60 yıllık güvenlik bilgilerinin paylaşımı…

®
Çok Okunanlar

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Volvo Cars, bir ilk olarak, yolların herkes için daha güvenli olması amacıyla merkezi bir dijital kütüphane üzerinden güvenlik bilgilerini kolaylıkla erişilebilir hale getiriyor ve tüm otomobil endüstrisini bunu kullanmaya davet ediyor.

Duyuru, şirketin hayat kurtarmaya yardımcı olan bilgileri paylaşarak, güvenliği artırma felsefesini sembolize ediyor ve otomotiv sektörünün tarihindeki güvenlikle ilgili en önemli buluş olan üç noktalı emniyet kemerinin altmışıncı yıldönümünde gerçekleştiriliyor.

Håkan Samuelsson, Volvo Cars President & Chief Executive

1959 yılında Volvo Cars tarafından bulunan ve tanıtılan üç noktalı emniyet kemerinin, trafikte güvenliği artırmak amacıyla herkesle paylaşılması sayesinde sadece Volvo’larda değil, sayısız otomobilde tüm dünyada bir milyonun üzerinde hayatın kurtulduğu tahmin ediliyor. Volvo Cars, o günden bugüne, sadece finansal kazançlara değil, toplumsal ilerlemeye öncelik vermeye devam etti.

Bu dönüm noktasını kutlamak ve paylaşım geleneğinin, patentlerin ve fiziki ürünlerin ötesine geçtiğini vurgulamak için Volvo Cars şimdi de Project E.V.A.’yı tanıtıyor.

Project E.V.A., otomobil güvenliği konusundaki altmış yıllık araştırmaların dünya ile paylaşılmaya hazır olduğunu temsil ediyor ve bunu kutluyor, ancak aynı zamanda otomobil güvenliği gelişimi konusunda eşitsizlikle ilgili temel bir sorun olduğunun da altını çiziyor.

Volvo Cars Güvenlik Merkezi profesörü ve kıdemli teknik uzman Lotta Jakobsson, “Otomobillerimizin gerçek trafikte yaşanan durumlar karşısında olabildiğince güvenli olmasını sağlamak için on binlerce gerçek kazaya ait verilere sahibiz” diyor. “Bu durum, otomobillerimizin, cinsiyeti, boyu, şekli ya da kilosu ne olursa olsun bütün insanları, çarpışma testi mankenleri tarafından temsil edilen ‘standart bir kişinin’ ötesinde koruyabilecek şekilde geliştirildiği anlamına geliyor.”

E.V.A. Projesi, Volvo Cars’ın kendi araştırma verilerine ve diğer bazı çalışmalara dayanarak, kadınların bir otomobil kazasında, bazı yaralanmalarda daha fazla risk altında olduğunu gösteriyor. Örneğin, ortalama erkek ve kadın arasındaki anatomi ve boyun kuvveti farklılığı, kadınların kazalardaki kırbaç etkisinden daha fazla olumsuz etkilenebileceğini gösteriyor.

Volvo Cars, bu çalışmalara ve kendi kaza verilerine dayanarak, kazaları daha iyi anlamak ve hem erkek hem de kadınları eşit şekilde korumaya yardımcı olan güvenlik teknolojileri geliştirmek için sanal çarpışma testi mankenleri yarattı.

Ortaya çıkan ilk teknoloji, Volvo koltuklarının ve koltuk başlıklarının eşsiz gelişimine katkıda bulunan 1998 yılında tanıtılan WHIPS kırbaç korumasıydı.

Volvo Cars’ın güvenlik geliştirme çalışmalarına bugün hala, toplumsal gelişime öncelik verme fikri yön veriyor. Volvo Cars, sadece güvenlik standartlarına uymak ya da düzenleyici testlerinden geçmek için değil, on binlerce gerçek kazanın analizi sonucunda oluşan ve güvenliğin geliştirilebileceğini gösteren kendi araştırma verileri sayesinde yeni teknolojiler geliştiriyor.

Volvo Cars, 1980’lerde yan darbelere odaklanmaya başladı. Çünkü veriler, bu tür kazalarda darbe ve yolcu arasındaki kısa mesafeden dolayı çok sayıda kişinin yaralandığını gösteriyordu. Böylelikle, 1990’larda, yan darbe koruma sistemi (SIPS), yan hava yastıkları ve şişme perdeler gibi birçok yenilik geliştirildi. Volvo’nun araştırma verilerine dayanan tüm bu inovasyonlar, artık bir endüstri standardı haline geldi.

Volvo Cars’ın araştırma verileri, geçtiğimiz günlerde, kazalarda cinsiyet ve kilodan bağımsız olarak, omurganın alt bölümüyle ya da bel ile ilgili sorunlar olduğunu gösterdi. Devam eden analizler ve çalışmalar, Volvo’nun, yoldan çıkmaların sebep olduğu tehlikelere ve yaralanmalara odaklanmasını sağladı. Sonuç olarak ortaya çıkan, öncelikle XC90’da ve şimdi tüm SPA tabanlı otomobillerde kullanılan, koltuklarda yer alan enerji emici teknoloji, otomobil üreticileri için zorunlu bir düzenleme olmanın ötesine geçti.

Diğer Haberler

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...

Hyundai i30 eylülde Türkiye’de yeniden satışa sunulacak

Hyundai Motor Türkiye, C segmenti hatchback modeli i30'u, iki farklı donanım seçeneğiyle eylül ayında yeniden satışa sunacağını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai Motor Türkiye,...

Hyundai ABD’deki yatırımını 26 milyar dolara çıkaracak

Hyundai Motor Grubu, ABD'ye yapacağı yatırımı 5 milyar dolar artırarak 26 milyar dolara çıkaracağını duyurdu. Gruptan yapılan açıklamaya göre, söz konusu yatırım 2025-2028 döneminde gerçekleştirilecek...

1996 Ferrari F50 GT1 “En İyi Otomobil” ödülüne layık görüldü

Monterey Otomobil Haftası’nın en prestijli etkinliği; dünyanın önde gelen üreticileri ve butik tasarımcılarının imzasını taşıyan birçok özel lansmana, sayısız motor sporları efsanesine ve 200’ün...

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...