teknolojisiyle üretilmiş yeni 1,2 litre hacimli turbo benzinli motor önemli bir paya sahip. Şimdi kapsamlı testlerimizi gerçekleştiriyoruz. Bu çok önemli bir aşama. Önümüzdeki birkaç ay içinde amacımız bu testleri devam ettirmek ve farklı yol yüzeylerinde ve şartlarında yeni testler yaparak maksimum seviyede veri elde etmek. Bütün bu testlerle son teknik detayları tamamlayarak 2020 sezonuna hazır olacağız.” dedi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...