Gotion High-Tech, Volkswagen Grubu için birim hücrelerin seri üretimine başladı. Electrive portalının haberine göre Alman üreticiye ilk sembolik teslimat bu hafta gerçekleşti. Her iki ortak arasındaki teslimat anlaşmasının 2026’dan 2032’ye kadar geçerli olması bekleniyor.
Üretim, “Birleşik Hücre Projesi”nin bir parçası olarak Gotion’un Çin’in Hefei kentindeki fabrikasında gerçekleştiriliyor. 20 Kasım’da ilk üniteler, Volkswagen CTO’su Thomas Schmall ve Volkswagen’in akü yan kuruluşu PowerCo’nun CEO’su Frank Blome’a düzenlenen bir törenle teslim edildi.
Gotion, LFP kimyasını kullanarak Volkswagen için standart hücreler üretiyor ancak diğer hücre kimyaları da mümkün. Şirkete göre Hefei’deki yeni fabrikanın yıllık üretim kapasitesi 20 GWh. Hücrelerin 2026 ile 2032 yılları arasında teslim edilmesi planlanıyor. Yapılan açıklamada, “Volkswagen’e birleşik hücrelerin tedarikini temel alan Gotion, birden fazla Volkswagen platformu için pil ürünleri tedarik edecek” dedi. Bu pil ürünlerine ilişkin henüz somut detaylar verilmedi.
İşbirliği, Gotion’un bir yan kuruluşunun Hefei’de Volkswagen’in birim hücre formatı için bir fabrika inşa ettiğinin açıklandığı 2021 yılına kadar uzanıyor. Hefei aynı zamanda JAC ile eski ortak girişim olan Volkswagen Anhui’nin de genel merkezidir ve Avrupa ve diğer pazarlar için Cupra Tavascan da dahil olmak üzere MEB elektrikli otomobillerin üretiminin yapıldığı yerdir.
2023 yılında, Gotion’un yan kuruluşu Hefei Gotion High-Tech Power Energy Co Ltd., Volkswagen’den, şirketi grubun yurtdışı pazarları için belirlenmiş bir tedarikçi haline getiren bir satın alma sözleşmesi imzaladı. Bu nedenle Gotion yalnızca Çin üretimini sağlamakla kalmamalı, aynı zamanda hücreleri de ihraç etmelidir. Satın alma miktarları yayınlanmadı.
Standart hücre, Volkswagen tarafından Mart 2021’deki “Güç Günü”nde duyuruldu. 2030 yılına kadar grubun tüm elektrikli otomobillerinin yüzde 80’inde kullanılacak prizmatik bir hücre. Şirket, bu Eylül ayında seri üretime hazır bir ürün sergiledi.
Hücre, araç segmentlerinin farklı gereksinimlerini karşılamak için farklı akü kimyalarıyla donatılabilir. Daha küçük elektrikli otomobiller için LFP hücrelerine ek olarak, yüksek nikel içerikli NCM katotları da birinci sınıf modeller ve potansiyel olarak katı hal piller için mümkündür.
Standart hücre de Avrupa’da üretilmektedir. Üretimin ilk olarak Salzgitter’deki büyük bir PowerCo fabrikasında 2025/2026’da başlaması planlanıyor. Basında çıkan son haberlere göre, İspanya’da Valensiya yakınlarındaki Sagunt’ta bulunan Volkswagen akü bölümü tarafından planlanan üretim Temmuz 2027’de başlayabilir.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany























