Volvo Cars, yeni nesil otomobillerinde hiçbir ölümlü kaza yaşanmaması hedefi doğrultusunda, şimdi de alkollü otomobil kullanımı ve dikkat dağınıklığı konularıyla ilgili yeni bir adım atıyor.
Şirketin otomobillerine maksimum hız limiti getirerek “yüksek hız”a karşı verdiği mücadelenin yanı sıra, trafikte güvenliği ilgilendiren diğer iki önemli alan “alkollü otomobil kullanımı” ve “dikkat dağınıklığı” olarak belirleniyor. Bu üç alan birlikte, Volvo Cars’ın sıfır ölümlü trafik kazası ile ilgili geleceğe dair vizyonuna giden yoldaki ana “boşlukları” oluşturuyor ve şirketin güvenlik çalışmaları dışında ayrıca insan davranışlarına da odaklanılması gerektiğini vurguluyor.
Örneğin, NHTSA’nın rakamları, 2017 yılında Amerika Birleşik Devletleri’nde, tüm ölümlü trafik kazalarının neredeyse yüzde 30’una alkollü sürücülerin neden olduğunu gösteriyor.
Volvo Cars, alkollü otomobil kullanma ve dikkat dağınıklığının, otomobilin içindeki kameralar ve sürücüyü izleyen diğer sensörler ile izlenmesi gerektiğine ve sürücünün uyarı sinyallerine cevap vermemesi durumunda, ciddi yaralanma veya ölüm tehlikesiyle karşı karşıya kalmaması için otomobilin duruma müdahale etmesi gerektiğine inanıyor.
Bu müdahaleye, otomobilin hızını sınırlandırmak, Volvo on Call yardım servisini devreye sokmak ve son çare olarak da otomobili aktif olarak yavaşlatıp güvenli bir şekilde park etmek de dahil olabilir.
Volvo Cars Araştırma ve Geliştirme Kıdemli Başkan Yardımcısı Henrik Green, “Güvenlik söz konusu olduğunda, amacımız yaklaşan ve kaçınamayacağımız kazaların etkilerinin sınırlandırılması değil o kazanın tamamen önlenmesidir” dedi. “Bu durumda, kameralar ciddi yaralanmalara veya hayat kaybına neden olabilecek davranışları izleyecektir.”
Bu tür davranışlara örnek olarak, direksiyona uzun süre boyunca sürücünün müdahalesinin olmaması, sürücünün gözlerinin uzun süre boyunca kapalı veya yolun dışına bakıyor olması ve ayrıca yoğun şerit ihlalleri ve aşırı yavaş reaksiyon süreleri gösterilebilir.
Yukarıda açıklandığı gibi bir sürücü izleme sistemi, otomobilin ağır yaralanmalara veya ölüme neden olabilecek kazaları önlemek için aktif olarak karar vermesine izin veren önemli bir unsurdur.
Volvo Cars Sürücü Davranışları Profesörü Trent Victor “Alkollü sürücüler yüzünden meydana gelen birçok kaza var” diyor. “Bazı insanlar hala bir içki içtikten sonra otomobil kullanabileceklerine ve bunun sürüşlerini etkilemeyeceğine inanıyorlar. İnsanların alkol yüzünden tehlikeye atılmadığından emin olmak istiyoruz.”
Kameraların tüm Volvo modellerine tanıtılması, 2020’lerin başlarında Volvo’nun yeni nesil ölçeklendirilebilir araç platformu (SPA2) ile başlayacak. Kameraların adedi ve iç mekânda konumlandırılması ile ilgili detaylar sonraki aşamalarda belirlenecek.
Bugünün duyurusu, süratli otomobil kullanmanın tehlikeleri hakkında güçlü bir mesaj vermek için, şirketin 2021 model yılından itibaren tüm otomobillerinde en yüksek hızı 180 km/saat ile sınırlayacak olması ile birlikte okunmalıdır.
Şirket, otomobil üreticilerinin otomobillere, sürücülerin davranışlarını değiştiren teknolojiler kullanma ve hatta bunu zorunluluk haline getirme hakkına sahip olup olmadıklarına dair bir tartışma başlatmak istiyor. Hem hız sınırı hem de otomobil içi kameraların kurulumu, otomobil üreticilerinin sürücü davranışlarını daha iyi destekleyerek sıfır ölümlü trafik kazasına ulaşmak için nasıl aktif sorumluluk alabileceklerini gösteriyor.
Volvo Cars bugün ayrıca, 2021 model yılından itibaren Volvo sürücülerinin otomobillerini başkalarına ödünç vermeden önce hız limiti belirlemelerine izin veren Care Key’i de tanıttı.
Care Key, izleme kameraları, hız sınırı ve mevcut sürücü destek sistemlerinin tamamı tek bir amaca hizmet ediyor: daha güvenli bir sürüşü desteklemek.