VDA, koalisyonun e-mobilite konusunda verdiği tavizleri övdü

®
Çok Okunanlar

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda çok yönlülüğü...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, sadece 63...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi....

Petrol Ofisi Grubu’nun İstanbul Havalimanı güzergâhında…

Petrol Ofisi Grubu'nun İstanbul Havalimanı güzergâhındaki istasyonu hizmete açıldı Türkiye akaryakıt pazarının geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu, istasyon ağına stratejik bir hizmet noktası daha ekledi....

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri üzerine çekiyor. Türkiye’de FerMas...

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip yeni stand tasarımıyla en...

Berlin’deki koalisyon, araçlara yönelik CO₂ filosu düzenlemesinin revize edilmesi konusunda ortak bir tutum üzerinde anlaşmaya vardı. Otomotiv Endüstrisi Derneği (VDA), bunun otomotiv endüstrisi ve onun yüz binlerce çalışanı için iyi bir haber olduğunu söylüyor.
VDA Başkanı Hildegard Müller, “Almanya’nın artık güçlü ve birleşik bir sesle, avrupa düzeyinde ve diğer AB üyeleriyle gerekli vurguyu yaparak gerekli esnekliği derhal desteklemesi gerekiyor” dedi. Alman otomobil üreticileri ve tedarikçileri, e-mobilitenin geliştirilmesine milyarlarca dolar yatırım yaptı. Bu, “iklim nötrlüğüne giden yolda ana yoldur”.
Bu yıl ülkede üretilen otomobillerin yüzde 40’ından fazlası Elektrikli olacak. Ancak Müller, genel koşulların uygun olmaması nedeniyle talebin şu ana kadar beklentilerin ve siyasi hedeflerin gerisinde kaldığını söylüyor. Plug-in hibritlerin ve menzil genişleticilerin dikkate alınmasıElektrikli arabalar ve filo düzenlemelerinde “yüksek verimli” içten yanmalı motorlar üstünde Bu çerçevede 2035, doğru ve gerekli bir adımdır ve aynı zamanda istihdamı güvence altına alan ve tüketiciler arasında kabul yaratan, iklim nötr hareketliliğe giden yolda başarılı bir yükselişin ayrılmaz bir parçasıdır.

“İnovasyon dostu ve teknolojiye açık bir yaklaşım, iklimin korunması, rekabet gücü ve istihdamın uyumlu hale getirilmesine yardımcı oluyor getirmek. Bu aynı zamanda yenilenebilir yakıtlar için daha güçlü bir rolü de içeriyor” diye açıklıyor VDA patronu.
“Ayrıca, ihracat odaklı ve uluslararası konumdaki Alman otomotiv endüstrisi için korumacılık yanlış bir yaklaşımdır. Bu tür önlemler yerli sanayi bölgesindeki rekabet eksikliği sorununu çözmez. Bunun yerine, avrupa Ödevinizi hızlı bir şekilde yapın ve uluslararası rekabetçi konum koşullarını sağlayın. Bu aynı zamanda hammadde tedarik zincirinde dayanıklılığın güçlendirilmesini, uygulanabilir bir avrupa batarya ekosistemini ve daha fazla ticaret anlaşmalarının imzalanmasını da içeriyor. Büyüme yaratan her şeyin şimdi ele alınması gerekiyor.”
Ek olarak, iklim nötr hareketlilik için çerçeve koşullarının artık acilen oluşturulması gerekiyor; burada “muazzam iyileştirmeler” gerekiyor. Bunlar arasında avrupa genelinde şarj ve hidrojen tankı altyapısının daha iddialı bir şekilde genişletilmesi, daha ucuz şarj fiyatları ve yenilenebilir yakıtlar için etkili teşvikler yer alıyordu.
ticari araçlar konusunda hâlâ aksiyona büyük ihtiyaç var”
Müller, “Önemli olan, ticari araçlar söz konusu olduğunda hâlâ harekete geçme ihtiyacının büyük olmasıdır” diye vurguluyor. “Koalisyonun burada adım atması gerekiyor. Artışın başarılı olması için özellikle kamyonlar ve otobüsler için de adımlar atılmalı. Burada örneğin şarj ve hidrojen tankı altyapısının genişletilmesi henüz başlangıç ​​aşamasında ve satın almanın önündeki temel engeli temsil ediyor. Bu çerçevede, CO₂ hedefleri karşılanamıyor. Bu nedenle ağır ticari araçlara yönelik CO₂ düzenlemesinin revizyonu öne çıkarılmalıdır.”
VDA Başkanı, siyah-kırmızı koalisyon tarafından duyurulan küçük ve orta gelirlilere yönelik e-hareketlilik finansman programının halihazırda temelde olumlu unsurlar içerdiğini söylüyor. Ancak bazı alanlarda, özellikle de tüketiciler için uygun güvenliğin garanti altına alınması amacıyla, hala açıklığa kavuşturulmaya ihtiyaç vardır.
Lobici, “Liste fiyatlarına bakılmaksızın fon verilmesi doğru. Ancak yerel içerik gereklilikleri ile açıklanan bağlantı etkili değil. Otomobil endüstrisinin deneyimini daha ayrıntılı spesifikasyonlara dahil etmek ve diğer ülkelerden gelebilecek olası karşı tepkileri hesaba katmak önemlidir” dedi.
“Leasing araçlarının da finansman seçeneklerine dahil edilmesi memnuniyetle karşılanmaktadır. Satın alma ve kiralama için minimum elde tutma süresinin belirlenmesi, olası suiistimallerin önlenmesi açısından temelde doğru bir adımdır. Tüketiciler için de hızlı bir şekilde daha fazla netlik yaratılmalıdır. Bu aynı zamanda finansmanın fiili geçerlilik süresi için de geçerlidir. Ve: Olası bir finansmanın alınması için, e-postanın – önceki finansmanda olduğu gibi kayıt tarihi değil – sözleşmenin imzalanması belirleyici olmalıdır.Arabalar olmak. İdari çabalar da mümkün olduğu kadar düşük tutulmalı ve ilgili herkes için yönetimi kolay olmalıdır.”
Genel olarak, Birlik ve SPD’nin şu anda bulduğu uzlaşma, yalnızca otomotiv endüstrisi ve çalışanlarına önemli bir sinyal değil, aynı zamanda Avrupalı ​​ortaklara ve avrupa Birliği’ne eyleme geçme konusunda açık bir talimattır. Komisyondiye açıklıyor Müller sonuç olarak. “Aralık ayı için açıklanan AB önerileriyleKomisyon “Artık sadece iddialı hedefler koymakla kalmayıp, aynı zamanda gerçeği dikkate aldığını ve ulaşımda iklimin korunması için aynı zamanda büyümeyi, refahı ve istihdamı güvence altına alan doğru çerçeve koşullarını sağlayabildiğini göstermeli.”

