Konsantrasyonun hakim olduğu, otomobil dağıtım gruplarının milyarlarca avro ciroyla övündüğü ve yalnızca dış büyümeden bahsettiği bir dünyadaLandais garajı bir istisnadır.
“Fransa’daki son bağımsız Citroën bayilerinden biriyim ve her şeyden önce hacim bakımından en küçük bayilerden biriyim.“, 2023’te 90. yılını kutlayan Paimpol’de (22) bulunan aile şirketinin üçüncü kuşak yöneticisi François Landais’i tanıtıyor.
Acente olarak yaklaşık elli Peugeot’nun eklenmesi gereken 130 yeni araçla yıllık sözleşmesi aslında bazı acentelerinkinden daha zayıf. Ancak pazar payına baktığımızda Landais garajı dev bir yer.
2024’te neredeyse %11’lik bir penetrasyona sahipken, marka ulusal düzeyde yalnızca %6,5 ile mücadele ediyordu. “Yıllar önce kendi bölgemde %22’nin üzerine çıktım“,” diye kayıyor. Çok sıkışık bir pazara rağmen çok iyi bir kârlılık yaratıyor ve ilerlemeye devam ediyor.
2024 yılında elde ettiği 11 milyon euro ciroyla 400 bin euro net kâr elde etti. “VN hacimlerimiz mütevazı ancak 32 çalışanımızın günlük katılımı sayesinde karlılık mevcut“, diye açıklıyor yılın bayiliği ödülünün her şeyden önce kolektif bir çalışma olduğu konusunda ısrar eden François Landais.
“Başarının ilk anahtarı insan ilişkileridirdiye devam ediyor. İster müşterilerimizle, ister çalışanlarımızla.“Ve bu boş bir söz değil. Büyük bir bayiliğin tüm özelliklerini taşıyan bayisine yaptığımız ziyarette, salonda müşterilerinin elini sıkmayı hiç bırakmadı ve ekiplerine katılan her kişinin işe alım yılını belirtti.
Ayrıca bayiliğin yıl dönümü nedeniyle tüm çalışanlarının fotoğraflarının, isimlerinin, görevlerinin ve geliş tarihlerinin yer aldığı panolar yaptırdı. “Neredeyse hiç cirom yok ve şirkete yeni katılanların hepsi emekli olanların yerine geçiyor.“diye açıklıyor.
Çünkü böyle bir başarı, özellikle 7.000 nüfuslu küçük bir kasabada ve grup gibi dağıtım devleriyle çevrili oldukça rekabetçi bir bölgede Bodemer, Nedelec Veya KobrediaVO’daki önemli oyuncuları unutmadan, güçlü bir varlık ve sürekli dikkat gerektirir.
“Ben bir basınç emiciyimGeldiği Paimpol ülkesinde pillerini şarj etmeyi ya da vakti olduğunda denize açılmayı seven François Landais’e işaret ediyor.
Ofisinin duvarında, azgın bir denizdeki teknelerin iki güzel fotoğrafı asılı. “Gevşediğimde, işler karmaşıklaştığında, ki bunlar bugün, mevcut bağlamda, hem marka hem de pazar açısından daha da karmaşık, onlara bakıyorum ve bu bana enerji veriyor.“
Küçük olmasına rağmen Citroën’i ve modellerini öne çıkaracak fikirlerle dolu. Yeni nesil C5 Aircross’un lansmanı sırasında, birkaç müşteriye çırak gazeteci rolü oynama ve bir test döngüsüyle Peugeot 3008 ile yüz yüze gelme fırsatı sundu!
Daha sonra soruları yanıtlamaları ve bir model lehine karar vermeleri gerekiyordu. “Sonuç oldukça dengeliydi ama daha fazla Citroën sattım!” diye gülüyor.
Bugün 55 yaşındaki François Landais işini yürütmeye ve müşterilerini şımartmaya devam ediyor. Onunla dış büyüme veya çeşitlenme hakkında konuşmuyoruz çünkü işini iyi yapmaktan başka bir hırsı yok. Bayiyi üç nesildir yönlendiren bir tutku. Başarıyla.


Automobile Magazine-France






















