Test Sürüşü: MAZDA3 HATCHBACK POWER 1.5 SKYACTIV-G 120

®
Çok Okunanlar

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği (OSD)2025 yılının ilk 11...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

Ne zaman bir Mazda3 sürsem test etsem gerçekten kendimi iyi hissediyorum. Bu arabanın kendine özgü olan çizgisi, karakteri ve tasarımı beni hayran bırakıyor. Özellikle bir Mazda3 içinde kendimi çok rahat hissediyorum. Önemli olan da bu …

Mazda3 Hb kasa belkide en çok beğendiğim, Mazda3’ün tasarım modeli. Testini yaptığım araç Mazda3 HB benzinli, 120 beygir 6 ileri ve otomatik. Aracın içine oturduğumda beni ilk olarak etkileyici karşımda ki o “hud” ekranı açılarak karşılaması çok hoş. Araca zaten ilk olarak dışarıdan da tasarımına baktığımızda ön tarafın kaputun uzun ve büyük aynı zamanda özellikle arka tarafında yine ön taraf kadar uzun, geniş ve büyük olduğunu görmekteyiz. Özellikle arka taraf bagaj kısmının daha çıkık ve bombeli olarak tasarlanan yapısı Mazda3’ün arka geri bildirim kamerasında her şeyi fazlası ile çok net görebilmemize olanak sağlıyor. Yani geri viteste bakarak göremeyeceğiniz her şeyi arka geri kamera yardımı ile görmeniz güzel bir şey. Aynı zamanda arka geri kamerası gelen araçlara karşı da sizi uyarmakta, bu da güzel bir özellik. Gerçekten güvenlik bakımından da çok önemli bir ayrıntı. 

Aracın ön tarafının ne kadar kaslı ve büyük durduğunu söylememe gerek yok. Yeni Mazda3 2019 modelinde ise ön tarafta ciddi bir şekilde değişim ve makyajlanma söz konusu. Yakın zamanda gelecek ve bizde yeni Mazda3’ün neye benzediğini yakından göreceğiz. Mazda3 HB Test aracımızın üzerinde Dunlop marka Maxx model Sport lastikler bulunmakta. Bu lastikler kullanımda her ne kadar konfordan çok ödün vermiyor gibi gözüküyorsa da hız ve performans bakımından aslında iyi. Özellikle Mazda3 Hb fren destek sistemi ve ABS ayarı beni yine kendine hayran bıraktı. Özellikle aracın frenleri oldukça iyi çalışmakta. Fakat bu lastikler bazı kaygan hava yol şartlarında asfaltta özellikle testimiz esnasında 60-70 km hızlar ile sert ani frenajlarda kayarak durma mesafesini biraz uzattı.

Bu aracın motoruna zaten bir şey dememiz söz konusu değil Çünkü, özellikle SKYACTIV-G teknolojisi ile üretilen ve oldukça sessiz çalışan bir motora sahip. Benzinli oluşu ve 1.5 oluşu bakımından azda olsa testimiz esnasında bazı handikaplar kafamızda oluşmadı değil. Bunlardan birincisi motor gerçekten çok iyi sessiz ve ekonomi üzerine tasarlanan bir motor. Bir diğer unsur test modelimiz Mazda3’te yer alan benzinli motor. Aracın zaten normal mod çalışması ekonomik modda siz isterseniz aracı Sport moduna alarak ivmesini ve gaz tepkisini hızlandırmanız mümkün. Şimdi zaten eko modunda çalışan benzinli bir motor, normal makul seviyede olan kullanımlar ile trafikte şehir içinde biraz fazla yakması bana ilk başta motor ve kasa acaba uyumsuz mu? sorusunu aklıma getirmiş olsa da, aslında normal mod ile kullandığımızda aracın gaz tepkimesi ve hissiyatı çok yavaş olduğu için aracı da kaldırmakta ve hızlandırmasında aslında biraz sorun yaşıyor sanki. Yani bu şeye benziyor, üst segment lüks bir araç aldınız farklı bir model bmw, mercedes olabilir, onlarda yer alan ECO modunda arabayı kullanmaya başladınız ve araba ciddi anlamda az yakarken oldukça tepkimesi ve hızlanması düştü, ağırlaştı. İşte Mazda3 aracımızın zaten normal modu bu şekilde arkadaşlar. Bu sebeple Klima’da özellikle yaz aylarında açık olduğunda motorun da benzinli bir motor olduğunu varsaydığımızda sakın Mazda3 HB aracı aldım çok az yakacak, yakıt sarfiyatım az olacak çok ekonomik bir araç bu, diye de düşünmenizi açıkçası istemem. Bu saflık olur.

Yalnız aracın tasarımı ve deri koltukları o kadar rahat ki bunu söylememek olmaz. Son zamanlarda üzerine bindiğim en rahat koltuklar diyebilirim. Özellikle yaz ayında klima açık dahi olmasa üzerinde bulunan deri hava kanalları sayesinde sizi yakmıyor, rahatsız etmiyor ve aşırı terletmiyor.

