Tavares, 'mi chiedo quale sia la strategia di Stellantis'

®
Çok Okunanlar

Volvo Car Türkiye ekimde tarihinin en yüksek satışına ulaştı

Volvo Car Türkiye, ekimde 1750 aracını kullanıcılarla buluşturarak şirket tarihindeki en yüksek aylık satış adedini gerçekleştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Continental Lastiği Yeniden İcat Etti…

Lastik üretiminde geri dönüştürülmüş PET, çelik ve çevre dostu COKOON teknolojisinin kullanımını artıran Continental, beş yıl içinde lastiklerinde kullanılan...

Borusan EnBW Şarj ile otomatik şarj dönemi “Tak‑Çalıştır”

Türkiye’nin elektrikli araç şarj ağında yeni bir dönemi başlatan 5 - Borusan EnBW Şarj, kullanıcı deneyimini bir üst seviyeye...

Otokar, EV Charge Show 2025’e e-Centro ve e-Atlas ile katıldı

Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi Otokar, 12-14 Kasım tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde devam edecek olan EV Charge Show...

Hyundai Motor Türkiye, Çocukların Hayallerine Hayat Veriyor

Hyundai Motor Türkiye, çocukların sürdürülebilir bir geleceğe dair fikirlerini sanatla buluşturduğu “Hyundai Resim Yarışması: Dünyayı İyileştiren Araçlar” projesini hayata...

Gunvor, ABD yaptırımlarının ardından Lukoil varlıkları için teklifini geri çekti

İsviçre merkezli petrol ticareti şirketi Gunvor Group Perşembe günü yaptığı açıklamada, Rus enerji devi Lukoil'in uluslararası varlıklarını satın alma...

4000’in üzerinde soket Trugo üst üste üç aydır zirvede

Türkiye’de 81 ilin tamamında ultra hızlı şarj cihazlarıyla tüm elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz ve konforlu bir hizmet sunan Trugo,...

“Mi chiedo quale sia oggi la
strategia di Stellantis”: quasi un anno dopo aver lasciato la
direzione di Stellantis, Carlos Tavares, ha rilasciato
un’intervista al quotidiano francese Les Echos. Occasione per
lui di commentare l’evolversi dell’industria automobilistica
europea, che segue ancora da vicino, e promuovere il suo libro
in uscita in Francia, ‘Un pilote dans la tempete’.

   
Stellantis? “Vedremo i risultati, in particolare, nel 2025 –
risponde il portoghese – ma il problema di Stellantis, è
soprattutto quello di definire una strategia”. La questione che
si pone ora, prosegue il manager, “è quella di un piano. Hanno
rinviato di un trimestre la presentazione perché erano occupati
a disfare ciò che avevo realizzato. Guadagnare un po’ di tempo
spiegando che tutto ciò che è stato fatto va corretto non è un
dramma ma un giorno servirà un piano. Qual è oggi la strategia
di Stellantis?”.

   
A Les Echos, Tavares dice anche di non avere “alcun rimorso”
per la sua remunerazione da Paperone. “Qui in Portogallo –
puntualizza – si congratulano” per i soldi guadagnati. E ancora:
“Nessuno è scioccato quando un calciatore guadagna cinque volte
tanto, Quindi ero molto contento della mia remunerazione. Avrei
eventualmente voluto essere pagato di più”.

   
Da quando è uscito da Stellantis, Tavares è tornato a fare
business in Portogallo. “Da quanto sono tornato in Portogallo –
afferma – ricevo talmente tante proposte che fatico a guardarle
tutte… Proseguo in parallelo le attività intraprese quando ero
ancora nell’industria dell’auto. Le mie aziende producono Porto,
gestiscono alberghi, restaurano auto da collezione, concepiscono
auto da corsa. Mi sono anche lanciato nella costruzione di uno
stabilimento che produrrà calzature sportive usando una nuova
tecnologia industriale e sono in trattativa per riprendere
eventualmente la compagnia aerea delle Azzorre”.

   
Alla domanda se non rimpiangesse di essere stato così a lungo
dipendente invece che imprenditore, Tavares risponde: “Mi ci
sono voluti 43 anni per scoprire che è meglio lavorare in
proprio che per altrui. Così sai perché ti alzi alle 5 del
mattino e per chi stai creando valore. L’avvenire dell’Europa –
avverte – passerà dalla capacità che avremo di trasmettere ai
giovani il gusto di intraprendere”. Nell’intervista a Les
Echos, Tavares dice anche di “non essere sicuro che Tesla
esisterà ancora tra dieci anni”. “Sono un gruppo innovativo ma
verranno battuti dall’efficacia di Byd”, avverte. Quanto a
Volkswagen ”rappresenta il nostro mondo occidentale che rifiuta
di adattarsi”.

   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Volvo Car Türkiye ekimde tarihinin en yüksek satışına ulaştı

Volvo Car Türkiye, ekimde 1750 aracını kullanıcılarla buluşturarak şirket tarihindeki en yüksek aylık satış adedini gerçekleştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, elektrifikasyon vizyonuyla sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen...

Lexus, ATP Tour ile olan işbirliğini uzattı…

Lexus, profesyonel tenis dünyasının üst düzey organizasyonlarından olan ATP Tour ile olan işbirliğini 3 yıl uzattı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2026-2028 arasını kapsayan yeni anlaşmayla...

Gunvor, ABD yaptırımlarının ardından Lukoil varlıkları için teklifini geri çekti

İsviçre merkezli petrol ticareti şirketi Gunvor Group Perşembe günü yaptığı açıklamada, Rus enerji devi Lukoil'in uluslararası varlıklarını satın alma teklifini geri çektiğini duyurdu. Gunvor yaptığı...

TOGG İtalya ve Almanya basınında….

İtalya'da "Togg lansmanı Almanya'daki 2,4 milyon Türk'e ithafen" başlıklı haber yer aldı.... Haberin içeriğinde: "Togg'un Gemlik'te (Marmara Denizi kıyısındaki şehir) üretilen elektrikli SUV'unu Avrupa'da piyasaya...

Brent petrolün varil fiyatı 63,33 dolar seviyesinde

Dün 64,22 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 63,33 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.06 itibarıyla kapanışa göre yüzde...

Otomotiv endüstrisi ihracatta yoluna tam gaz devam ediyor

Küresel ticaret politikalarında ABD’nin diğer ülkelerle uzlaşıp uzlaşamayacağına ilişkin gelişmeler yakından izlenirken bu yılın 10 ayında, Türkiye’nin otomotiv sektörü güçlü performansıyla öne çıktı. ABD yönetiminin...

Ticari taşıtlara yönelik zorunlu kış lastiği uygulaması için son üç gün

Türkiye'de şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan taşıtlarda her yılın 15 Kasım ile takip eden yılın 15 Nisan tarihleri arasında kalan 5...