Berlin’deki koalisyon, araçlara yönelik CO₂ filosu düzenlemesinin revize edilmesi konusunda ortak bir tutum üzerinde anlaşmaya vardı. Otomotiv Endüstrisi Derneği (VDA), bunun otomotiv endüstrisi ve onun yüz binlerce çalışanı için iyi bir haber olduğunu söylüyor.
VDA Başkanı Hildegard Müller, “Almanya’nın artık güçlü ve birleşik bir sesle, avrupa düzeyinde ve diğer AB üyeleriyle gerekli vurguyu yaparak gerekli esnekliği derhal desteklemesi gerekiyor” dedi. Alman otomobil üreticileri ve tedarikçileri, e-mobilitenin geliştirilmesine milyarlarca dolar yatırım yaptı. Bu, “iklim nötrlüğüne giden yolda ana yoldur”.
Bu yıl ülkede üretilen otomobillerin yüzde 40’ından fazlası Elektrikli olacak. Ancak Müller, genel koşulların uygun olmaması nedeniyle talebin şu ana kadar beklentilerin ve siyasi hedeflerin gerisinde kaldığını söylüyor. Plug-in hibritlerin ve menzil genişleticilerin dikkate alınmasıElektrikli arabalar ve filo düzenlemelerinde “yüksek verimli” içten yanmalı motorlar üstünde Bu çerçevede 2035, doğru ve gerekli bir adımdır ve aynı zamanda istihdamı güvence altına alan ve tüketiciler arasında kabul yaratan, iklim nötr hareketliliğe giden yolda başarılı bir yükselişin ayrılmaz bir parçasıdır.
“İnovasyon dostu ve teknolojiye açık bir yaklaşım, iklimin korunması, rekabet gücü ve istihdamın uyumlu hale getirilmesine yardımcı oluyor getirmek. Bu aynı zamanda yenilenebilir yakıtlar için daha güçlü bir rolü de içeriyor” diye açıklıyor VDA patronu.
“Ayrıca, ihracat odaklı ve uluslararası konumdaki Alman otomotiv endüstrisi için korumacılık yanlış bir yaklaşımdır. Bu tür önlemler yerli sanayi bölgesindeki rekabet eksikliği sorununu çözmez. Bunun yerine, avrupa Ödevinizi hızlı bir şekilde yapın ve uluslararası rekabetçi konum koşullarını sağlayın. Bu aynı zamanda hammadde tedarik zincirinde dayanıklılığın güçlendirilmesini, uygulanabilir bir avrupa batarya ekosistemini ve daha fazla ticaret anlaşmalarının imzalanmasını da içeriyor. Büyüme yaratan her şeyin şimdi ele alınması gerekiyor.”
Ek olarak, iklim nötr hareketlilik için çerçeve koşullarının artık acilen oluşturulması gerekiyor; burada “muazzam iyileştirmeler” gerekiyor. Bunlar arasında avrupa genelinde şarj ve hidrojen tankı altyapısının daha iddialı bir şekilde genişletilmesi, daha ucuz şarj fiyatları ve yenilenebilir yakıtlar için etkili teşvikler yer alıyordu.
“ticari araçlar konusunda hâlâ aksiyona büyük ihtiyaç var”
Müller, “Önemli olan, ticari araçlar söz konusu olduğunda hâlâ harekete geçme ihtiyacının büyük olmasıdır” diye vurguluyor. “Koalisyonun burada adım atması gerekiyor. Artışın başarılı olması için özellikle kamyonlar ve otobüsler için de adımlar atılmalı. Burada örneğin şarj ve hidrojen tankı altyapısının genişletilmesi henüz başlangıç aşamasında ve satın almanın önündeki temel engeli temsil ediyor. Bu çerçevede, CO₂ hedefleri karşılanamıyor. Bu nedenle ağır ticari araçlara yönelik CO₂ düzenlemesinin revizyonu öne çıkarılmalıdır.”
VDA Başkanı, siyah-kırmızı koalisyon tarafından duyurulan küçük ve orta gelirlilere yönelik e-hareketlilik finansman programının halihazırda temelde olumlu unsurlar içerdiğini söylüyor. Ancak bazı alanlarda, özellikle de tüketiciler için uygun güvenliğin garanti altına alınması amacıyla, hala açıklığa kavuşturulmaya ihtiyaç vardır.
Lobici, “Liste fiyatlarına bakılmaksızın fon verilmesi doğru. Ancak yerel içerik gereklilikleri ile açıklanan bağlantı etkili değil. Otomobil endüstrisinin deneyimini daha ayrıntılı spesifikasyonlara dahil etmek ve diğer ülkelerden gelebilecek olası karşı tepkileri hesaba katmak önemlidir” dedi.
“Leasing araçlarının da finansman seçeneklerine dahil edilmesi memnuniyetle karşılanmaktadır. Satın alma ve kiralama için minimum elde tutma süresinin belirlenmesi, olası suiistimallerin önlenmesi açısından temelde doğru bir adımdır. Tüketiciler için de hızlı bir şekilde daha fazla netlik yaratılmalıdır. Bu aynı zamanda finansmanın fiili geçerlilik süresi için de geçerlidir. Ve: Olası bir finansmanın alınması için, e-postanın – önceki finansmanda olduğu gibi kayıt tarihi değil – sözleşmenin imzalanması belirleyici olmalıdır.Arabalar olmak. İdari çabalar da mümkün olduğu kadar düşük tutulmalı ve ilgili herkes için yönetimi kolay olmalıdır.”
Genel olarak, Birlik ve SPD’nin şu anda bulduğu uzlaşma, yalnızca otomotiv endüstrisi ve çalışanlarına önemli bir sinyal değil, aynı zamanda Avrupalı ortaklara ve avrupa Birliği’ne eyleme geçme konusunda açık bir talimattır. Komisyondiye açıklıyor Müller sonuç olarak. “Aralık ayı için açıklanan AB önerileriyleKomisyon “Artık sadece iddialı hedefler koymakla kalmayıp, aynı zamanda gerçeği dikkate aldığını ve ulaşımda iklimin korunması için aynı zamanda büyümeyi, refahı ve istihdamı güvence altına alan doğru çerçeve koşullarını sağlayabildiğini göstermeli.”
otomobiller dergiAlmanya
Automobile Magazine-Germany





































































