otomobiller dergiAlmanya

Automobile Magazine-Germany

Diğer Haberler

JAECOO7 ile Islak Karlı ve Kaygan Zeminlerde

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken JAECOO, kış şartlarında da sürücülerin en iyi yol arkadaşı olmayı sürdürüyor. Isıtmalı koltukları...

Grande Panda’nın Hibrit Versiyonu Türkiye’de…

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olanGrande Panda,elektrikli versiyonunun ardından hibrit motor seçeneği ile Türkiye’de yollara çıktı.Grande Panda, salt elektrik gücü ile sıkışık...

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi

17 yaşındaki Borusan Otomotiv Motorsport pilotu milli sporcu Ayşe Çebi, Motul 2025 Türkiye Karting Şampiyonası'na damgasını vurdu...  13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Pisti'nde yapılan 7....

Borusan Next’te Kredi Kartına 12 Taksitle İkinci El Otomobil

İkinci el otomobil pazarında şeffaf ve güvenilir hizmetin yanı sıra erişilebilir finansman imkanları sunan Borusan Next, Aralık ayı itibarıyla ikinci el otomobil ve motosiklet...

2025 yılının en başarılı MAN servisleri ödüllerini aldı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılı 2. Dönem Yetkili Servisler Toplantısı’nı 8–10 Aralık tarihleri arasında Antalya’da gerçekleştirdi. Servislerde teknik personelin eğitim seviyesinin...

İnci’den Akıllı İSG Teknolojileri İçin Açık İnovasyon Çağrısı

İnci Holding’in açık inovasyon programı İnci Radar, global jant üreticisi Maxion İnci Jant Grubu iş birliğiyle, üretim ve lojistik sahalarında iş sağlığı ve güvenliğini...

Otopratik’ten Aküde Yeni Dönem VoltEdge Akü ile Uzun Ömür

Otopratik, Orijinal Ekipman Teknolojisi (OEM) ile Avrupa’da üretilen yeni nesil VoltEdge akü markasını Türkiye pazarına sundu. Otopratik’in hızlı bakım çözümleri portföyüne eklenen VoltEdge, binek...

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Sadece 63 Adetle Sınırlı Giulia ve Stelvio Quadrifoglio Collezione Tanıttı Tarzın ve tutkunun markası...

Maserati, Brüksel Otomobil Fuarı’nda 100. Yıl

Maserati Brüksel Otomobil Fuarı’nda “Tridente Yılı”nı Onurlandıracak Dünyanın önde gelen süper spor otomobil üreticilerinden Maserati, Brüksel...

Stellantis’te Pro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak

Stellantis’tePro One’da Liderlik Koltuğuna Eric Laforge Oturacak...  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, Pro One iş...

Opel Brüksel Otomobil Fuarında Yeni Astra Dünya Prömiyeri

Üstün sürüş keyfini Alman mühendisliği ile bir araya getiren Opel, 9–18 Ocak tarihlerinde düzenlenecek Brüksel...

V8 motorlu yeni 2+ coupe GT modeli Amalfi

Ferrari, ön-ortadan konumlandırılmış çift turbo V8 motorlu yeni 2+ coupé GT modeli Amalfi ile dikkatleri...

Yeni Astra ve Astra Sports Tourer tanıtıldı…

Daha Keskin, Daha Modern ve Daha Sürdürülebilir: Yeni Opel Astra Tanıtıldı...  Sahip olduğu üstün Alman teknolojisini...

Alfa Romeo Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,9-18 Ocak tarihleri arasında ziyaretçilere kapılarını açacak Brüksel Otomobil Fuarı’na katılıyor....

DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda…

Premium segmentin en yenilikçi markası DS Automobiles, Brüksel Otomobil Fuarı’nda dövme metal kaplı duvarlara sahip...

Efsanevi hikayelerle dolu İkonların İkonu Phantom’un 100 yılı

Rolls-Royce Motor Cars, 2025 yılı boyunca, markanın zirve ürünü ve lüks tarihinin en ikonik isimlerinden...

Škoda 130 Yıllık Tarihinin Efsaneleşmiş Modelleri…

Otomotiv sektöründeki 130. yıl dönümünü kutlayan Škoda, markanın köklü mirasını ve sanayi geçmişini gözler önüne...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...