Castrol Ford Team Türkiye ekibinden Ali Türkkan-Oytun Albayrak ikilisi, Yunanistan'da koşulan Akropol Rallisi'ni Junior WRC ve WRC3 klasmanlarında birinci...
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin 32. Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde, Türkiye’nin en büyük ihracatçıları...
İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.
Türkiye’de...
E250 CDI 4 MATIC FL ELITE, modeli 4 silindir 2143 cc motor hacmine sahip. 204 beygir gücünde ve 500 Nm tork üretiyor. (bir önceki benzinli modeli ise daha düşük 350 Nm tork gücüne sahipti.) Dizel otomatik 4 çekişli aracımızın şanzımanı yine aynı şekilde 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri oranlı otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 – 100 km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.9 sn. Test modelimiz de yine aynı şekilde paket kapsamında tam 80 lt.’lik yakıt tankı mevcut. Aracımız da DIRECT CONTROL spor süspansiyon sistemi paket kapsamında bulunmakta. Aracımız aslında bir önceki sayfamız da yer alan E 250 FL ELITE modeli ile aynı paket kapsamında bu sebeple iç ve dış tasarımından kaynaklı bir değişiklik bulunmuyor. En önemli farklılığı dizel motoru ve özel 4 MATIC çekiş sisteminde. Mercedes-Benz teknolojisinin geliştirmiş olduğu dizel motorları maksimum çekiş gücü sağlarken azami çalışma sessizliğine ve aynı zamanda daha düşük yakıt tüketimi emisyon değerlerinide bir arada sunuyor. Yeni E serisinde bulunan bu dizel motor uzun süredir bir arada toplanılması istenen tüm bu özellikleri aynı çatı altına toplamayı başarıyor. 4 silindirli sıralı dizel motor dolgun tork değerleri ile güçlü ve daha az yakıt sarfiyatı söz konusu. Bu dizel motora şimdi daha yakından göz atalım. Common-Rail dizel teknolojisinin güncel nesli 2000 bar’a kadar çıkan enjeksiyon basıncı, iyileştirilmiş yanma odaları ve özellikle hızlı ve hassas çalışan enjektörleri ile etkileyici boyutta. Her devir sayısı aralığındaki yüksek tork, yüksek ateşleme basıncı ve besleme sayesindedir. Dizel motorun çalışma sessizliği ise Lanchaster dengeleme mili sağlamaktadır.
150 kw’lik (204 beygir) bir güce sahip ve 500 Nm’lik azami torka E 250 CDI 4MATIC test aracımızın kalbini oluşturmakta. Ayrıca, ECO Start-Stop fonksiyonu, araç durduğunda motorun geçici olarak durdurulmasını ve böylece yakıt tasarrufunu dizel motorun ekonomisini de katarak fazlası ile verim elde etmenizi sağlamakta. 4MATIC (sürekli dört teker çekiş sistemi) devamlı suretli aktif olduğundan, ıslak zeminde, buzlu zemin veya kar gibi olumsuz hava şartlarında anında müdahale ederek aracın tepki süresini de en aza indirir, güvenli sürüşünüz için en önemli desteği size sunar. Ayrıca, 4MATIC, elektronik stabilite programı ESP ve elektronik çekiş sistemi 4ETS tarafından desteklenmektedir. 4ETS programı patinaja düşen tekerliği frenler ve böylece gücü diğer yol tutuşu daha kuvvetli olan tekerlere aktarır. Bu özellik aynı zamanlar da kötü zeminler de daha hızlı ve ani kalkışa da olanak sağlar. E250 CDI test aracımızın en önemli 4MATIC özelliği standart diferansiyel kilitlerinide gereksiz kılmakta. Otomatik fren impulsları sayesinde kaygan zeminde kalkışı desteklerken kritik sürüş manevralarında stabiliteyi tutunma kabiliyetini arttırmaktadır. Aracımızın bir diğer özelliği ise paket kapsamında yer alan DIRECT CONTROL spor süspansiyonu amartisörlerin sürüş durumuna uyarlanması sayesinde serilik ile konforu bir arada sunmakta. Özellikle bozuk yol şartlarında daha iyi bir performans için kendini gösteriyor. DIRECT CONTROL spor süspansiyon istendiğinde sportif olarak uyarlanabilir ve aracı 15mm daha alçatabilmenize olanak sağlar.
