TEST: Nissan GT-R “Black Edition” V6 3.8LT 486 HP Londra…

®
Çok Okunanlar

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde...

Citroën Ami 499.900 TL’den başlayan nakit indirimli fiyatlarla

Otomotiv sektörüne getirdiği sıra dışı mobilite yaklaşımıyla dikkat çeken Ami, yenilenen versiyonuyla ağustos ayı itibarıyla Türkiye’de 499.900 TL’den başlayan...

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon...

Elon’a 2018 CEO Performans Ödülü

Tesla Yönetim Kurulu tarafından hissedarlara gönderilen mektupta, Musk'ın 2017'den bu yana bir performans ödemesi almadığı anımsatıldı. Yargı engeline takılan 2018...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

NISSAN GT-R V6 3.8LT 486 HP “BLACK EDITION” LONDON TEST…

Uzun zamandır testini yapmak için hayalini kurduğum araçlardan Nissan markasına ait efsanevi spor otomobili GT-R ‘ın özel üretim serisi olan “Black Edition” V6 3.8LT motor hacmine sahip 486hp (beygir ) gücündeki modelini İngiltere’ de geniş çaplı ve özel olarak test etme imkânına eriştiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum.

Nissan_GTR_TEST_Black_Edition_London_Umut_Ozgur_Sunay_Automobile_Magazine
Nissan_GTR_TEST_Black_Edition_London_Umut_Ozgur_Sunay_Automobile_Magazine

Londra Tower Bridge, ünlü River Thames sokak ve caddelerinden başlayan ilk sürüş deneyimim İngiltere’nin en ünlü Formula1 Silverstone pistine kadar uzanıp hatta geçerek çeşitli sinema otomobillerinin ve klasik İngiliz otomobillerinin yer aldığı ünlü otomobil müzesini ziyaret edecek kadar hız ve deneyim kazandırıcı oldu.

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, İki gece üç gün boyunca devam eden Nissan GT-R özel test aktivitemizi, özellikle Londra şehrinin en güzel sokak ve caddelerinde çekilmiş olan birçok test fotoğraflarımızdan özel karelerimizi ve edinmiş olduğum bu özel deneyim sonucu bilgi birikimimi sizlerle paylaşıyor olmaktan ayrı bir mutluluk duymaktayım.

Nissan GT-R’ ın benzersiz mühendislik anlayışı, çarpıcı tasarımı ve ulaşılabilir üstün performansı teknolojinin ulaştığı gelişim seviyesinin kanıtını bizlere ispatlıyor. Bu eşsiz özellikleri ile efsanevi süper spor otomobil Nissan GT-R dünya medyasındaki saygınlığıyla bilinen İngilizlerin ünlü What Car ? Dergisi tarafından 2009 yılında “Yılın Performans Otomobili” seçildi. Nissan GT-R, en yakın rakipleri olan Porsche 911 Turbo, Audi R8 ve Ferrari 430 Scuderia’yı Londra’da düzenlenen ödül töreninde geride bırakmayı başardı.

What Car? Editörü Steve Fowler “Gözlerinizi daha fazla korkutmanıza gerek yok. Çünkü GT-R sürücüsünü hem özel hissettiriyor hem de özel kılıyor. Onu kullananı sıra dışı olmaya itiyor. Bu nedenle bizim performans otomobili seçimimiz GT-R oldu.” açıklaması ile yarışmanın sonucunu noktalayarak GT-R’ın ne kadar özel bir araç olduğunu da bir kez daha vurgulamış oldu.

Benzersiz bir güç ve sürüş keyfi sunan el yapımı 486 PS güç, 588 Nm torka sahip 3.8-litre V6 twin-turbo motor, Ayrıca kendine has tasarlanmış elektronik kontrol ünitesi sürücüye bir yarış otomobilinde var olan tüm teknik verileri anında aktarma özelliği ile göz kamaştırıyor. GT-R ‘ın sürekli olarak dinamik değişkenlere bağlı olarak ön ve arka tekerleklerdeki torku ayarlayan bağımsız dingil ve dünyanın ilk 6 vitesli çift debriyajı gelişmiş dört çeker sistemine sahip.  Hızlı vites değişimi sunan ve tam otomatik olarak da kullanılabilen, altı vitesli, direksiyondan kontrol edilebilen, çift balatalı vites kutusu, yeni 3.8 litrelik V6 motor, IHI marka çift turbosu ile 6400 devirde 480 Bg, 3200-5200 devir aralığında 588 Nm tork üretiyor. Silindirlerde soğutmayı geliştirmek ve gücü ve ekonomikliği arttırmak için plazma kaplama içeren yeni teknoloji kullanılmış. Arkada ve önde yüksek basınç sağlayan otomobiller için nadir bir özellik olarak düşük hava sürtünme katsayısı: 0.27Cd. Çelik, karbon fiber ve diekast alüminyumdan oluşan yeni hafif gövdeye sahip. Mono blok kaliperli Brembo disk frenler 380mm çapında. Sony Playstation Gran Turismo oyunundaki grafikleri yapanlar tarafından tasarlanan çok işlevli araç göstergesine sahip.

