60 yıllık güvenlik bilgilerinin paylaşımı…

®
Çok Okunanlar

Kia Türkiye’nin yeni Satış Direktörü Bülent Güler

Anadolu Grubu şirketlerinden Çelik Motor’un markası Kia’nın yeni Satış Direktörü Bülent Güler oldu. 1997 yılından bu yana otomotiv sektöründe...

Porsche Cayenne Coupé Türkiye’de satışa sunuldu…

Porsche, SUV Ailesi’nin en yeni modeli Cayenne Coupé modelini 340 HP ve 550 HP gücünde turbo süperşarjlı iki farklı motor...

Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran

Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, "Sürüş güvenliği, aracın yere temas ettiği nokta olan lastiklerden başlar. Mevsimine uygun lastik...

Ototrink’in Yeni Ekspertiz Merkezi Florya’da Acildi!

Hızlı, güvenilir araç alım platformu Ototrink.com, ekspertiz ağına yeni bir şube daha ekledi. Beşiktaş, Erenköy, Hasanpaşa, Kartal, Kızıltoprak, Küçükçekmece...

Volvo Cars, bir ilk olarak, yolların herkes için daha güvenli olması amacıyla merkezi bir dijital kütüphane üzerinden güvenlik bilgilerini kolaylıkla erişilebilir hale getiriyor ve tüm otomobil endüstrisini bunu kullanmaya davet ediyor.

Duyuru, şirketin hayat kurtarmaya yardımcı olan bilgileri paylaşarak, güvenliği artırma felsefesini sembolize ediyor ve otomotiv sektörünün tarihindeki güvenlikle ilgili en önemli buluş olan üç noktalı emniyet kemerinin altmışıncı yıldönümünde gerçekleştiriliyor.

Håkan Samuelsson, Volvo Cars President & Chief Executive

1959 yılında Volvo Cars tarafından bulunan ve tanıtılan üç noktalı emniyet kemerinin, trafikte güvenliği artırmak amacıyla herkesle paylaşılması sayesinde sadece Volvo’larda değil, sayısız otomobilde tüm dünyada bir milyonun üzerinde hayatın kurtulduğu tahmin ediliyor. Volvo Cars, o günden bugüne, sadece finansal kazançlara değil, toplumsal ilerlemeye öncelik vermeye devam etti.

Bu dönüm noktasını kutlamak ve paylaşım geleneğinin, patentlerin ve fiziki ürünlerin ötesine geçtiğini vurgulamak için Volvo Cars şimdi de Project E.V.A.’yı tanıtıyor.

Project E.V.A., otomobil güvenliği konusundaki altmış yıllık araştırmaların dünya ile paylaşılmaya hazır olduğunu temsil ediyor ve bunu kutluyor, ancak aynı zamanda otomobil güvenliği gelişimi konusunda eşitsizlikle ilgili temel bir sorun olduğunun da altını çiziyor.

Volvo Cars Güvenlik Merkezi profesörü ve kıdemli teknik uzman Lotta Jakobsson, “Otomobillerimizin gerçek trafikte yaşanan durumlar karşısında olabildiğince güvenli olmasını sağlamak için on binlerce gerçek kazaya ait verilere sahibiz” diyor. “Bu durum, otomobillerimizin, cinsiyeti, boyu, şekli ya da kilosu ne olursa olsun bütün insanları, çarpışma testi mankenleri tarafından temsil edilen ‘standart bir kişinin’ ötesinde koruyabilecek şekilde geliştirildiği anlamına geliyor.”

E.V.A. Projesi, Volvo Cars’ın kendi araştırma verilerine ve diğer bazı çalışmalara dayanarak, kadınların bir otomobil kazasında, bazı yaralanmalarda daha fazla risk altında olduğunu gösteriyor. Örneğin, ortalama erkek ve kadın arasındaki anatomi ve boyun kuvveti farklılığı, kadınların kazalardaki kırbaç etkisinden daha fazla olumsuz etkilenebileceğini gösteriyor.

Volvo Cars, bu çalışmalara ve kendi kaza verilerine dayanarak, kazaları daha iyi anlamak ve hem erkek hem de kadınları eşit şekilde korumaya yardımcı olan güvenlik teknolojileri geliştirmek için sanal çarpışma testi mankenleri yarattı.

Ortaya çıkan ilk teknoloji, Volvo koltuklarının ve koltuk başlıklarının eşsiz gelişimine katkıda bulunan 1998 yılında tanıtılan WHIPS kırbaç korumasıydı.

Volvo Cars’ın güvenlik geliştirme çalışmalarına bugün hala, toplumsal gelişime öncelik verme fikri yön veriyor. Volvo Cars, sadece güvenlik standartlarına uymak ya da düzenleyici testlerinden geçmek için değil, on binlerce gerçek kazanın analizi sonucunda oluşan ve güvenliğin geliştirilebileceğini gösteren kendi araştırma verileri sayesinde yeni teknolojiler geliştiriyor.

Volvo Cars, 1980’lerde yan darbelere odaklanmaya başladı. Çünkü veriler, bu tür kazalarda darbe ve yolcu arasındaki kısa mesafeden dolayı çok sayıda kişinin yaralandığını gösteriyordu. Böylelikle, 1990’larda, yan darbe koruma sistemi (SIPS), yan hava yastıkları ve şişme perdeler gibi birçok yenilik geliştirildi. Volvo’nun araştırma verilerine dayanan tüm bu inovasyonlar, artık bir endüstri standardı haline geldi.

Volvo Cars’ın araştırma verileri, geçtiğimiz günlerde, kazalarda cinsiyet ve kilodan bağımsız olarak, omurganın alt bölümüyle ya da bel ile ilgili sorunlar olduğunu gösterdi. Devam eden analizler ve çalışmalar, Volvo’nun, yoldan çıkmaların sebep olduğu tehlikelere ve yaralanmalara odaklanmasını sağladı. Sonuç olarak ortaya çıkan, öncelikle XC90’da ve şimdi tüm SPA tabanlı otomobillerde kullanılan, koltuklarda yer alan enerji emici teknoloji, otomobil üreticileri için zorunlu bir düzenleme olmanın ötesine geçti.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...