İlk tamamen elektrikli otomobili Spectre

®
Çok Okunanlar

Rusya’nın Grand Prix’sinin şampiyonu Hamilton

Rusya Grand Prix'sinde düzenlenen 16. Yıllık Formula 1 yarışında, İngiliz şampiyon Lewis Hamilton bu sezon dokuzuncu zaferini kazandı. Mercedes pilotu...

Ovolt ve Sharz.net’ten E-Mobilite Ekosistemine Yeni Bir Soluk

“Elektrikli Araç Kullanıcıları İçin Şarj İstasyonundan Öte Yeni Nesil Yaşam Alanları”  Ülkemizin en büyük elektrikli araç şarj istasyonu operatörleri Sharz.net...

BMW M Farkını Yaşamak İsteyenlere…

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin geleneksel May Fest fırsatları başladı. Mayıs ayı boyunca Borusan Otomotiv Yetkili Satıcıları’nda devam...

40.000TL için 48 ay %0,79 faiz ile

Tüm yetkili satıcı ve servislerinin hijyen önlemleri ve sağlık kurallarına %100 uygunluğu Bureau Veritas tarafından da onaylanan Citroën Türkiye,...

Rolls-Royce, 2023’ün dördüncü çeyreğinde piyasaya sürülecek olan ilk tamamen elektrikli  otomobili Spectre’nin testlerine başlamıştı…

İki kapılı coupe’nin sadece bir başlangıç olduğunu ve on yılın sonunda tüm ürün yelpazesinin elektrikli yolunda ilerlediği açıklamıştı.  Elektrik enerjisine geçiş, büyük değişimleri beraberinde getirdi. Markanın tarihinde önemli bir rol üstlenen ikonik Spirit of Ecstasy heykelciği yeniden tasarlandı.

Elektrifikasyon, lüks otomobil üreticisini, önümüzdeki yıllarda sektörün elektrikli geleceğini, önemli ölçüde şekilledireceği planını gözler önüne seriyor

Dünyadaki en ünlü ve arzu edilen otomotiv maskotu, orijinal yaratıcısı, illüstratör ve heykeltıraş Charles Sykes tarafından 20. yüzyılın ilk yıllarında yapılan çizimlere yakın hale getirildi.

Spirit of Ecstasy 5

Yeni tasarım, Rolls-Royce Evi’nde çalışan tutkulu bir bilgisayar modelcisi aracılığıyla dijital olarak  gerçekçi yüz hatlarının yanı sıra odak ve dinginliği ustaca birleştirilerek ortaya çıkarıldı.

Spirit of Ecstasy,  ilk kez 6 Şubat 1911’de Rolls-Royce’un fikri mülkiyeti olarak tescil edildi. 111 yıl sonra, markanın şimdiye kadarki en aerodinamik ürünü olan tamamen elektrikli otomobili Spectre’nin ızgarasının üzerinde yerini alacak.

Spirit of Ecstasy 4

 Yenilenen Spirit of Ecstasy, selefinin 100.01 mm boyuna kıyasla 82.73 mm yüksekliğe sahip. Daha önce, ayakları bitişik, bacakları düz ve beline doğru eğilmiş halde duruyordu. Şimdi, o gerçek bir hız tanrıçası, rüzgara karşı hazırlıklı, bir bacağı önde, vücudu aşağıda, gözleri hevesle ileriye odaklandı. Bu değişikliklerin hem pratik hem de stilistik faydaları var.

830 saatlik birleştirilmiş tasarım modelleme ve rüzgar tüneli testinin ürünü  olan Spectre’nin olağanüstü aerodinamik özelliklerini arttırmaya yardımcı oluyor.

Yeniden tasarım, erken prototiplerde yalnızca 0,26’lık bir sürükleme katsayısına (cd) katkıda bulunur. Bu da onu şimdiye kadar üretilmiş en aerodinamik Rolls-Royce yapar.  Ürünün 2022’de gerçekleştirilen kapsamlı test protokolleri sırasında bu rakamın iyileşmesi bekleniyor.

Torsten Müller-Ötvös, CEO, Rolls-Royce Motor Cars  ; 

 “111 yıl önce bugün, Spirit of Ecstasy, Rolls-Royce’un resmi bir parçası oldu. Markamız için manevi bir yönü temsil etmeye başladı. Bir sembol olmanın ötesinde, markamızın somutlaşmış hali markamız ve müşterileri için sürekli bir ilham, gurur kaynağı oldu. Markamız gibi, o da doğasına ve karakterine sadık kalarak her zaman çağa ayak uydurmuştur. Yeni formunda her zamankinden daha modern ve zarif  şimdiye kadar ki en aerodinamik amblem. Cesur elektrikli geleceğimizin pruvasını süsleyecek ‘’dedi.

