Uzun zaman aldı. Başlangıçta beklenenden daha fazlası. Bu aynı zamanda büyük projelerin de göstergesidir. Birkaç ay süren geliştirme sürecinin ardından LG Group, fikrine şekil vermeyi başardı. Kullanılmış arabaların çevrimiçi ticaretini yapmanıza gerçekten olanak tanıyan sanal bir platform oluşturmak. Like Auto adı verilen uygun bir arayüz. Farklı sosyal ağların dünyalarına referans gibi görünen bir isim.
Instagram ve video oyun siteleri de tüketicileri eşi benzeri olmayan bir ortamla buluşturmak için ilham kaynağı oldu. Like Auto’da, Ludovic Garcia’nın başkanlığını yaptığı dağıtım grubunun DNA’sını oluşturan premium kodları göz ardı etmeden aşinalık gereklidir. Perpignan bayiliği için ticaretin hizmetinde akıllı bir karışım.
“Müşterilerin başvurabileceği bir rezervasyon platformunu online hale getirmek istedik“, diye açıklıyor dağıtım grubunun pazarlama ve iletişim direktörü Aline Allely. VO ve BT departmanlarınınkiler de dahil olmak üzere farklı hizmetler arasındaki bilgi alışverişini uyumlu hale getirme çağrısında bulunan bu projenin referansı oydu.
Dış becerilerin toplanması
Like Auto’yu VO strateji kategorisinin 2025 kazananı yapan argüman, ortakların bir araya getirilmesinde yatmaktadır. Like Auto, becerilerin yoğunlaşması olmayı amaçlamaktadır.
Phyron, eKonsilio ve sohbet modülü, Carvivo ve lider yönetim aracı PlanetVO gibi şirketler sunum videoları için bir araya geldi2 gerçek zamanlı envanter izleme sistemi Younited ve anında kredi hizmetinin yanı sıra kripto para birimleriyle ödeme sağlayan Lyzi için de geçerlidir. “Kodları kırıyoruz. Tekrarlayarak ilerliyoruz ve dersler alıyoruz“, geçen baharda platformun lansmanında pazarlama direktörü açıkladı.
Sonuç, İnternet kullanıcıları için eksiksiz bir deneyimdir. Sitede bulunan 800 VO’dan birini satın alabilir veya bir arabayı nakit geri satın alma şeklinde yeniden satabilirler, üstelik bunların hepsini evden hiç çıkmadan yapabilirler.
Like Auto ayrıca bayinin kabul etmekte özgür olduğu belirli bir araç listesi için teklifleri serbestçe formüle ederek pazarlık yapmanıza da olanak tanır. Ekip orada Vinted’den fikir almaya gitti.
Bu yaklaşımın arkasında LG grubunun ticari kaynaklarının modernleştirilmesine yönelik bir çabayı nasıl göremiyoruz? Like Auto, grup bünyesinde başlı başına bir marka olmaktan ziyade, bayilerin stoklarının tanıtımını yapan bir kanaldır.
Bu itibarla, ayrıca iletişim açısından Like Auto, herhangi bir POS reklamına konu olmayacaktır. Grup, ziyaretçi çekmek için dijital kanalları tercih edecek. Platformu, satış noktalarını destekleyen bir potansiyel müşteri oluşturucu olarak konumlandırmak için genel olarak mantıklı bir karar. Ancak, bu tür teknik hükümlerle, satıcının istemesi halinde ve pazarın durumuna bağlı olarak çok daha büyük bir potansiyelden yararlanılabilir.
İlk istatistikler izlenimlere güven veriyor. Site ortalama olarak çevrimiçi bayilik pencerelerinden daha fazla trafik çekiyor. Devralma tahmin modülü çok sayıda bağlantı kuruyor ve gerçekleştirilen az sayıdaki işlem, her şeyden önce grubun kendi etki alanı dışında bir iş stratejisi izleyebileceğini ortaya çıkardı.
Geçen yıl CarJager ile ekonomik bir model yarattığı için ödüllendirilen De Willermin grubunun ardından, 2025 ödülü bir kez daha LG Group aracılığıyla, fiziksel ve dijital dünyaları iddialı bir şekilde uzlaştırmaya çalışan bir distribütörün cesaretini selamlamak için geliyor.


Automobile Magazine-France























