Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de...
Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...
Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...
Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...
Tasarımı, sportifliği, çevikliği, dinanizmi ve gençlik yapısı ile kendine hayran bırakan testimizin konuğu MINI COOPER modelinin en sıra dışı olan S Coupe modeli. Tek kapı ve coupe tasarımına sahip bu aracın ön kısmı olduğu kadar yan kısımları, üst kısmı ve aracın arka tarafı kısaca her yeri bir tasarım harikası. Mini Cooper S Coupe modelinde bana kalırsa tasarımından kaynaklı en ufak bir hata bulunmuyor. Ön tarafta kaputun üzerinde yer alan modifiyeli Turbo hava girişinden tutunda güçlü ızgara yapısı ve dışarı doğru çıkık Bi-xenon farları MINI Cooper S Coupe modelini olduğundan daha çarpıcı ve güçlü gösteriyor. Ön taraftan bakıldığında büyük ve güçlü arka tarafa doğru ilerlediğiniz de küçülen fakat çarpıcı özelliğini yitirmeden coupe sportif bir araç. Aracın ön tarafı ne kadar güçlü ve kuvvetli hatlara sahip olsa da arka kısımda ki tampon, arka camın tasarımı ve rüzgar spoyleri Mını Cooper S Coupe modelinin aerodinamik özelliklerini de ön plana çıkartıyor. Tamamı ile gençlik duyguları ile oluşturulmuş bu model diğer MINI ‘ler arasında belki de en fazla sürüş zevki veren modeli. 184 bg güç üreten twin-scroll turboşarj, otomobile büyük miktarda enerji verirken onu tam anlamı ile safkan spor bir otomobile dönüştürmeyi de başarıyor. MINI S Coupe modelin de bu özel tasarımından kaynaklı aerodinamik yapısı yüksek suratlerde hava akımını kolayca üzerinden geçmesini sağlamakta. 80 km’den sonra otomatik açılan rüzgar denge spoyleri aracın daha çok yere yapışmasını sağladığı için S Coupe modeli 230 km hıza ulaşmada bir problem yaşamıyor. Yüksek hızlarda güvenli bir sürüş zevki içinde ön koltukların arkasında yer alan bölmede aracı karoser yapısını kuvvetlendirici özel eklemeler de bulunmakta. Bu eklemeler gövdeyi daha güçlü kılarken sürücünün üzerindeki yüküde azaltma işlevi görüyor. Yüksek hızlarda seri kullanım için tasarlanan MINI S Coupe modeli iki kişilik olmasının yanı sıra gündelik kullanımlarda çok rahat kullanabileceğiniz, şehir trafiği içinde oldukça ideal bir otomobil. MINI S Coupe modeli dar gibi gözükse de uzun boylular içinde rahat bir kullanım imkanı sunuyor. Özellikle 280 litrelik bagaj hacmi ile hafta sonu bir yerlere Mini S Coupe ile kaçamak yapmanızda mümkün.
4silindir ve 1.600 cc’lik motor hacmi 5.500 devir dakika’da 184 beygir güç üretmekte. 0 – 100 km arasını 6.9 saniye de ulaşabiliyor. 80 – 120 km hıza 4 ve 5 vites geçişlerinde hızlanma oranı ise test verilerine göre 5.6 saniye. Yakıt tüketiminin şehir içinde ekonomik kullanım şartlarında ortalama 6.4 lt / 100 km’de normal kullanım şartlarımız da ise 8.9 lt / 100 km’de yaktığını gördük. 50 lt.’relik bir yakıt deposuna sahip aracımızın yüksüz ağırlığı ise 1.165 kg. Mini Cooper S Coupe hızlı spor bir otomobil olduğu kadar güvenli sürüş içinde gerek süspansiyon yapısı, gerekse yol tutuş ve fren özellikleri bakımından iyi bir performans sergiliyor. Tüm bu özellikleri MINI markasının kendine has yaratmış olduğu teknoloji ve tasarımdan ileri gelmekte. MINI modellerinin diğer iki kapılı GP modeline de göz tacak olursanız S Coupe modelinde olduğu gibi yol şartları için tasarlanmış bir yarış otomobili. MINI tüm araçlarını tasarlarken bu kombinasyona önem vermekte.
MINI Counturyman 4ALL modeli’de aynı şekilde pistte kullandığımız da hıza ve yarışa duyarlı şekilde oldukça da güvenli olarak özelliklerini ortaya koyan DNA’ları tüm modellerde geliştirilerek aynı şekilde kullanılmakta. Bu sebeple bazı otomobillerin özellikle bu tarz geliştirilmiş spor coupe’nin fiyatının yüksek olması da diğer araçlara göre normal karşılanacak bir durum. Sonuç olarak almış olduğunuz uzak doğu ya da çin yapımı ucuz kalitesiz parça ile üretilmiş ve yüksek fiyatlar istenen bir otomobil asla değil. Aracın karakteristik özelliklerine yansıyan parça kalitesi ve yüksek teknoloji S Coupe modelinin iç tasarım özelliklerinde de devam etmekte. MINI’nin iç mekanında, premium markanın dizayn etmiş olduğu kalite vücunuzu saran spor koltukların yanı sıra ön kokpit bölümündeki malzeme kalitesi ve işçilik cezbedici boyutta. MINI Cooper S Coupe modelini içeride yer alan ortamda kullandığınızda size almış olduğumuz sürüş hazzını ve zevkini anlatmamız buradan yeterli olmayabilir. Bir bakıma yazdıklarımız ve özendirici anlatımlarımız her ne kadar doğru olsa da aracın zaten kendisi bu yapıda olduğu için bize yalnızca bunu yansıtmak kalıyor. Çünkü bu otomobil yalnızca bu hisleri arzuyu vermek için üretilmiş bir araç. Türkiye şartlarında bu araca sahip olabilmenin o kadar kolay olmadığının da ayrıca bilincindeyiz. Fakat bu tarz otomobiller arasında da her bakımdan öne çıkabilen bu otomobil yollarda sürüş keyfini size fazlası ile sağlıyor.
Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi.
Musk'ın...
Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...
Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak
Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...
Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...
Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak.
Şirket,...
Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...