Citroën, benzinli, hafif hibrit, plug-in hibrit ve ayrıca %100 elektrikli versiyonu da dahil olmak üzere geniş bir motor yelpazesiyle sunulan en çok satan SUV C5 Aircross’u yeniliyor. 2026’dan itibaren, ikincisi, elektrikli cihazlara güç sağlamak veya e-bisikletleri şarj etmek için elektriğin araçtan çekilmesine olanak tanıyan Araçtan Yüke (V2L) teknolojisiyle donatılacak.
Konfor, teknoloji ve yeni mild-hibrit motoru birleştiren bir model olan Hybrid 145 Otomatik Max versiyonunu denedik. Geniş ve dinlendirici bir aile otomobili isteyenler için tasarlanan ve verimliliği de ön planda tutan bu versiyon, Fransız markasının elektrikli ürün gamına açılan kapıdır. Citroën’in konfor ve yenilik arasındaki yeni dengesinin güçlü yönlerini ve sınırlarını keşfetmek için onu şehir içi, şehir dışı ve otoyol rotalarında uzun süre sürdük. Stil, yeni Citroën trendine benziyor: gergin çizgiler, dikey ön kısım ve çift seviyeli ışık imzası. “Kapalı” ızgara ve temiz yüzeyler birinci sınıf bir dokunuş verirken, siyah plastik yan korumalar SUV ruhunu hatırlatıyor. 19″ jantlar tekerlek davlumbazlarını iyi bir şekilde dolduruyor ve sağlam ve güven verici bir görünüm sağlıyor.
İçeride “Citroën konforu” felsefesini hemen bulacaksınız: geniş koltuklar, yumuşak dolgular, dikkatli ses yalıtımı. Koltuk yükseltilmiş, görünürlük iyi ve gösterge paneli minimalist. Yeni 13″ ekran sahneye hakimdir, akıcı ve kolay okunabilir. Her şey basitleştirmek için tasarlanmıştır, özel efektlerle şaşırtmak için değil. Bilgi-eğlence sistemi hızlı tepki verir ve sesli asistanları, bağlantılı navigasyonu ve kablosuz Apple CarPlay/Android Auto’yu entegre eder. 10″ dijital gösterge paneli ve Head-Up Display ana bilgileri net bir şekilde yansıtır. Seviye 2 ADAS sistemleri, ani müdahaleler olmadan hızı, mesafeyi ve şerit merkezlemeyi akıcı bir şekilde yönetir. Kaputun altında, e-DCS6 çift kavramalı otomatik şanzımanla birlikte 48 V yarı hibrit teknolojisine sahip yeni 1.2 PureTech 136 çalışıyor. Kombinasyon 145 HP ve 230 Nm geliştirir. Başlatma sırasında sessizlik hüküm sürüyor. Araç her zaman elektrik modunda çalışıyor ve ilk birkaç metrede neredeyse tam bir hibrit hissi veriyor. Yanmalı motor yalnızca güce ihtiyaç duyulduğunda devreye girer. Şehirde gaz pedalının tepkisi sarsıntısız, doğrusaldır. Direksiyon hafif ama hassastır: manevra yapmak için mükemmeldir. Akustik konfor mükemmeldir; şanzıman “tıkırdamaz” ve üç silindirli, göze çarpmaz. Süspansiyonlar menholleri ve parke taşlarını iyi filtreler. Şehir dışında C5 Aircross rahat bir sürüş sağlar. Otomatik şanzıman her zaman doğru hızı seçerek geçişleri akıllıca yönetir. Altta bulunan tork, yumuşak bir sollama sağlar ve elektrik takviyesi, üç silindirli “çığlık atmadan” yeniden kalkışa yardımcı olur. Yol tutuşu güvenlidir: Araç hızlı virajlarda biraz yuvarlanır, ancak asla sinir bozucu değildir. Direksiyon ilerici olmaya devam ediyor ve kurulum, modelin felsefesiyle tutarlı: her şeyden önce konfor. 130 km/saatte motor 2.500 dev/dak’nın altında döner ve akustik konfor şaşırtıcıdır. Çok az gürültü ve dengeli bir sürüşle tam bir huzur içinde seyahat edersiniz. Asistan sistemleri iyi çalışıyor: şerit tutmak zorlayıcı değil ve uyarlanabilir hız sabitleyici, yoğun trafikte bile mesafeleri iyi yönetiyor. 1.600 kg ağırlığa rağmen C5 Aircross ağır görünmüyor. Direksiyon doğru bir şekilde iletişim kurar, kurulum kontrolleri iyi bir şekilde çalışır ve önden çekiş her zaman öngörülebilirdir. “Spor” modunda vites kutusu daha hızlı hale gelir ancak karakter turistik kalır. Sizi yarışmaya değil, rahat sürüşe davet eden bir otomobil. Tüketim açısından ise şehir içinde 5,5-6,0 l/100 km, şehir dışı 5,3 l/100 km ve otoyolda ise 6,7 l/100 km civarında kayıt yaptık. Yeni C5 Aircross Hybrid 145, sportif sürücüyü heyecanlandırmak için değil, sessizce ve stressiz yolculuk yapmayı sevenleri şımartmak için yaratıldı. Güvenlik, rahatlama ve genel refah duygusunu ileten bir “konfor makinesidir”. Hızlı olduğu için değil, direksiyon başında olanların kendilerini iyi hissetmelerini sağladığı için sürüşü keyif veren bir otomobil. Fiyatı 28.900 Euro’dan başlayan C5 Aircross, prestijli Yılın Otomobili ödülünün yedi finalisti arasında yer alıyor.
Otomobil Dergisi – İtalya
Automobile Magazine – Italia























