Volvo Cars, dikkat dağınıklığı gibi durumlara müdahale edecek…

®
Çok Okunanlar

Renault Group, yeni nesil Mitsubishi Colt’u Bursa’da üretecek

Renault Group'tan yapılan açıklamaya göre, yeni nesil Colt, tıpkı Clio modelinde olduğu gibi Renault-Nissan-Mitsubishi İttifakı’nın modüler CMF-B platformunda üretilecek. Renault-Nissan-Mitsubishi...

Sedanın payı azaldı, SUV’un yükseldi…

Türkiye otomobil pazarında geçen yıl SUV pazarı bir önceki yıla kıyasla yüzde 84,3 büyürken, SUV'un satışlardan aldığı pay da yüzde 29,8'e yükseldi,...

Almanya’ya yine en büyük pazar, Birleşik Krallık’a artış yüzde 25

Ülke bazında en büyük pazar Almanya’ya 433 milyon USD’lik ihracat yapıldı. Birleşik Krallık 306 milyon USD’lik ihracat rakamı ile...

Le Mans’da zafer Ford GT’nin oldu

Dünyanın en önemli dayanıklılık yarışlarından bir tanesi olan Le Mans 24 Saat’te, Ecoboost motorla donatılmış Ford GT’ler kendi kategorisinde...

Volvo Cars, yeni nesil otomobillerinde hiçbir ölümlü kaza yaşanmaması hedefi doğrultusunda, şimdi de alkollü otomobil kullanımı ve dikkat dağınıklığı konularıyla ilgili yeni bir adım atıyor.

Şirketin otomobillerine maksimum hız limiti getirerek “yüksek hız”a karşı verdiği mücadelenin yanı sıra, trafikte güvenliği ilgilendiren diğer iki önemli alan alkollü otomobil kullanımı ve “dikkat dağınıklığı” olarak belirleniyor. Bu üç alan birlikte, Volvo Cars’ın sıfır ölümlü trafik kazası ile ilgili geleceğe dair vizyonuna giden yoldaki ana “boşlukları” oluşturuyor ve şirketin güvenlik çalışmaları dışında ayrıca insan davranışlarına da odaklanılması gerektiğini vurguluyor.

Örneğin, NHTSA’nın rakamları, 2017 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde, tüm ölümlü trafik kazalarının neredeyse yüzde 30’una alkollü sürücülerin neden olduğunu gösteriyor.

Volvo Cars, alkollü otomobil kullanma ve dikkat dağınıklığının, otomobilin içindeki kameralar ve sürücüyü izleyen diğer sensörler ile izlenmesi gerektiğine ve sürücünün uyarı sinyallerine cevap vermemesi durumunda, ciddi yaralanma veya ölüm tehlikesiyle karşı karşıya kalmaması için otomobilin duruma müdahale etmesi gerektiğine inanıyor.

Bu müdahaleye, otomobilin hızını sınırlandırmak, Volvo on Call yardım servisini devreye sokmak ve son çare olarak da otomobili aktif olarak yavaşlatıp güvenli bir şekilde park etmek de dahil olabilir.

Volvo Cars Araştırma ve Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı Henrik Green, “Güvenlik söz konusu olduğunda, amacımız yaklaşan ve kaçınamayacağımız kazaların etkilerinin sınırlandırılması değil o kazanın tamamen önlenmesidir” dedi. “Bu durumda, kameralar ciddi yaralanmalara veya hayat kaybına neden olabilecek davranışları izleyecektir.”

Bu tür davranışlara örnek olarak, direksiyona uzun süre boyunca sürücünün müdahalesinin olmaması, sürücünün gözlerinin uzun süre boyunca kapalı veya yolun dışına bakıyor olması ve ayrıca yoğun şerit ihlalleri ve aşırı yavaş reaksiyon süreleri gösterilebilir.

Yukarıda açıklandığı gibi bir sürücü izleme sistemi, otomobilin ağır yaralanmalara veya ölüme neden olabilecek kazaları önlemek için aktif olarak karar vermesine izin veren önemli bir unsurdur.

Volvo Cars Sürücü Davranışları Profesörü Trent Victor “Alkollü sürücüler yüzünden meydana gelen birçok kaza var” diyor. “Bazı insanlar hala bir içki içtikten sonra otomobil kullanabileceklerine ve bunun sürüşlerini etkilemeyeceğine inanıyorlar. İnsanların alkol yüzünden tehlikeye atılmadığından emin olmak istiyoruz.”

Kameraların tüm Volvo modellerine tanıtılması, 2020’lerin başlarında Volvo’nun yeni nesil ölçeklendirilebilir araç platformu (SPA2) ile başlayacak. Kameraların adedi ve iç mekânda konumlandırılması ile ilgili detaylar sonraki aşamalarda belirlenecek.

Bugünün duyurusu, süratli otomobil kullanmanın tehlikeleri hakkında güçlü bir mesaj vermek için, şirketin 2021 model yılından itibaren tüm otomobillerinde en yüksek hızı 180 km/saat ile sınırlayacak olması ile birlikte okunmalıdır.

Şirket, otomobil üreticilerinin otomobillere, sürücülerin davranışlarını değiştiren teknolojiler kullanma ve hatta bunu zorunluluk haline getirme hakkına sahip olup olmadıklarına dair bir tartışma başlatmak istiyor. Hem hız sınırı hem de otomobil içi kameraların kurulumu, otomobil üreticilerinin sürücü davranışlarını daha iyi destekleyerek sıfır ölümlü trafik kazasına ulaşmak için nasıl aktif sorumluluk alabileceklerini gösteriyor.

Volvo Cars bugün ayrıca, 2021 model yılından itibaren Volvo sürücülerinin otomobillerini başkalarına ödünç vermeden önce hız limiti belirlemelerine izin veren Care Key’i de tanıttı.

Care Key, izleme kameraları, hız sınırı ve mevcut sürücü destek sistemlerinin tamamı tek bir amaca hizmet ediyor: daha güvenli bir sürüşü desteklemek.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...