Nissan_GTR_TEST_Black_Edition_London_Umut_Ozgur_Sunay_Automobile_Magazine
Nissan_GTR_TEST_Black_Edition_London_Umut_Ozgur_Sunay_Automobile_Magazine

Black Edition’ adı verilen özel seri metalik parlak rengi ile dikkat çekiyor.  Özel tasarlanmış body kit, 22 inç’lik siyah alaşımlı jantlar, fren kaliperleri ve 4 çıkışlı spor egzoz aracın dışarıdan görülen tasarım detaylarından yalnızca bir kaçı.  İç kısımda ise yüksek kaliteli deri ve süet karışımı kaplamalar özel tasarımlı spor koltuklarının yanlarındaki kırmızı geçişler ve iç kapı tutma kollarındaki kırmızı uygulamalar aracın siyah ve metalik rengi ile daha çekici bir hale gelerek GT-R logosundaki özel kırmızı renk ile özel bir bütünlük sağlamış. Ve bunun dışında kırmızı rengi aracın arkada yer alan logosunda ve hız-devir ibresinde görmeniz mümkün.

Nissan_GTR_TEST_Black_Edition_London_Umut_Ozgur_Sunay_Automobile_Magazine

GT-R’ın hemen elektronik ön panelinin altında üzerinde R işareti bulunan kontrol düğmeleri sayesinde aracın tüm sürüş özelliklerini ayarlayabiliyorsunuz. Bilstein DampTronic amortisörlerin üç farklı ayarı var. “R” performansa yönelik, “S” normal ayarı, “C” ise şehir içi için tasarlanmış konfora yönelik ayarı. Amortisörler, vites ve VDC-R, göğüsteki düğmeler ile ayarlanabiliyor. İlk olarak size yakın düğme sürücü tarafından seçilebilecek snow (kar sürüş), comfort (comf) ve off (standart) sürüş seçiminize göre sistem devreye giriyor ve üç kademeden oluşan süspansiyon sertlik ayarı sayesinde sürüş özelliğinizi seçmiş oluyorsunuz. Süspansiyon sertlik ayarını herhangi bir pistte hız yapmak veya yarış haline getirmek için tüm düğmeleri R özelliğine alıyorsunuz. GT-R’ın tüm gücünü 480 beygire sonuna kadar hissedip kullanıyorsunuz. Çift debriyajlı şanzıman otomatik ayarda iken yalnızca birinci vitesten ikinciye geçerken hafif bir titreşim hissedebiliyorsunuz, gerisiyse tek kelimeyle kusursuz bir geçiş ve itiş gücü. Vites geçişleri manuel modda da algılayabileceğinizden daha hızlı gerçekleşiyor ve şanzımanı en hızlı vites geçişine ayarladığınızda halen kesintisiz ivmelenmeden başka bir şey hissetmiyorsunuz.

Nissan_GTR_TEST_Black_Edition_London_Umut_Ozgur_Sunay_Automobile_Magazine

GT-R son olarak 310km hıza ulaşabiliyor. 0-100km hıza ise en iyi zamanlaması 2.9sn’de ulaşıyor. Bu Porsche 911 Turbo’nun ‘Launch Control‘ de iken 0-100km hıza 3.4sn de ulaşmasından daha kısa bir süre.

GT-R 4 tekerden çekiş ve çift turbo beslemeli motor özellikleriyle tam bir spor otomobilim diyor. Nissan, yerçekimi, eylemsizlik kuvveti ve aerodinamik gibi doğa kanunlarını yeni bir anlayış ile birleştirerek, tüm bu doğa güçlerini GT-R’ ın yeni tasarımına, yol tutuşuna ve hava akışına taşımayı başarmış. Efsane yarış pisti Nürburgring’in kuzey bölümünü 7 dakika 38 saniyede dönen Nissan GT-R, Bugatti Veyron’dan daha iyi bir zaman yaptı ve Porsche Carrera GT’ye yaklaştı.

Normal şartlarda 3.6 saniyede 0-100 km\s hızlanmasına sahip Yeni Nissan GT-R, kendisi ile aynı fiyattaki spor araçlardan daha iyi bir performans sunarak ne kadar ciddi bir otomobil olduğunu gösteriyor.

