We took a close up at the upcoming Ferrari 849 Testarossa

®
Çok Okunanlar

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyasını başlattı....

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda markanın...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Ferrari’s continuation of the Testarossa Legacy has made its US Debut. The covers came off a red Ferrari 849 Testarossa during a mid-November gathering in New York, and we got a chance to take a very close look at the upcoming hypercar.

So what do you notice when you see Ferrari’s next flagship in person? The “cockpit” seems pretty advanced, there are buttons on the steering wheel. Between that and the bucket seat you shouldn’t have too much of an issue convincing yourself you’re a racing driver — even if you are just taking the scenic route to the store. As you may have guessed, there is a lot of carbon fiber. Though where visible it is incorporated into the overall design well. Overall, there’s a retro-futuristic feel to the 949 Testarossa. Like a few other recent vehicles, it has that “what someone from the 1980s thought 2025 sports cars would look like” feel to it. This isn’t a bad thing at all. It’s a brilliant leap forward from the somewhat bland and rounded automotive design era we seem to be leaving.

In terms of Ferrari family inspiration, the engine didn’t seem to be capped in red, which is an odd omission. It does have similar (but far beefier) side intakes like the 250 Testarossa. And that stripe up front has cropped up before on the likes of the Ferrari 365 GTB/4 Daytona. Despite these links it’s also a bit more angular and aggressive than previous models, possibly indicating the legendary Italian manufacturer may take a different design direction during this coming generation.

Of course there’s a track-focused version

The people associated with the “Prancing Horse” also unveiled the Ferrari 849 Testarossa Fiorano — basically a track-focused version which weighs 60 pounds less than the standard model.

In terms of raw specs, the 3.9L twin-turbo V8 sitting behind the driver’s head peaks at 1,036 horsepower. It features a dual-clutch transmission, and can rip from 0-60in a shade over 2.2 seconds. But performance isn’t just power. A combination of the vehicle’s AWD system and the ridiculous amount of downforce its body is designed to generate should ensure you’re almost pinned to the road or track while pushing the new Ferrari to its limits. In terms of weight distribution, Ferrari has decided to go with a 55/45 rear bias, which should keep the 849 Testarossa stable and predictable most of the time while providing an increased amount of agility when cornering

The “frunk” has a surprisingly generous amount of room too. I’m not saying this is a daily driver, but it is one of the more “practical” Ferrari’s I’ve encountered. Perhaps the oddest stat is the new Testarossa’s fuel economy. Obviously this doesn’t apply when you spot some clear asphalt, open the taps, and do what you’re meant to do in a Ferrari. But in general use it will allegedly average around 25 MPG. Which is pretty decent.

The Ferrari 849 Testarossa is set to make its debut in 2026, so we don’t quite know everything just yet. But we do know the run isn’t “limited” so if you’re looking to break into this very exclusive club the upcoming Red Head could be an ideal entry point.



Automobile Magazine-UK

Diğer Haberler

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı....

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...
Geely opens world’s largest auto safety lab

Geely opens world’s largest auto safety lab

Chinese car giant Geely auto Group opened its latest facility in Hangzhou Bay, Zhejiang, China....
Rivian reveals hands-free tech and smart assistant

Rivian reveals hands-free tech and smart assistant

The race to build the smartest electric cars just got a serious boost from Rivian....
How Ford nailed infotainment without reinventing the wheel

How Ford nailed infotainment without reinventing the wheel

Infotainment is a major part of the modern vehicle. Most cars, trucks, and SUVs you...
Dimentro DP-Pro review: World-first e-bike with a semi-solid-state battery

Dimentro DP-Pro review: World-first e-bike with a semi-solid-state battery

Battery has been improving rapidly over the past few years with new technology emerging on...
Hyundai’s Elexio midsize SUV now spotted in Australia

Hyundai’s Elexio midsize SUV now spotted in Australia

The Hyundai Elexio is a midsize electric SUV that Hyundai's joint venture, Beijing-Hyundai, built specifically...