Alman Motorlu Taşıt Endüstrisi Merkez Birliği (ZDK), hükümet koalisyonunun elektromobiliteyi teşvik etmek için “nihayet” somut adımlar atmaya karar vermiş olmasını memnuniyetle karşılıyor. ZDK yeni e-araba-Fonlamanın öncelikli olarak brüt hane geliri 80.000 Euro’ya kadar olan orta sınıfa ulaşması gerekiyor.
ZDK, bunu özel e-araç pazarı için önemli bir teşvik olarak görüyor ve yarısı devlet ve enerji tedarikçileri tarafından finanse edilen ücretlendirme kuponları yoluyla pratik destek öneriyor. Bunlar kullanılmış arabalar için geçerli olmalı ve fiyata duyarlı alıcıları hedeflemelidir.
ZDK Başkanı Thomas Peckruhn şöyle açıklıyor: “Şu ana kadar açıklanan sosyal kiralama fikirleriyle karşılaştırıldığında, önerilen önlemler modern ve iklim dostu elektromobiliteyi bir bütün olarak topluma sağlamlaştırmak için doğru bir hareket sinyalidir. Toplumun orta kesimlerine, özellikle de çocuklu ailelere çok etkili bir şekilde ulaşılıyor. Sosyal kiralama yerine sosyalleşme,” diye açıklıyor ZDK Başkanı Thomas Peckruhn. “Aynı zamanda tartışılan bir sosyal kiralama programıyla, kiralama sözleşmesinin sona ermesinin ardından desteklenen insan gruplarının yanmalı motor teknolojisine sahip eski, kullanılmış araçlara geri dönmek zorunda kalmasından korkuluyordu. Bu korkulan yanlış tahsis artık masadan kalktı.”
Ancak ZDK endişeli üstünde dürtü eksikliği bölüm Sübvansiyon nedeniyle yavaş satılabilecek genç, Elektrikli ikinci el arabalar. Peckruhn, “‘Bir yıl boyunca ücretsiz ücretlendirme’ sloganını temel alan, yeterli miktarda donatılmış bir şarj kuponu tam olarak şu anlama gelecektir: ikinci el araba müşterileri için hemen fark edilebilen, anlaşılması kolay ve aynı derecede cazip bir teklif” diyor.
“Bu şekilde, fiyata duyarlı gelir gruplarındaki, hiç para sahibi olmayan müşterilere ulaşıyoruz. Yeni araba parası yetiyordu ve kullanılmış arabaları tercih ediyordu. Devletin finansman vaadine rağmen leasing bankalarının kredi kontrolünde başarısız olmaları ve Elektrikli araç satın alamamaları ölümcül bir durum olurdu. Federal hükümetin, ‘elektromobilite’ deneyimini daha geniş bir topluma sunabilmek için burada iyileştirmeler yapması gerekiyor.”
Üç milyar avro değerinde planlanan finansman paketi, 80.000 avroya kadar vergilendirilebilir hane geliriyle ilişkilendirilecek; limit çocuk başına 5.000 Euro artırılıyor. Temel finansman 3.000 Avro olup, çocuk başına 500 Avro artabilir; en fazla 1.000 Avro. Özellikle düşük gelirli haneler için ek bir artış planlanıyor. Koalisyon kararına göre finansmanın yıl içinde olması gerekiyor 2026 tamamen akülü Elektrikli araçları satın alırken ve kiralarken Araçlar ve plug-in hibritler devreye giriyor.
Motorlu Taşıt Şirketleri, Atölyeler ve Otomobil Satıcıları Merkezi Birliği, hükümet koalisyonunun, 2035’ten itibaren AB’de fosil yakıtlı içten yanmalı motorların yeni tescili konusunda planlanan yasaktan uzaklaşmak için avrupa düzeyinde çalışmak istemesini de memnuniyetle karşılıyor. Koalisyonun isteklerine göre, “yüksek verimli içten yanmalı motorlara”, şarj edilebilir hibritlere ve menzil artırıcılı Elektrikli araçlara 2035’ten sonra izin verilmeye devam edilmeli.
Peckruhn, “Teknolojiye açıklığı yapay olarak sınırlamamak doğru ve önemli” dedi. “Modern yanmalı motorlar, verimli plug-in hibritler ve menzil artırıcılı araçlar, birçok kişi için uygun fiyatlı ve pratik bir seçenek olmaya devam ediyor. İklim korumasını ciddiye alan hiç kimse, çalışma çözümlerini genel anlamda yasaklamamalıdır.”
otomobiller dergiAlmanya
Automobile Magazine-Germany





































































