GT-R, sadece benzersiz tasarım karakteriyle değil, üretim sürecindeki farklı materyal kullanımıyla da dikkat çekiyor. Sahip olduğu karbon fiber, alüminyum ve çelik bileşenleri aracı hassasiyetle bir araya getiriyor.

Dünyanın ilk bağımsız dört çeker aktarma sisteminin kullanıldığı araçta çift kavramalı aktarma sistemi ile ağırlık dengelemesi maksimum düzeyde sağlanırken daha geniş diz mesafesi ve rahat oturma alanı sağlanarak en üst düzeyde konfor elde ediliyor.

Brembo fren sistemi ile desteklenen araçta, 3.8-litre twin turbo V6 “VR38” motor görev yapıyor. GT-R’ ın “Supercar” olarak nitelendirilmesini sağlayan ve sportif sesiyle dikkat çeken bu motor, üstün performansı sayesinde 6400d/d’de 480PS güç üretiyor.

Ayrıca aracın özel GT-R logosu ön panjura entegre edilerek, ayrıcalıklı bir görünüme kavuşması sağlanmış. Bilstein süspansiyon sistemi ile güvenlik ve yol tutuş hâkimiyeti arttırılırken, araç için kullanılan özel Brembo frenler sayesinde kontrollü bir frenleme sağlıyor.

Fonksiyonel Tasarım; Aerodinamik ve Stil

Nissan GT-R, çeliğin sertliği, alüminyum ve karbon fiberin hafifliği ve sağlamlığıyla mükemmel bir şekilde birleşiyor. 0,27‘ lik rüzgar direnç katsayısı ile tasarımındaki üstünlüğü kanıtlıyor. Aerodinamik kanat yapısı çamurluklarına uzayarak araç boyunca optimum hava akışını sağlıyor. Aracın tek hava girişli agresif ön yapısı sayesinde soğutma gücü ve hava akışı kontrol altına alınıyor.

Geniş ışık yapısına sahip üç adet alt reflektörlü ön farlar aydınlatmanın daha geniş bir alana yayılmasını sağlıyor.

Konforlu İç Tasarım ve Günlük Kullanıma Uygun Bir “Süper Spor Otomobil”

Nissan GTR’ ın asıl kullanışlılığını sağlayan, onun günlük kullanımlara uygun olan bir “Super Spor otomobil “ olması. GT-R, iç mekânda fonksiyonellik, kullanım kolaylığı ve konforu bir arada sunan ayrıcalıklı bir araç. Nissan GT-R’ da sürücü, orta konsoldaki düğmeler ile normal, konfor ve ayarlarından birini seçerek sürüş tarzını, süspansiyon ayarlarını ve dinamik araç kontrolünü belirleyebiliyor. Ayrıca araçta bulunan BOSE müzik sistemi ile üst düzeyde müzik kalitesini sonuna kadar bu super otomobilde hissedebilmek mümkün.

Editörden Bilgi Notu: Nissan’ın GTR konsepti ilk olarak 2001 Tokyo Motor Show ‘da görücüye çıktı. R34 koduyla da 2005 yılında yollardaydı.  2005 Tokyo Motor Show’da GT-R Proto adında başka bir Nissan Konsepti belirdi.  Turbo şarjlı ve V yapıdaki motorlarıyla göz kamaştırdı. 2006 New York Auto Show‘da Nissan’s CEO Carlos Ghosn şöyle bir duyuru yapmıştı. Yeni Skyline GT-R R36‘ nın Amerika’da satılmasını umuyoruz. Ama Ne Nissan ne İnfiniti nede Skyline sadece ve sadece adına GT-R deniliyordu.

Nissan GT-R’ ın bugüne kadar aldığı ödüller:

Top Gear – En İyi Spor Otomobil – Ocak 08

Auto Express – Yılın En İyi Spor Otomobili – Ağustos 08

Autocar – Sürücülerin Seçtiği Yılın Otomobili – Eylül 08

Auto Express – Yılın Performans Otomobili – Ekim 08

Japanese Performance – Yılın Otomobili – Aralık 08

Evo – Yılın Otomobili – Kasım 08

Vehicle Dynamics International – Yılın Otomobili – Kasım 08

Performance Car – Yılın Otomobili – Aralık 08

CAR magazine – Yılın En İyi Otomobili 2008

İngiltere, Londra’da Nissan GT-R Black Edition  test sürüşü imkanını bizlere sağlamış olan  iş adamı Mr. Alex bey’e  ayrıca teşekkür ederiz.

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...