                               

 İKONUN SANATSAL İFADELERİ

Aynı zamanda, Rolls-Royce Sanat Programı Muse, Spirit of Ecstasy Challenge jürisini açıkladı.

Bu açılış girişimi, dünyanın parlak ve  cesur genç yaratıcılarını, Spirit of Ecstasy ikonunu yeniden hayal etmeye  davet ediyor.

Bu genç sanatçılar şaşırtan, sevindiren ve ilham veren yüksek konseptli parçalar yaratmaya teşvik edilecek.

Prestijli bienal etkinliğinin küresel uzman jüri heyeti, her baskı ve yeni ortaya çıkan tasarımcılar için Spirit of Ecstasy’nin sanatsal bir yorumunu yaratabilecekleri bir ortam seçecekler.

08/08/2016 – Ciaran McCrickard / Mindworks – Japanase journalist visit to RRMC, West Sussex – The Spirit of Ecstasy foundry

The Spirit of Ecstasy:

1911’den beri Rolls-Royce’un radyatörlerini süslemiştir. O sırada şirket, bazı sahiplerin radyatörün üzerine kara kediler, şeytanlar ve neşeli bir polis memuru da dahil olmak üzere oldukça tuhaf süsler takmaya karar verdiğinden endişelenmişti, bu da değerlerine hiç de uygun değildi. Rolls-Royce’un yöneticileri, otomobillerinin her alanda mükemmelliği arayan, markanın ruhunu yakalayan bir radyatör maskotu üretmek için Londra Kraliyet Sanat Koleji mezunu ve önde gelen bir sanatçı olan Charles Robinson Sykes’a başvurdu. Sykes, Rolls-Royce Genel Müdürü Claude Johnson’ın kişisel bir arkadaşı olan Beaulieu’den otomobil tutkunu Lord John Montagu tarafından yayınlanan İngiltere’nin ilk otomobil dergisi The Car Illustrated’da baş illüstratör olarak çalışıyordu. Son adını almadan önce, Sykes’ın yeni maskotu başlangıçta ‘Hızın Ruhu’ olarak adlandırılıyordu. Şirket yetkili heykelciğin “küçük bir bayan modelinde, Rolls-Royce’un ruhunda,  hız ile hız” olacağını açıkladı. Sessizlik, titreşim yokluğu, büyük enerjinin gizemli dizginlenmesi, bir yelkenli yat gibi muhteşem bir zarafete sahip güzel bir canlı organizma”, bir Rolls-Royce’un haysiyetini, zarafetini ve zamansızlığını yakalıyor.

Production of the iconic Spirit of Ecstasy at Polycast in Southampton which the company makes exclusively for the world famous Rolls-Royce Motor Cars near Chichester, West Sussex.

Sykes, onu “en büyük zevki olarak karayolu seyahatini seçen ve havanın tazeliğini ve müzikal sesinin keyfini çıkarmak için bir Rolls-Royce otomobilinin pruvasına inen zarif, küçük bir Tanrıçanın Ruhu” olarak tanımladı. Onun çırpınan perdeleri.

Rolls-Royce, Sykes’ın maskotun tek tedarikçisi olacağına karar verdi ve üretim başlangıçta Sykes ailesinin Batı Londra’daki Brompton Road’daki evinden organize edildi.

08/08/2016 – Ciaran McCrickard / Mindworks – Japanase journalist visit to RRMC, West Sussex – The Spirit of Ecstasy foundry

İlham perisi?

Spirit of Ecstasy’nin modelinin ve ilham perisinin kimliği, devam eden tartışmalar ve söylentilerden biri olmuştur. Aslında, o sırada Lord Montagu’nun kişisel asistanı olan Eleanor Thornton olduğu öne sürülmüştür. Montagu, hem çok zeki hem de güzelliğiyle ünlü Eleanor ile tanıştığında, anında vuruldu.  Ona dergisinde Büro Müdürü işini teklif etti. Aristokrat yayıncı ve yeni meslektaşı 14 yaş küçük ve güney Londra’daki mütevazı kökenlerden hemen, kaçınılmaz , gizli olduğu kadar tutkulu,  samimi olan 13 yıllık bir yasak aşk ilişkisine girdiler. Eleanor, 1915’te SS Persia Hindistan’a giderken gemi kazasında boğuldu. 1910’dan önce (kesin tarih bilinmiyor) Sykes, Montagu’nun Rolls-Royce Silver Ghost’u için bir maskot üretti. “Fısıltı” olarak adlandırılan bu, uçuşan cüppeler içinde, işaret parmağı dudaklarında olan genç bir kadının küçük alüminyum bir heykelciğiydi. Eleanor’un The Whisper ‘Fısıltı’ için model olduğu doğrulandı: Maskotun Sykes’ın arkadaşına ve işverenine bir takdir ifadesi mi yoksa Eleanor’un kışkırtmasıyla sevgilisine bir hediye olarak mı yapıldığı bir sır olarak kaldı. Gerçek ne olursa olsun, Montagu 1929’daki ölümüne kadar sahip olduğu her Rolls-Royce otomobilinde bunu sergiledi; belki de Eleanor’a olan aşkının gizli bir kabulü olarak, uzun süre sır olarak sakladı.

