ZF Aftermarket: Çevreyi korumanın en iyi yolu…

®
Çok Okunanlar

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Gen-3 en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti

Goodyear Vector 4seasons Gen-3, en son ADAC testinde en yüksek dereceyi elde etti Goodyear lastikleri olağanüstü kilometre performansı ve mükemmel...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

ZF Aftermarket, 23-25 Haziran tarihleri arasında Amsterdam’da düzenlenecek ReMaTec fuarında Salon 3, Stand 334’te yenilenmiş (Re-Man) ürünlerle ilgili başarı hikayesini anlatacak.

Çevreyi korumanın en iyi yolu kaynakları etkin kullanmaktır. Ürün yenilemesi (Re-Man) sayesinde, yeni üretim parça tedariğine kıyasla büyük oranda enerji ve malzeme tasarrufu yapmak mümkündür. ZF, bu çevreci hedefi daha 1962 yılında benimsemiş, sonuç olarak geçen yıllar içerisinde ürün yenileme (Re-Man) programını genişletmiştir. Fren, şanzıman, direksiyon sistemi veya tork konvertörlerinden oluşan geniş bir araç bileşen yelpazesi, 15 farklı lokasyonda orijinal ekipman kalitesinde yenilenmekte olup, bu trend gittikçe yayılmaktadır.

ZF, Frydlant, Tschechien, Remanufacturing

ZF Aftermarket, 23-25 Haziran tarihlerinde Amsterdam’da yenileme (Re-Man) sektöründeki dünyanın önde gelen uzmanları için düzenlenecek olan ReMaTec 2019 fuarında, yalnızca yenilenmiş ürün portföyünü tanıtmakla kalmayıp ayrıca ZF grubunun ürün yenileme süreçlerinde elde ettiği başarı hikayesini de anlatacak. ZF, sürdürülebilir/çevreci üretimde kaydedilen başarılar için verilen altın “Beşikten-Beşiğe” sertifikası (Cradle to Cradle) ile geçmişte birkaç kez ödüllendirilmişti. Örneğin, en son ZF’nin Bielefeld şubesi, Sachs debriyaj baskı plakalarının yenilenmesindeki başarısından dolayı bu sertifikaya layık görülmüştü. Merkezi Oakland/Kaliforniya’da bulunan Beşikten-Beşiğe Ürün İnovasyon Enstitüsü standartlarına göre, üreticiler bu sertifikayı almak için ürünlerindeki malzemelerin yaklaşık %95’ini yeniden kullanmalıdır.

ZF, Frydlant, Tschechien, Remanufacturing

ZF Aftermarket, ürün kalitesi ve yeniden değerlendirdiği ürün miktarı ile tatmin edici çözümler sunuyor. Bunun bir örneği de Çek Cumhuriyeti’ndeki Frýdlant lokasyonundan: 1999 yılındaki kuruluşundan bu yana ZF Aftermarket tesisinde 4.000.000’dan fazla fren kaliperi ya da bir diğer deyişle iş günü başına yaklaşık 766 fren kaliperi yenilendi. Avrupa ve EEMEA Operasyonları ve Yenileme (Re-Man) Direktörü Jirka Horvath, “Galler Bölgesinde Wrexham şehrindeki yenileme tesisimizle, ZF Aftermarket tesislerinde üretilen fren kaliperleri sayısında her yıl yeni bir rekor kıracağız” diyor.

ZF, Frydlant, Tschechien, Remanufacturing

Yenileme: Endüstriyel standart süreci
Yenileme süreci, eski parçaların atölyede araçtan sökülmesiyle başlar. ZF Aftermarket uzmanları, ürün yenileme noktalarına gelen parçaları inceler, değerlendirir, söker ve temizler. Ardından hasarlı parçaları ayırarak, çevreye zarar vermeden elden çıkarırlar ya da geri dönüştürürler. Montaj sırasında, ZF Aftermarket teknisyenleri hasarlı ve eksik parçaları orijinal ekipman kalitesindeki yedek parçalarla değiştirir, aşınmış parçaları değiştirir ve gerekirse yazılımı günceller. Mevcut teknolojinin orijinal ekipmandan daha gelişmiş olduğu durumlarda, orijinal ürün kalitesinde küçük sapmalar olabilir. Bu durumda, teknik bir yükseltme (upgrade) işlemi yapılır. Son olarak, bileşen yedek parça olarak kullanılmak üzere yeni bir garantiyle yedek parça pazarına sunulur.

ZF Yedek Parça Satış Bölümü Üretim Müdürü Erik Naumann bunu şu şekilde açıklıyor: “Bu sürecin endüstriyel bir standart olduğunu ve onarım işi olmadığını vurgulamak için “yenileme” (Re-Man) diyoruz. Sınırlı doğal kaynaklara olan talebi, yenileme programımız sayesinde yeni ürün imalatına kıyasla %90 oranında azaltabiliyoruz. Ayrıca üretimde tüketilen enerjide de yaklaşık %90 oranında tasarruf sağlıyoruz. Bu sürdürülebilir enerji ve malzeme tasarrufu ile çevre ile uyumlu bir mobilite elde edilmesinin yanı sıra kişisel CO2 ayak izi oranı da düşürülmüş oluyor.”

 

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...