E250 CDI 4 MATIC FL ELITE, test modelimizi ıslak, kuru ve çakıllı yol şartlarında 4MATIC özelliğini ESP devrede ve devre dışında iken kullanıyoruz. Aracımızı daha çok yol şartlarında çıkarabilmek için daha agresif hareket etmekteyiz. Asfalt ve kuru zeminde ESP devrede iken özellikle slalom’da araç herhangi bir şekilde kaymaya duyarlı hissiyat oluşturmuyor. Daha yüksek hızlarda salınımını zorladığımızda ise ESP devrede iken araç arka kısmını bir nebze dahi olsa bırakmıyor. Yol dışına taşmadığını gördük. 4MATIC özelliğini daha iyi test edebilmemiz açısından ESP’yi devre dışı konumuna getiriyoruz. Bu özelliği trafiğe kapalı güvenli alanlarda sadece test etmekteyiz. Aracımızın özellikle arka bölümünde ESP off’ta bir salınım beklerken araç ESP devrede olduğu gibi hiç bir şey farkettirmeden salınıma olanak vermiyor. Buna şaşırmakla beraber alkışlamak gerekiyor. Normal şartlarda olduğundan daha fazla kuvvetli ve sert tepkiler ile aracımızı savurmaya çalışsamda maalesef araç hiç bir şekilde asfalt zeminde oynama yapmıyor. Artık sıkılıp el freni ile bir iki dönüş yapmak durumunda kalıyorum. Güçlü torku sayesinde dönüşlerde hızlanmaya olanak sağlıyor. Sonrasında aracımızı asfalt konumundan daha çok çakıllı ve ciddi anlamda kaygan bir zeminde test ediyoruz. ESP devrede iken kayma algılanmaya başladığında sürekli 4MATIC özelliği ESP destekli şekilde buna engel oluyor. Kayma çok fazla yaşanmadan araç kendini topluyor. Normal kullanımlarınızda bizim yapmış olduğumuz ani hareketleriniz olmaz ise aracınızda herhangi bir kayma olacağını sanmam. Daha sonrasında ise 4MATIC özelliğini ESP devre dışında iken kaygan zeminde test ediyoruz. Araç resmen dans etmeye başlıyor.
Sonuç olarak kaygan çakıllı bir zeminde aracı birde yoldan çıkarmak için sizin çaba sarfettiğinizi düşünün. Normal de bunu kimse yapmak istemez. ESP devre dışında bu şekilde test ettiğimiz de ise kontrollü dönüşlerin yanı sıra sert ve virajlarda tepkimeli gaz ile aracın ancak o zaman rahat bir şekilde salınımını sağlamanız mümkün oluyor. Fakat yine de aracın kontrollü olduğunu söylememde fayda var. Ciddi anlamda yol tutuşuna ve dizel motorun yakıt ekonomisi ile kendine hayran bırakan bir model E 250 CDI 4MATIC. Ben bu araç ile bir önceki benzinli iki çeker modelini karşılaştırmanın doğru olmayacağını düşünüyorum. Aralarında ki kullanım ve sürüşten kaynaklı farklar 4MATIC özelliği dizel motora bağlı şekilde değişlik göstermekte. Yalnızca ortak bir özellikleri var iki modelinde iklimlendirme sistemi (soğutma) yeteri kadar iyi çalışmıyor. Aracın süspansiyonu ve lastik seçimi bakımından da hem sürücü hem de arkada oturan yolcular için en üst derecede konfora ve yumuşaklığa sahip. Üzerinde her ne kadar spor süspansiyon sistemi bulunsa da kesinlikle bir AMG modelinde olduğu kadar sert değil. Aksine üzerindeki standart lastik seçimi de çok iyi. Son olarak güvenlikle ilgili söylemem gereken tek şey bu tarz araçların fren yani ABS sistemi. Artık bir motosiklette dahi olan kombine (%70 ön fren -%30 arka fren) sistemini bir şekilde bu araçlara uyarlanırsa fren ve güvenlik bakımından çok iyi neticeler alınacaktır. Artık sadece ön fren kısa mesafe için yeterli bir çözüm değil. E 250 CDI 4MATIC donanımları ile 227.425 TL test modelimizin fiyatı.
“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü bir çözüm sunuyor. Gelişmiş sıvı...
1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma değer yaratmaya devam ediyor. Yol...
ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği stratejisi ile daha akıllı, daha...
Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Temmuz ayına özel finansman seçenekleri sunuyor.
Mercedes-Benz Kasko’yu tercih eden kurumsal müşterilere...
Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor.
LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla...
Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte küresel olarak 384.122 araç teslim...
McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi
McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın Auto Express Performans Otomobili seçilerek...