Tavares, 'mi chiedo quale sia la strategia di Stellantis'

®
Çok Okunanlar

Skoda 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti

Škoda Auto, yıl başında üretime başladığından beri 100.000 adet tam elektrikli Elroq kompakt SUV üretti. Yıldönümü arabası Hyper Green...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı...

Togg ve Firefly elektrikli araç pazarını sarsıyor

Türkiye'nin en yeni otomobil şirketi Togg'un ilk iki Avrupa modeli, Euro NCAP güvenlik testlerinde olağanüstü sonuçlar elde etti. Elektrikli aile...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya...

TEXACO Team AMS, Türkiye Pistlerindeki Tüm Şampiyonlukları Kazandı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası beşinci ayak final yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta düzenlenen final organizasyonu ile tamamlandı. Texaco...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına...

“Mi chiedo quale sia oggi la
strategia di Stellantis”: quasi un anno dopo aver lasciato la
direzione di Stellantis, Carlos Tavares, ha rilasciato
un’intervista al quotidiano francese Les Echos. Occasione per
lui di commentare l’evolversi dell’industria automobilistica
europea, che segue ancora da vicino, e promuovere il suo libro
in uscita in Francia, ‘Un pilote dans la tempete’.

   
Stellantis? “Vedremo i risultati, in particolare, nel 2025 –
risponde il portoghese – ma il problema di Stellantis, è
soprattutto quello di definire una strategia”. La questione che
si pone ora, prosegue il manager, “è quella di un piano. Hanno
rinviato di un trimestre la presentazione perché erano occupati
a disfare ciò che avevo realizzato. Guadagnare un po’ di tempo
spiegando che tutto ciò che è stato fatto va corretto non è un
dramma ma un giorno servirà un piano. Qual è oggi la strategia
di Stellantis?”.

   
A Les Echos, Tavares dice anche di non avere “alcun rimorso”
per la sua remunerazione da Paperone. “Qui in Portogallo –
puntualizza – si congratulano” per i soldi guadagnati. E ancora:
“Nessuno è scioccato quando un calciatore guadagna cinque volte
tanto, Quindi ero molto contento della mia remunerazione. Avrei
eventualmente voluto essere pagato di più”.

   
Da quando è uscito da Stellantis, Tavares è tornato a fare
business in Portogallo. “Da quanto sono tornato in Portogallo –
afferma – ricevo talmente tante proposte che fatico a guardarle
tutte… Proseguo in parallelo le attività intraprese quando ero
ancora nell’industria dell’auto. Le mie aziende producono Porto,
gestiscono alberghi, restaurano auto da collezione, concepiscono
auto da corsa. Mi sono anche lanciato nella costruzione di uno
stabilimento che produrrà calzature sportive usando una nuova
tecnologia industriale e sono in trattativa per riprendere
eventualmente la compagnia aerea delle Azzorre”.

   
Alla domanda se non rimpiangesse di essere stato così a lungo
dipendente invece che imprenditore, Tavares risponde: “Mi ci
sono voluti 43 anni per scoprire che è meglio lavorare in
proprio che per altrui. Così sai perché ti alzi alle 5 del
mattino e per chi stai creando valore. L’avvenire dell’Europa –
avverte – passerà dalla capacità che avremo di trasmettere ai
giovani il gusto di intraprendere”. Nell’intervista a Les
Echos, Tavares dice anche di “non essere sicuro che Tesla
esisterà ancora tra dieci anni”. “Sono un gruppo innovativo ma
verranno battuti dall’efficacia di Byd”, avverte. Quanto a
Volkswagen ”rappresenta il nostro mondo occidentale che rifiuta
di adattarsi”.

   

Automobile Magazine – Italia

Diğer Haberler

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....