Yılın İkinci Yarısında Hız Kazanacak

®
Çok Okunanlar

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Türkiye otomotiv sektörünün en büyük hacme sahip ayağı ikinci el sektörü, 2021 yılında daralma yaşadı. 2022 Ocak ayına da yavaş giriş yapan sektörün, yılın ikinci yarısından sonra ayağa kalkması bekleniyor. Doğan Holding bünyesinde faaliyet gösteren Doğan Trend Otomotiv Perakende Operasyonları ve Suvmarket Genel Müdür Yardımcısı Uğur Sakarya, 2021 yılı değerlendirmesi ve 2022 öngörülerini paylaştı. Uğur Sakarya, “2021 yılının ilk 6 ayında daralma %25 seviyesindeydi ancak yaz dönemi ile birlikte artan talep ve son çeyrekte kurdaki yükseliş sebebiyle adeta patlayan ikinci el satışları yılın toplamını toparlayarak son iki yılda olduğu gibi yine 6 milyon adetin üzerine çıkardı. 2021’in son çeyreğinde ikinci el satışlarının bir önceki yıla göre %50 artış yakaladığı görüldü. Ancak aralık ayından sonra dolar kurunun önce yükselip sonra bir miktar gerilemesi satışları frenledi. İkinci el otomobil ticareti neredeyse durma noktasına geldi ve 2021 yılı bir önceki seneye göre %7 daralma ile sonuçlandı. Değişken döviz kuruyla yükselen fiyatlar 2022’nin ilk ayında da tüketiciyi bekle-gör politikasına yöneltti. Ancak Nisan ayından itibaren ikinci el araç satışlarının yükselerek geçtiğimiz yılın bir miktar üzerinde kapanmasını bekliyoruz” açıklamasında bulundu.

Otomotiv sektörünün 2021’in son aylarında yaşanan döviz kuruna bağlı fiyat dalgalanmalarıyla duraklama sürecine girmesi ikinci el piyasasını da aynı yönde etkiledi. 2022 yılına da geçtiğimiz yılın ilk aylarında olduğu gibi yavaşlama ile başlayan ikinci el araç sektörü yılın ikinci yarısından umutlu. Sıfır araç fiyatlarının çok yükselmesi, çip krizi nedeniyle bulunurluk sorununun devam etmesi, kurumsal ikinci el firmalarının garantili araç sunmaları ve finansal destekleri tüketiciyi ikinci el araç almaya yönlendiriyor. İkinci el araç piyasasının 2021’de geldiği durum ile ilgili ayrıntıları ve gelecek dönem ile ilgili öngörülerini paylaşan Doğan Trend Otomotiv Perakende Operasyonları ve Suvmarket Genel Müdür Yardımcısı Uğur Sakarya, “2021 yılının ilk 5 ayında Covid etkisi sebebiyle sokağa çıkma yasakları pazarı durma noktasına getirdi. Senenin ikinci yarısında ivme yukarı yönlü olsa da son 15 günde yaşanan döviz kuru değişimleri ile yeniden duran ikinci el sektörü 2021 yılında bir önceki seneye göre %7 daralma ile sonuçlandı” şeklinde konuştu.

“Fiyatlarda görülmemiş hareket yaşandı, Ocak ayı çok zayıf geçti”

İkinci el pazarının daralarak geçirdiği 2021 yılının ardından 2022’ye de durgun başladığını vurgulayan Uğur Sakarya, “İkinci el araç fiyatlarını da değerlendirdiğimiz zaman son 3 ayda daha önce görülmemiş seviyede bir hareketlilik görüyoruz. 2021 son çeyreğinde artan talep ve kur artışı ile ikinci el otomobil fiyatları bir ay içinde %70 yükseldi. Sonrasında dövizdeki düşüşe paralel olarak %20-25 oranında geri geldiği görüldü. Fakat buna rağmen ocak ayında fiyatların geri gelmesi bile satışları hareketlendiremedi çünkü piyasada belirsizlik hâkim. Alıcılar kurların biraz daha düşmesini beklerken, satıcılar ise kurlar yükselirse bir daha sattıkları aracın yerini dolduramayacaklarını düşünüyorlar. Bu sebeple Ocak ayı çok zayıf geçti. Aralık ayının yarısı kadar bile satış gerçekleşmedi” şeklinde konuştu.

“Sıfıra ulaşamayan tüketici ikinci ele yönelecek”

Son dönemde sıfır otomobil fiyatlarının giderek yükselmesi sebebiyle tüketicinin sıfır araç almakta zorlandığını sözlerine ekleyen Uğur Sakarya, “2022 yılı tıpkı geçtiğimiz yıl gibi yavaş başlamış olsa da yılın ikinci çeyreğinden itibaren yeniden yükseliş gerçekleşecek. Bunda tüketicinin yükselen fiyatlar sebebiyle sıfır araca erişmekte zorlanacak olması büyük etken. Bu yaşanan gelişmelere devam eden çip krizi sebebiyle sıfır otomobilde bulunurluk problemleri de eklendiği zaman tüketicinin ikinci ele yönleneceğini öngörüyorum” dedi.

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...