Şimdi biraz sürüş özelliklerinden bahsedelim; Mazda3 Hb sürüşte oldukça iyi bence. Özellikle sessiz motor, dışarıdan fazla ses gelmemesi yalıtım ilk başta çok iyi. Sonra içeride ki kalite hissiyatı yine oldukça yüksek. Parasını hak ediyor. Mazda3’ün F1 vites direksiyon kulakçıkları ona çok yakışmış. Ön göğüs kısmı tasarımı ve malzeme kalitesi 2018 modelinde iyi. 2019 modelinde bizi süprizle bekliyor bu anlamda. Çift bölmeli tasarım ve renkleri olacak. İçeride ki bazı tuşlar yenilendi. Malzeme kalitesi çok daha iyi olabilir. Aynı zamanda daha büyük 8 inçlik bir navigasyon bilgi ekranı da 2019 modelinde olan farklılıkları arasında yer almakta.

Özellikle, direksiyon büyüklüğü ve çapı bence tutuş ve kullanım açısından Mazda3 HB de çok iyi düşünülmüş. 

Sol tarafta i-stop düğmesi yer alıyor, kırmızı ışıklarda aracı otomatik start-stop özelliği mevcut açıp kapatma tuşu.

Bu silindir kullanımı ile sürüşü bozmadan menüye müdahale ediyorsunuz. Oldukça güvenli. Pratik.

Bu anlamda sürüş vites kolu manuel kullanımlara uygun tiptronic olarak tasarlanmış. Aracı tuş yardımı ile Sport moduna aldığınızda ciddi anlamda 1.5 litre 120 beygir tüm gücünü size yansıtmakta. Çok seri hareket ediyor. Geriye çekme hissi yerini ileri atılım hareketine bırakıyor. Araçta rahatlama söz konusu. Arkada egzoz ta ciddi bir bağırtı oluyor.

Vites kolu manuel kullanımlar içinde çok uygun ve direksiyon F1 pedalları da sizi yalnız bırakmıyor. Özellikle ani hız düşürmeleri ve vites düşürmelerinde harika.

Normal sürüş modunda 1 depo benzin ile İstanbul trafiğinde ortalama normal kullanım şartlarında testimiz esnasında, toplamda 460 km yol kat ettik. 

Bu sebeple Yeni 2019 Mazda3 modelini de sabırsızlıkla beklediğimi ifade ediyorum.

Mazda3 HB modelinde yine sürüş esnasında hayran kaldığım bir diğer yanı ise şerit takip sistemi ya da şerit takip asistanı.

Asfalt ve şerit olan yerleri standart şekilde algılayan şerit takip sistemi Mazda3 modelinde oldukça iyi. Şerit kaymalarında hata yapmamanız adına otomatik direksiyon hareketi ile sizi şeridin içine sokuyor. 

Yine bir diğer Mazda3 Hb’de yer alan sürüş güvenliği sağ ve sol aynada yer alan kör nokta ve sollamalarda sizi uyaran sarı ışık sistemi. Dikkatinizi çekiyor.

 

 

 

 

 

Mazda3 Hb bagajınıza baktığımızda ise sizi tatmin eden, oldukça geniş ve büyük arka bagaj yer almakta. Bagajı el ile açıp kapamanız yerine otomatik olması iyi olurdu. Koltukların tam olarak ufak bir el hareketi ile yatması güzel bir şey, bagaj hacmi oldukça genişlemektedir. 

Mazda3 HB’de Kapı içlerinde ve arka tarafta, Bose marka müzik ses sitemi yer alıyor. Bence ses çıkışı ve kalitesi harika. Tasarım olarak tercih edilen, Köpek balığı radyo antenleri son zamanlarda iyi çekmemeye başladı. Bu da ses sisteminin kalitesini düşürüyor. Ya da belki de İstanbul radyo anten verici değiştiğinden dolayı bütün araçlarda sorun aynı devam ediyor. Ses kalitesi daha iyi olacağına düştü. Bende anlamadım.

Yazı – Fotoğraf: Umut Özgür SUNAY

Test Sürüşü Galerisi

 

Diğer Haberler

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla dünyada toplu taşımanın dönüşümünde öncü...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu sistem, elektrikli araçların yalnızca beş dakikada 400 km menzile...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™ teknolojisini kullanarak ölçeklenebilir Seviye 4...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi Petlas, tarım sektörünün ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak geliştirdiği ürünleriyle...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans ve verimliliğiyle deöne çıkan Berlingo Kombi modeli600 bin TL...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında; model bazlı 1 milyon TL’ye...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı elektrikli aracı Mokka GSE ile ödül koleksiyonuna bir yenisini...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...