Devam eden durgunluk ve büyüyen küresel ticaret riskleri karşısında Alman şirketleri yeniden düzenleme ve kemer sıkma programlarını sürdürüyor. İlgili yeniden yapılandırma maliyetlerinin bilançolar üzerindeki etkisi giderek artıyor ve şirketlerin, özellikle de otomobil üreticilerinin net kârları üzerinde baskı yaratıyor.
Handelsblatt tarafından yapılan hesaplamalar, DAX şirketlerinin yalnızca bu yılın ilk dokuz ayında yeniden yapılandırmaya yaklaşık altı milyar avro harcadığını gösteriyor. Büyük bir kısmı, erken emeklilik planları ve kıdem tazminatı da dahil olmak üzere, bazıları altı rakamlı aralıkta olan personel kesintilerine gidiyor.
Rapora göre trend 2024’ün başından bu yana kötüleşti: DAX şirketlerinin yeniden yapılandırılmasının toplam maliyeti şu anda 16 milyar avronun üzerinde. Uzmanlar, Alman ekonomisinde daha fazla kesintinin yaşanmasını bekliyor.
Örnek volkswagen“>volkswagen: Grup geçen yıl 2,5 milyar euro yeniden yapılandırma gideri kaydetti. 2030 yılına kadar Almanya’daki on lokasyonda 35.000 kişinin işten çıkarılması bekleniyor. Belirsiz ekonomik görünüm dikkate alındığında eğilimin artmaya devam etmesi bekleniyor.
“Özellikle sanayide işten çıkarmalar şimdilik devam edecek”
Handelsblatt’taki yönetim danışmanlığı EY’den Jan Brorhilker, “İşten çıkarmalar şimdilik devam edecek, özellikle sanayide yeniden yapılanma süreci henüz tamamlanmadı” diyor. Danışmanlık Alix Partners’tan Patrick Widmaier, otomotiv, makine mühendisliği ve kimya sektörlerinin özellikle ağır darbe aldığını açıklıyor. “Gelecekte daha fazlası gelecek çünkü şirketler giderek daha fazla düzenleme ihtiyacını görüyor ve mevcut konumlarını sorguluyor.”
İstihdam açısından sonuçları şimdiden görülmeye başlandı: Eylül ayı sonunda Alman sanayisinde bir yıl öncesine göre 120.300 daha az kişi istihdam ediliyordu. Ayrıca bunun için olan volkswagen“>volkswagenGruba ait ticari araç üreticisi MAN, yakın zamanda Almanya’daki zayıf talep ve yüksek maliyetler nedeniyle 2.300 kişiyi işten çıkararak karşılık verdi, ancak operasyonel nedenlerden dolayı işten çıkarmalardan kaçınıyor.
Birçok şirket, yasal veya toplu pazarlık gerekliliklerine uymak için gönüllü ayrılmalara güvenmektedir. Yeniden yapılanma uzmanı Widmaier, şirket perspektifinden bakıldığında, işten çıkarmaların genellikle gönüllü personel programları için ilgili tek seferlik harcamalardan bağımsız olarak, genellikle yalnızca bir yıl sonra çok hızlı bir şekilde kendini amorti ettiğini açıklıyor.
Handelsblatt, “Ancak bu tür hedefler başlangıçta sadece kağıt üzerinde” diyor. “Daha önceki kemer sıkma turlarının çoğunun iki etkisi oldu: Uygulama zordur ve iddialı hedeflere ulaşmaya yaklaşamaz. Ya da geniş çapta duyurulan yeniden düzenlemenin etkisi birkaç yıl sonra ortadan kaybolur.”
otomobiller dergiAlmanya
Automobile Magazine-Germany


































































































