Görünmeyen Tehlikeye Dikkat!

®
Çok Okunanlar

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3....

Yeni nesil C3 Aircross modeli Türkiye’de 1.249.900tl

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni nesil C3 Aircross modelini Türkiye’de 1.249.900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu....

Auto King Oto Servis Gelecek Rotasını Belirledi

Auto King Oto Servis Bayi Toplantısında Gelecek Rotasını Belirledi... Araç bakım ve onarım hizmetlerinde Türkiye’nin öncü markalarından Auto King Oto...

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için...

CyberGlad Karavan, Bitcoin ile satışı sunuldu

HOTOMOBİL, TESLA CYBERTRUCK İÇİN ÜRETTİĞİ KARAVANI BİTCOİN KONFERANSI'NDA TANITTI Avrupa Karavan Birliği'ne (CIVD) üye olan ilk ve tek Türk markası...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti...

Hyundai Motor Türkiye, “İSO 500” listesinde ilk 10

Hyundai Motor Türkiye CEO'su Alex Kim, "Küresel ticaret dinamiklerinin ve ekonomik gelişmelerin hızla değiştiği bir süreçten geçerken İSO 500...

İkinci el araç satın alacak tüketiciler için Pilot Garage, bir dizi uyarı ve tavsiyede bulundu. Otomobillerin en çok göz ardı edildiği noktaların göz hizasının aşağısında kalan jantlar ve lastikler olduğu belirtilirken, birçok ekspertiz noktasında kalifiye eleman ve teknik ekipman yetersizliği sebebiyle bu noktaların kontrolünde gereken önemin gösterilmediği belirtildi. Sürüş güvenliğini tehlikeye sokabilecek, can ve mal kaybına kadar gidebilecek jant ve lastik hasarlarıyla ilgili olarak konuşan Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre “Lastiklerin özellikle iç kısmında yer alan yırtılma, delinme gibi hasarlar, araç lifte kaldırılmadan ve teknik uzmanlar tarafından incelenmeden tespit edilemiyor. Ülkemizdeki yolların kasisli ve çukurlu yapısı hem lastikleri hem de jantların hasara uğramasına sebep olurken, jantlardaki kaynaklar ya da imitasyon jantlar hiç ummadığınız anda jantın kırılmasına ve sürüş hakimiyetini kaybetmenize neden olabilir. Bu kontroller için araç alacaklar mutlaka TSE belgeli ekspertiz şirketlerini tercih etmeli.” açıklamasını yaptı. 

Türkiye’nin en büyük oto ekspertiz ve check-up markası Pilot Garage, ikinci el araç satın almayı düşünen tüketiciler için kritik bilgiler paylaştı. Türkiye’deki birçok ikinci el aracın, yol şartları sebebiyle jantlarında ve lastiklerinde birçok hasar tespit ettiklerini ve uzman gözetimi ve teknik ekipman olmadan bu hasarların tespit edilemeyeceğini söyleyen Pilot Garage yetkilileri, can ve mal güvenliğine dikkat çekti.

Satıştan önce jant veya lastikler değiştirilebilir, dikkat

Günümüzde yüksek kurun da etkisiyle OEM jantların oldukça pahalı olduğunu dile getiren Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre “Özellikle araç alım satımını ticari faaliyete dönüştürenler, lastiklerin ve jantların yüksek fiyata satılabileceğinin

farkında, ekspertiz sonrasında aracın jant ve lastikleri değiştirilmiş mi, kesinlikle dikkat edilmeli. Lüks araçlarda bir takım jant 50-60 bin TL’leri bulabilirken, yerine koyulacak imitasyon jantlar 10-15 bin TL ediyor. Böylece aracın parçalarından da bir kar etme amacı güdülüyor. Mümkün mertebe ekspertizin yapıldığı gün satış devrinin yapılmasını tavsiye ediyoruz.” dedi.

Merdiven altı ekspertiz noktaları lastik ve jantları incelemiyor 

Birçok ekspertiz şirketinin jant ve lastik kontrolünü ekspertiz süreçlerinde ihmal ettiğini ifade eden Emre “Lastiğin iç kısmındaki delinme, yırtınma, aşınma ve yamaları araç lifte kaldırılmadan ve uzmanlar tarafından incelenmeden tespit etmek mümkün değil. Ülkemizde kasis-çukur gibi etkenler malum ve çok fazla lastik-jant hasarıyla karşılaşıyoruz. Aynı şekilde jantlarda bir kaynak-düzeltme işlemi var mı, jantlar imitasyon mu bunların da kontrolü çok önemli. Zira milyonlarca TL’ye aldığınız otomobili de yeryüzüne bağlayan tek şey bu elemanlar. Hasarlı jant ve lastik aracı satın alacak tüketici için ekstra maliyet anlamına geldiği gibi can ve mal güvenliğini de ciddi oranda tehdit ediyor. Hiç ummadığınız anda jant kırılabilir, lastik patlayabilir ve sürüş hakimiyetini kaybedebilirsiniz. Bu gibi üzücü durumlarla karşılaşmamak için ikinci el ya da sıfır araç almayı düşünen vatandaşlar, araç satın almadan önce mutlaka TSE belgeli, kendi seçtikleri kurumsal ekspertiz şirketlerinde ekspertiz yaptırmalı.” dedi.

Diğer Haberler

Türkiye’de ithal araç oranı yüzde 70

Automechanika İstanbul 2025, Türkiye otomotiv tedarik sanayisinin, dünyayla rekabet gücünü artırabilmesine olanak sağlayacak İstanbul, 15.05.2025. 2024 yılında Türkiye otomotiv sanayisi için olanaklarla birlikte çalışabilirin da bir...

Aşkın Garantisi Yok Ama Lassa’nın Var

Brisa'nın güçlü markalarından Lassa, bir ilke imza atarak binek ve 4x4 imkansızde 5 yıl garanti uygulamasını başlattı. Yeni garanti kampanyasını duyurmak üzere hazırlanmış reklam filmi,...

“OPET, sektörünün en güçlü ve en fazla büyüyen markası”

OPET, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da sektörün üzerinde büyüyerek ilk 3 firma arasında pazar payını artıran tek marka oldu. OPET Genel Müdürü...

Sakarıılıca Tırmanmada Heyecan Doruktaydı

Eskişehir Otomobil Spor Kulübü (ESOK) tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda, Mihalgazi Belediyesi'nin katkılarıyla düzenlenen AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası'nın 3. ayağı, 7,4 kilometre uzunluğundaki Sakarıılıca...

Nissan Yetkili Satıcılarına davet ediyor

Nissan 01-05 Haziran tarihleri arasında yapılacak bayram öncesi organizasyonlar ile tüm Nissan tutkunlarını Nissan Yetkili Satıcılarına bekliyor.  Nissan Türkiye, yeni bir Nissan sahibi olmak için...

Hyundai Motor Türkiye Markalı Kasko Hizmeti

Sigorta ve Yetkili Servis hizmetini tek çatı altında toplayan Hyundai Motor Türkiye, uzun yıllardır süregelen markalı kasko hizmetini genişletmeye ve Hyundai araçlarına sahiplerine üstün...

İspanya Grand Prix’sinden…

İspanya Grand Prix'sinde Oracle Red Bull Racing'den Max Verstappen, yarışın sonlarına doğru aldığı 10 saniyelik ceza nedeniyle podyum mücadelesinin dışında kalarak 10. sıraya gerilerken,...