Rolls-Royce tarafından 1910’da markanın ruhunu yakalamakla görevlendirilen ve sık sık Montagu’nun Gümüş Hayaletlerinde seyahat eden Sykes, daha narin, ruhani bir figürün Rolls-Royce’un zarafetini, sessizliğini ve ince gücünü daha iyi ifade edeceğine inanıyordu. Bir kez daha, ilham perisi neredeyse kesinlikle Eleanor Thornton’dı. Yine de buna şüpheli olarak bakılır.  Spirit of Ecstasy’nin genel formunun modelinin Eleanor olması oldukça muhtemel görünse de, yüzün açıkça ona ait olmadığı görülüyor.

Zamanla gelişen

Markanın ve motorlu arabalarının zamanla sürekli olarak evrimleşmesi ve değişmesi gibi, Spirit of Ecstasy’nin kendisi de kendi periyodik dönüşümlerinden geçerken, stili Sykes’ın orijinal eskizlerine sadık kalırken, hala büyük-büyük torununa aittir. Lord Montagu.

Orijinal 1911 formunda, çıplak ayaklarıyla 6 7/8 inç (~18 cm) heykel gibiydi; 1960’lara gelindiğinde, sekiz yinelemeden geçmiş ve daha küçük bir 4 5/16 inç (~11 cm) boyunda duruyordu. Burnundan uzattığı cüppesinin ucuna kadar olan mesafe de orantılı olarak beş inçten üçe inmişti. Ayrıca, onlarca yıl boyunca temel şeklinde, duruşunda ve ‘kanatlarının’ hassas eğiminde ince farklılıklar oldu.

Daha radikal olarak, İkinci Dünya Savaşı’ndan hemen önce ve sonra inşa edilen Wraith, Phantom III, Phantom IV, Silver Wraith ve Silver Dawn arabalarını satın alan müşteriler, bazılarının dönemin karoser tasarımlarına daha uygun olduğunu düşündüğü diz çökmüş bir figür seçeneğine sahipti.

“Kayıp balmumu süreci”

İngiltere’nin Southhampton yakınlarındaki bir köyde el yapımıdır. Onu yaratmak için hala kullanılan “kayıp balmumu süreci”, 5.000 yıl öncesine dayanıyor ve Mısır’da ortaya çıkıyor. Modern çağdaki ilk adım, orijinal Spirit of Ecstasy’yi dijital olarak “haritalamak” ve bir döküm aracı için mükemmel bir üç boyutlu bilgisayarlı görüntü oluşturmak için bireysel ayrıntıları geliştirmekti. En ince ayrıntıların bile tam olarak kopyalandığından emin olmak için enjeksiyon kalıbı, yalnızca 0,2 mm boyutunda kesiciler kullanılarak yetenekli ustalar tarafından oluşturuldu.

Bu alet, daha sonra seramikle kaplanmış olan heykelciğin son derece hassas bir mum modelini üretmek için kullanılır. Bu kaplama kuruduktan sonra, mum eritildi ve yeni dökümün alınacağı mükemmel bir kalıp kaldı. Her bir heykelcik, kalıbı 1600°C sıcaklıkta erimiş paslanmaz çelikle doldurarak yapılır. Çelik soğuduktan sonra, tüm görkemiyle ortaya çıkarmak için kalıp açılır. Bireysel işlemeden sonra, son bir ayna cilası ve sıkı kalite güvence kontrolleri sağlanır. Malzemesini çelikten altına ve gümüşe değiştirebilse de, tamamlanmış heykelcik ikonik Rolls-Royce ızgarasının üzerinde hak ettiği yeri alıyor.

Dijital temsil

2020’de Rolls-Royce, The Spirit of Ecstasy Expression’ı tanıttı. Bu tamamen yeni görsel işlem için tasarımcılar, markanın dijital temsilinin bir parçası olarak bir grafik sembolü olarak kullanılmak üzere onu basitleştirilmiş, modern bir biçimde yeniden çizdiler. Çevrimiçi dostu illüstrasyon, heykelciğin kıvrımlarını, ayarına göre dalgalanan ve değişen paralel çizgilerden oluşan bir şerit haline getirir. Hareket uyandırmak için tasarlanmıştır; fiziksel ve dijital yüzeyler üzerinde akıyormuş gibi görünen ipeksi, akışkan bir form

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...